Στο κινητό των φορολογουµένων µπαίνει η εφορία µε τη νέα εφαρµογή «ξυπνητήρι» για τις συναλλαγές και ηµερολόγιο για τις υποχρεώσεις. Με το νέο application «όλα σε ένα» της ΑΑ∆Ε, οι φορολογούµενοι έχουν τη δυνατότητα µέσα από το κινητό τους τηλέφωνο να πληρώνουν φόρους, είτε µέσω του συστήµατος IRIS είτε µε κάρτα, να κλείνουν ραντεβού στη ∆ΟΥ, να αποθηκεύουν έγγραφα και να ενηµερώνονται για τις προθεσµίες πληρωµής φόρων και ρυθµίσεων.

Σε πρώτη φάση η εφαρµογή «myAADEapp» είναι διαθέσιµη για τα φυσικά πρόσωπα και η είσοδος θα γίνεται µε τους κωδικούς για το Taxisnet, οι οποίοι αποθηκεύονται, και στη συνέχεια γίνεται πιστοποίηση του χρήστη, είτε µέσω face id ή δαχτυλικού αποτυπώµατος, χωρίς να χρειάζεται νέα καταχώρηση. Οµοίως αποθηκεύονται και οι αριθµοί καρτών που έχει επιλέξει για να πληρώσει τις υποχρεώσεις του ο φορολογούµενος (µε εξαίρεση τον τριψήφιο αριθµό ασφαλείας).

Για το πρώτο ψηφιακό βήµα για την ΑΑ∆Ε της νέας γενιάς έκανε λόγο ο επικεφαλής της ΑΑ∆Ε, Γιώργος Πιτσιλής, δίνοντας το σύνθηµα για «appανταχού πρόσβαση στις φορολογικές υπηρεσίες». «Βήµα ψηφιακού εκσυγχρονισµού» χαρακτήρισε την εφαρµογή ο υπουργός Εθνικής Οικονοµίας, Κωστής Χατζηδάκης, «προκειµένου πολίτες και επιχειρήσεις να εξυπηρετούν εµπρόθεσµα τις υποχρεώσεις τους προς την εφορία και να µη χάνουν τις ρυθµίσεις τους».

«myAADEapp»: Οι λειτουργίες που προσφέρει η νέα εφαρµογή 

  • Πρόσβαση στον φορολογικό λογαριασµό σε πραγµατικό χρόνο για πληροφόρηση σχετικά µε τρέχουσες φορολογικές οφειλές και ποσά επιστροφών.
  • Άµεσες ασφαλείς πληρωµές οφειλών, απευθείας από την εφαρµογή, µέσω IRIS ή µε κάρτα.
  • ∆ιαχείριση στοιχείων επικοινωνίας και δήλωση IBAN για επιστροφές φόρου.
  • Παρακολούθηση και διαχείριση αιτηµάτων και ραντεβού µε τη φορολογική διοίκηση.
  • Πρόσβαση στα «µηνύµατά µου» για λήψη και διαχείριση εξατοµικευµένων µηνυµάτων από την ΑΑ∆Ε.
  • Εξειδικευµένες ειδοποιήσεις σε πραγµατικό χρόνο για πολίτες, επιτηδευµατίες και φοροτεχνικούς, καθώς και εξατοµικευµένες φορολογικές ενηµερώσεις.
  • myWallet, για προσθήκη και αποθήκευση βασικών εγγράφων, όπως στοιχεία µητρώου, φορολογική ενηµερότητα, τέλη κυκλοφορίας και πιστοποιητικά για εύκολη πρόσβαση.
  • Άµεση πρόσβαση στην εφαρµογή appodixi της ΑΑ∆Ε για εύκολο σκανάρισµα και έλεγχο αποδείξεων.
  • ∆υνατότητα quick login µε χρήση PIN ή και βιοµετρικών.
  • Εντοπισµό υπηρεσιών της ΑΑ∆Ε σε χάρτη µε δυνατότητα Geolocation και προβολή στοιχείων επικοινωνίας.
  • ∆υνατότητα Tap-To-Call στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογούµενων της ΑΑ∆Ε. Επίσης η φορολογική διοίκηση σχεδιάζει τη δηµιουργία ενός σύγχρονου τηλεφωνικού κέντρου που θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήµατα των φορολογουµένων.
Επίσης θα δηµιουργηθεί Chatbot που, µε τη χρήση τεχνητής νοηµοσύνης, θα µπορεί να δίνει απαντήσεις σε µια σειρά από ζητήµατα.

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας

Την ίδια στιγµή, η ΑΑ∆Ε ανεβάζει στροφές και στον έλεγχο, βάζοντας στο στόχαστρο υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας, µε υψηλή παραβατικότητα και εισπραξιµότητα, επιστροφές φόρων, υποθέσεις που προέκυψαν από εισαγγελικές παραγγελίες αλλά και αγοραπωλησίες ακινήτων, γονικές παροχές, δωρεές και κληρονοµιές. Ψηλά στη λίστα των φοροελεγκτών βρίσκονται 885 µεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής οι οποίες σχετίζονται µε ανοίγµατα τραπεζικών λογαριασµών, επεξεργασία κατασχεµένων στοιχείων και αρχείων, κυκλώµατα έκδοσης και λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων, ηλεκτρονικό εµπόριο. Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό της ΑΑ∆Ε, φέτος θα διενεργηθούν τουλάχιστον 72.885 φορολογικοί έλεγχοι, µε το βάρος να πέφτει στις «φρέσκες» υποθέσεις, σε µεταβιβάσεις ακινήτων και υποθέσεις µεγάλης φοροδιαφυγής.

*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»