Τα Παρά-πρωινά μας
Τα Παρά-πρωινά μας Σωτήρης Ξενάκης Μπάγια Αντωνοπούλου
Μεγάλη έρευνα: «Επιστροφή στο γραφείο» επιλέγουν οι εργαζόμενοι
tilergasia
Οικονομία

Μεγάλη έρευνα: «Επιστροφή στο γραφείο» επιλέγουν οι εργαζόμενοι

Κι όμως οι Έλληνες «νοσταλγούν το γραφείο τους»! Αυτό προκύπτει από τη μεγάλη πανελλαδική έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων PULSE RC για το εργασιακό τοπίο μετά τη λήξη της πανδημίας, που έγινε με πρωτοβουλία της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας SOCIALDOO.

Η μέτρηση καταδεικνύει ότι, παρότι η τηλε-εργασία επιλέγεται ως πρόσφορη εναλλακτική λύση για λόγους υγειονομικής προφύλαξης την περίοδο της πανδημίας, εντούτοις δεν μπορεί να υποκαταστήσει τα πλεονεκτήματα της φυσικής παρουσίας στους χώρους εργασίας. Για την πλειονότητα των εργαζόμενων η εργασία στο γραφείο παραμένει πρωτεύουσα επιλογή, με πολλά και ισχυρά κίνητρα. Πέραν της ανάγκης κοινωνικοποίησης, οι ερωτώμενοι αναγνωρίζουν ως πιο δημιουργική και αποτελεσματική την εργασία στο γραφείο, επιθυμώντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες απασχόλησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη στο τέλος του περασμένου Οκτωβρίου, πριν την επιβολή του αυστηρού γενικευμένου lockdown, και ως εκ τούτου δεν αποτυπώνει το μέγεθος της κόπωσης που επήλθε το τελευταίο διάστημα στους εργαζόμενους από την παρατεταμένη παραμονή τους στο σπίτι.

Όπως εξηγεί ο Γιώργος Αράπογλου, γενικός διευθυντής της PULSE RC, με την μεγάλη αυτή πανελλαδική έρευνα, που έγινε σε διευρυμένο δείγμα άνω των δύο χιλιάδων ατόμων και είχε κύριο ερώτημα «Μετά την Πανδημία…εργασία από το σπίτι ή στο γραφείο;», επιχειρήθηκε να καταγραφεί η απάντηση σε μία τουλάχιστον από τις πολλές και δραματικές αλλαγές που επέφερε ο νέος κορωνοϊός στην καθημερινότητά μας. «Ιδιαίτερο ενδιαφέρον», όπως σημειώνει, «παρουσιάζουν οι απαντήσεις του ενεργού οικονομικά τμήματος του δείγματος (απασχολούμενοι και άνεργοι). Αν και, κατά την άποψη τους, η τηλε-εργασία μπορεί να υποκαταστήσει την εργασία στο γραφείο σε «μέτριο» (41%) έως «μεγάλο/μέγιστο βαθμό» (34%) η φυσική παρουσία στα γραφεία εξακολουθεί να έχει πλεονεκτήματα για τον εργαζόμενο και την επιχείρηση, σύμφωνα με το (συντριπτικό) 80% των οικονομικά ενεργών συμμετεχόντων».

«Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον», συνεχίζει ο κ. Αράπογλου, «έχει η διαπίστωση ότι, σε όλες σχεδόν τις επιμέρους πλευρές και παράγοντες που διερευνήθηκαν, η «εργασία στο γραφείο», υπερέχει λίγο ή πολύ της «εργασίας κατ΄οίκον»! Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχετικό ερώτημα για τη «δυνατότητα επιλογής» μετά τη λήξη της πανδημίας οι έξι στους δέκα (59%) δηλώνουν ότι θα επέλεγαν την «εργασία στο γραφείο», έναντι τριών στους δέκα που θα επέλεγαν «το σπίτι».

