Σε νέες περιπέτειες βάζει τα έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου ο ρόλος της ισπανικής Elecnor, που κατηγορείται για νόθευση του ανταγωνισμού.

Όπως είχαν γράψει τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» του Σαββάτου και συγκεκριμένα ο Γιάννης Κουρτάκης στον «Πολιτικό Καφέ», «συνεχίζονται οι προσπάθειες κάποιων επιτήδειων μέσα στην ΕΡΓΟΣΕ να γίνει ‘’γαργάρα’’ η ιστορία με την καταδίκη για θέματα ανταγωνισμού του Ισπανού εταίρου του Μυτιληναίου».

«Η καταδίκη απαγορεύει στον συνέταιρο του Βαγγέλη να αναλαμβάνει έργα. Παρ’ όλα αυτά, κάποιοι θέλουν να προχωρήσει κανονικά η ανάθεση του σιδηροδρομικού έργου ‘’Κιάτο – Ροδοδάφνη’’. Νομίζω ότι πλέον η παρέμβαση Καραμανλή είναι επιβεβλημένη», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Την ώρα που η κυβέρνηση σχεδιάζει μπαράζ έργων για την επέκταση και αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, το «φάντασμα» της Επιτροπής Ανταγωνισμού συνεχίζει να πλανάται πάνω από τους διαγωνισμούς και μάλιστα με κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους του εξωτερικού.

Όπως αναφέρει το newmoney.gr το τελευταίο «θύμα» αποτελεί o διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση του Κιάτο –Ροδοδάφνη, συνολικού ύψους 83 εκατ. ευρώ για το οποίο προσωρινός μειοδότης από τον περασμένο Μάιο, μετά από δικαστική απόφαση του ΣτΕ είναι η Μυτιληναίος με την ισπανική Elecnor.

Συγκεκριμένα προκύπτουν νομικά κωλύματα στην υπογραφή της σύμβασης, λόγω της εμπλοκής των Ισπανών σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού στην πατρίδα τους.

Σύμφωνα με το οικονομικό σάιτ, η ΕΡΓΟΣΕ σκοπεύει να ανακηρύξει την κοινοπραξία Μυτιληναίος-Elecnor προσωρινό ανάδοχο, αλλά σύμφωνα με τη νομοθεσία να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ σχετικά με τις κατασκευαστικές που κατηγορούνται για νόθευση του ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό οφείλει να παραπέμψει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή για να αποφανθεί για τα μέτρα εξυγίανσης που έχουν ληφθεί από την εταιρεία όπως ορίζει η νομολογία του ανώτατου δικαστηρίου. Στη συνέχεια, η σύμβαση θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τον έλεγχο νομιμότητας.