Μετά τις εφορίες, η ΑΑ∆Ε «σπάει» τους χωρικούς περιορισµούς στους ελέγχους και για τις δύο µονάδες κρούσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, δίνοντας τη δυνατότητα για εφόδους µέσα στον ίδιο νοµό. Σύµφωνα µε την απόφαση του διοικητή, Γιώργου Πιτσιλή, οι έλεγχοι θα είναι αυτοµατοποιηµένοι και θα εκτελούνται µε τη βοήθεια ειδικού αλγόριθµου που θα λαµβάνει υπόψη την πληρότητα των υπαλλήλων, το πλήθος των υποθέσεων, την κατηγορία και το είδος. Με αυτό τον τρόπο, το ελεγκτικό «σαφάρι» θα στήνεται από το γραφείο, καθώς µε τα νέα ψηφιακά εργαλεία οι εφοριακοί µπορούν να συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να εντοπίζουν τη φοροδιαφυγή. Τη σκυτάλη θα παίρνουν τα ειδικά συνεργεία ελέγχου που θα εφορµούν στην έδρα των επιχειρήσεων και των επαγγελµατιών.

Η γενική αρµοδιότητα των Ελεγκτικών Κέντρων Αττικής και Θεσσαλονίκης

Όπως ορίζει η σχετική απόφαση, η γενική αρµοδιότητα των Ελεγκτικών Κέντρων Αττικής και Θεσσαλονίκης εφεξής επεκτείνεται και σε φορολογουµένους που υπάγονται σε ∆ΟΥ άλλης µονάδας του ίδιου νοµού. Στην παρούσα φάση διατηρούνται ορισµένες από τις ειδικές ελεγκτικές αρµοδιότητες των Ελεγκτικών Κέντρων στις περιπτώσεις για τις οποίες λόγω της φύσης τους ο έλεγχος απαιτείται να διενεργείται από συγκεκριµένο Κέντρο.

Το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑ∆Ε για το 2024

  • 000 έλεγχοι σε όλο το φάσµα των δραστηριοτήτων µε τη χρήση της νέας ηλεκτρονικής εφαρµογής «ΕλεγχοςLive», που τρέχει στα τάµπλετ των ελεγκτών και τους δίνει τη δυνατότητα να διενεργούν αυτόµατες διασταυρώσεις και επαληθεύσεις στοιχείων και να εκδίδουν επιτόπου το σηµείωµα µε τα αποτελέσµατα του ελέγχου. Ειδικότερα, για το 2024 έχουν προγραµµατιστεί:
  • 500 πλήρεις και µερικοί φορολογικοί έλεγχοι από τις ελεγκτικές υπηρεσίες της Γενικής ∆ιεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ∆ΦΛ), πλην των Υπηρεσιών Ερευνών και ∆ιασφάλισης ∆ηµοσίων Εσόδων έρευνες φοροδιαφυγής. Ψηλά στη λίστα του ελεγκτικού µηχανισµού βρίσκονται:
  • Αγορές ακινήτων µε µετρητά µε στόχο να διερευνηθεί εάν τα χρήµατα δικαιολογούνται από τα εισοδήµατα που έχουν δηλώσει στην εφορία οι αγοραστές. Σε διαφορετική περίπτωση οι φορολογούµενοι θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις και όσοι δεν µπορέσουν να δικαιολογήσουν τη προέλευσή τους θα χρεωθούν µε έξτρα φόρο 33% επί του «ακάλυπτου» ποσού, καθώς θα θεωρείται αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας.
  • Αφορολόγητες δωρεές και γονικές παροχές προκειµένου να εντοπιστούν «τριγωνικές» µεταβιβάσεις ακίνητων και χρηµάτων.
  • Βραχυχρόνιες µισθώσεις, καθώς όσοι αποκτούν εισοδήµατα από 3 ή περισσότερα ακίνητα τύπου Airbnb θα πρέπει από το νέο έτος να κάνουν έναρξη επιχειρηµατικής δραστηριότητας και να καταβάλλουν ΦΠΑ.
  • Υποχρεωτική εγκατάσταση POS σε 35 νέες κατηγορίες επαγγελµατιών µεταξύ των οποίων ταξιτζήδες, λαϊκές αγορές, µεσίτες, οι οποίοι παράλληλα θα πρέπει να αποδέχονται πληρωµές µε κάρτες και µε υπηρεσίες άµεσης πληρωµής από λογαριασµό σε λογαριασµό, όπως µε την υπηρεσία IRIS Payments (άµεσες πληρωµές χωρίς προµήθεια). (ΥΕ∆∆Ε). Από το σύνολο των υποθέσεων που θα ελεγχθούν, τουλάχιστον το 70% θα αφορά φορολογικά έτη, χρήσεις, υποθέσεις, περιόδους ή υποχρεώσεις της τελευταίας πενταετίας και ποσοστό τουλάχιστον 75% των ελέγχων αυτών θα αφορά καταρχήν ελέγχους της τελευταίας τριετίας για τις οποίες έχει λήξει η προθεσµία υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήµατος.
  • 400 µερικοί επιτόπιοι έλεγχοι για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, που θα διενεργηθούν από τις ελεγκτικές υπηρεσίες και τις ∆ΟΥ.
  • 500 έλεγχοι για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των µη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
  • 600 στοχευµένοι µερικοί επιτόπιοι έλεγχοι που θα διενεργηθούν από τις Υπηρεσίες Ερευνών και ∆ιασφάλισης ∆ηµοσίων Εσόδων (ΥΕ∆∆Ε)
  • Τουλάχιστον 885 έλεγχοι

*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»