«Η εβδοµάδα ξεκίνησε µε µία ευχάριστη είδηση», έγραψε ο πρωθυπουργός στους προσωπικούς του λογαριασµούς στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πράγµατι, η είδηση ήταν πολύ ευχάριστη για τους Έλληνες πολίτες, που έχουν δει την καθηµερινότητά τους να γίνεται πιο εύκολη και τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει πολλές από τις χαµένες ώρες στις ουρές των υπηρεσιών για ένα έγγραφο. Το gov.gr βρίσκεται πλέον στη 2η θέση, µεταξύ 70 εταιρειών και οργανισµών, ως προς την εµπειρία του καταναλωτή. Παράλληλα, µε την έλευση της Τεχνητής Νοηµοσύνης στο ∆ηµόσιο και το gov.gr θα βοηθηθούν ακόµα και εκείνοι που δεν είναι εξοικειωµένοι µε την τεχνολογία.

Πλέον, µε το gov.AI, δεν θα χρειάζεται να ψάχνουµε ανάµεσα στις 1.600 υπηρεσίες που έχει πλέον το gov.gr, αλλά θα αρκεί µια γραπτή ερώτηση -ακόµα και µε εκφώνηση- από τον υπολογιστή ή το κινητό µας και ο «ψηφιακός βοηθός» που θα δηµιουργηθεί θα αναζητεί και θα δίνει αναλυτική, βήµα προς βήµα, καθοδήγηση ως προς το τι πρέπει να κάνουµε για την υπηρεσία που ψάχνουµε. Στόχος είναι να απλοποιηθούν όλες οι διαδικασίες και να καταργηθεί η γραφειοκρατία.

Η ταυτότητα για φοιτητές και καθηγητές πανεπιστηµίου. Παράλληλα, η επόµενη ηµέρα του gov.gr Wallet περιλαµβάνει, µεταξύ άλλων, την ενσωµάτωση χαρακτηριστικών της νέας ταυτότητας, καθώς και των προδιαγραφών του EU Wallet (στη διαµόρφωση των οποίων συµµετέχει η χώρα µας), ώστε τα έγγραφα να αποκτήσουν ισχύ σε όλα τα κράτη-µέλη.

Από εκεί και πέρα, το gov.gr εξελίσσεται συνεχώς, βελτιώνεται και επικαιροποιείται µε βάση τα σχόλια, τις προτάσεις και τις αξιολογήσεις των πολιτών, που µέσα από την καθηµερινότητά τους εντοπίζουν «αγκάθια» και, µέσω της επικοινωνίας και των αιτηµάτων τους, θέλουν να τα λύσουν µε συγκεκριµένες προτάσεις.

Gov.gr: Συνολικά 1.601 υπηρεσίες

Ετσι, µόνο για τον µήνα Οκτώβριο στο σύστηµα εντάχθηκαν 30 νέες υπηρεσίες, σχεδόν µία υπηρεσία για κάθε ηµέρα. Ενδεικτικά, κάποιες από αυτές είναι το πιστοποιητικό πολυτεκνικής ιδιότητας, οι έξι νέες υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. και η επιταγή για τη µετατροπή κτιρίων σε «έξυπνα» από το πρόγραµµα «Smart Readiness». Ετσι, πλέον το σύνολο των υπηρεσιών του gov.gr ανέρχεται σήµερα στις 1.601.

Αλλωστε, από την έναρξη του gov.gr µέχρι και τον περασµένο Οκτώβριο, 8.301.530 πολίτες έχουν εκδώσει τουλάχιστον ένα έγγραφο ή έχουν υποβάλει µία ηλεκτρονική δήλωση, ενώ οι επισκέψεις πολιτών στην ψηφιακή υπηρεσία για την έκδοση τουλάχιστον ενός εγγράφου ή την υποβολή µιας ηλεκτρονικής δήλωσης ανέρχονται σε 259.145.465.

Wallet: Για ποιες υπηρεσίες το επιλέγουν οι πολίτες

Από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» φαίνεται πως οι πολίτες επιλέγουν το gov.gr Wallet για τη δηµιουργία, την αποθήκευση και τον έλεγχο των ψηφιακών τους εγγράφων.

Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου εκδόθηκαν:

• 1.052.098 ψηφιακά δελτία ταυτότητας
• 895.166 ψηφιακές άδειες οδήγησης
• 25.527 ψηφιακές κάρτες αναπηρίας
• 69.287 ψηφιακές κάρτες ανεργίας (∆ΥΠΑ)
• 10.989 ψηφιακές κάρτες ∆ακτυλίου

∆ημήτρης Παπαστεργίου: Όλα ξεκινούν και καταλήγουν στον πολίτη

Για τις υπηρεσίες του gov.gr και τα επόµενα βήµατα των ψηφιακών παροχών του κράτους προς τους πολίτες µίλησε στα «Π» ο υπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, ∆ηµήτρης Παπαστεργίου: «Το γεγονός ότι το gov.gr βρίσκεται στη 2η θέση, µεταξύ 70 εταιρειών και οργανισµών, ως προς την εµπειρία του καταναλωτή είναι η καλύτερη απόδειξη ότι ο πολιτοκεντρικός σχεδιασµός των υπηρεσιών που έχει υιοθετήσει το υπουργείο Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης ήδη από την προηγούµενη τετραετία έχει βελτιώσει αισθητά την εµπειρία των πολιτών στην επαφή τους µε το ∆ηµόσιο. Συνεχίζουµε δυναµικά, για να κάνουµε την καθηµερινότητα όλων µας ακόµα πιο εύκολη, µε το milestone που έχει θέσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός: Μέχρι το τέλος της τετραετίας να έχει ψηφιοποιηθεί το σύνολο των διαδικασιών του ∆ηµοσίου. Μόνο τον περασµένο Οκτώβριο στο gov.gr µπήκαν 30 νέες υπηρεσίες, από το πιστοποιητικό πολυτεκνικής ιδιότητας µέχρι το voucher για τη µετατροπή κτιρίων σε “έξυπνα” από το πρόγραµµα “Smart Readiness”. Παράλληλα, εργαζόµαστε για την επόµενη ηµέρα µε την είσοδο της Τεχνητής Νοηµοσύνης στο πιο επιτυχηµένο brand του ∆ηµοσίου. Ο ψηφιακός βοηθός που θα παρουσιάσουµε σε λίγες ηµέρες έρχεται για να κάνει την καθηµερινότητα ακόµα πιο φιλική, γιατί όλα ξεκινούν και καταλήγουν στον πολίτη».

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»