Αναλυτικότερα:

Η τηλε-εργασία, δηλαδή η εργασία από απόσταση, μπορεί να υποκαταστήσει την εργασία στο γραφείο σε «μέτριο» (σύμφωνα με το 41%) έως «μεγάλο/μέγιστο βαθμό» (34%) – ενώ το 24% επέλεξε σε «μικρό βαθμό έως καθόλου».
Αν και η εργασία από απόσταση χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά, η φυσική παρουσία στο γραφείο έχει πλεονεκτήματα για τον εργαζόμενο και για την επιχείρηση, σύμφωνα με το συντριπτικό 80% των οικονομικών ενεργών συμμετεχόντων. Επτά στους δέκα θεωρούν πιο παραγωγική την εργασία στο γραφείο. Επίσης, η επιλογή της «εργασίας στο γραφείο» υπερέχει συντριπτικά στις απαντήσεις των ερωτημάτων:
-«Ποιο από τα δύο θα βοηθούσε περισσότερο στη συνεργασία σας με συναδέλφους και συνεργάτες;» 79% έναντι 9%.

-«Ποιο βοηθά καλύτερα την προσέγγιση των στόχων και του οράματος της επιχείρησης;» 73% έναντι 12%.

-«Που θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον να δουλεύετε;» 68% έναντι 20%.

-«Ποιο από τα δύο θα σας έκανε να νοιώθετε μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια για τη δουλειά σας;» 68 έναντι 17%.

Παρότι πιο ενισχυμένη αποτυπώνεται η επιλογή της «εργασίας από το Σπίτι» στο δίλημμα: «Ποιο θα βοηθούσε περισσότερο στις σχέσεις σας με μέλη της οικογένειας σας;» κι εδώ περισσότεροι επιλέγουν «γραφείο» (47%) έναντι 38% «σπίτι».
Σχεδόν ισόπαλες καταγράφονται οι δύο επιλογές – με οριακή υπεροχή της «Εργασίας από το σπίτι» στο δίπολο: Ποιο από τα δύο θα λέγατε ότι είναι πιο αποδοτικό οικονομικά για εσάς;»: 40% «στο Γραφείο» – 42% «από το Σπίτι».
Ένα βασικό συμπέρασμα, σύμφωνα με τον κ. Αράπογλου, είναι ότι η εργασία από απόσταση μπορεί να υποκαταστήσει -σε κάποιο βαθμό- την «εργασία στο γραφείο» και για την περίοδο της πανδημίας αποτελεί σημαντικό έως απαραίτητο μέτρο για τον περιορισμό της διάδοσης του νέου κορωνοϊού. Όμως, η «εργασία στο γραφείο» εξακολουθεί να έχει πλεονεκτήματα, παραμένει ελκυστική στον εργαζόμενο, με πολλά και ισχυρά κίνητρα. Για την περίοδο μετά την πανδημία φαίνεται ότι θα συνεχίσει να αποτελεί την επικρατούσα –αν και όχι τη μόνη- επιλογή.

Όπως επισημαίνει η Ελένη Σουράνη, Founding Managing Partner της SOCIALDOO, «με αυτή την έρευνα επιχειρήσαμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα ως προς το τί σημαίνει για τους εργαζόμενους η μεγάλη αλλαγή στο εργασιακό τοπίο που έφερε, μαζί με τις άλλες ανατροπές στη ζωή μας, η πανδημία. Κυρίως όμως, θελήσαμε να καταγράψουμε τις τάσεις και να κατανοήσουμε πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα στο εργασιακό τοπίο, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για μία εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας, όπως η SOCIALDOO. Από την έρευνα προκύπτει ότι η επιστροφή στο γραφείο σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα, η οποία είναι το μεγάλο ζητούμενο εδώ και ένα χρόνο. Καταγράφεται στους εργαζόμενους μια μεγάλη προσδοκία επιστροφής, καθώς θεωρούν ότι έτσι γίνονται πιο δημιουργικοί και αποτελεσματικοί, ακόμη κι αν χρειαστεί να χάσουν λίγο χρόνο καθ΄οδόν προς το γραφείο.

Ερμηνεύοντας τα στοιχεία, προκύπτει ότι η δουλειά μας είναι ένας σημαντικός πυλώνας της ζωής μας και προτιμούμε να έχει διακριτά χαρακτηριστικά από την προσωπική μας ζωή. Η εργασία στο γραφείο κάνει τους εργαζόμενους να κατανοούν και να ενστερνίζονται ευκολότερα τις εταιρικές αξίες, να αισθάνονται μέρος μιας ομάδας, σ΄ ένα περιβάλλον που μπορεί να τους εμπνεύσει και να τους υποστηρίξει. Εξάλλου, η επικοινωνία, η δημιουργική ώσμωση μεταξύ των ανθρώπων γεννά καινούργιες ιδέες. Το «μαζί» είναι αυτό που μας κάνει να προχωράμε και να πετυχαίνουμε».

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα