Η πανδημία φαίνεται πως αποδείχτηκε «χρυσή»  για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς τα ταμεία τους γέμισαν με επιπλέον έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ, το 2020.

 Μόνο τον Δεκέμβριο, μήνα κατά τη διάρκεια του οποίου παράγεται παραδοσιακά το 11% του ετήσιου τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, οι πωλήσεις αυξήθηκαν τις πρώτες δύο εβδομάδες κατά 17% ή 10-12% σύμφωνα με άλλες πηγές τις πρώτες τρεις. Και οι δύο πηγές εκτιμούν ότι ο Δεκέμβριος θα κλείσει πιο ψηλά από τον μέσο όρο τον προηγούμενων μηνών καθώς υπήρχε lockdown και η εορταστική περίοδος όπου παραδοσιακά γίνονται υψηλοί τζίροι.

Στο πολύ καλό finish, καταλυτικό ρόλο έπαιξε το δεύτερο lockdown που επιβλήθηκε στην Ελλάδα από τον Νοέμβριο. Αυτό σε συνδυασμό και με το νέο που "τρέχει” αυτή την εβδομάδα κάνουν τα στελέχη από το λιανεμπόριο τροφίμων και τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης να αναθεωρούν επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις τους για το 2021. Αν και υποστηρίζουν ότι οποιαδήποτε εκτίμηση δεν μπορεί να είναι σίγουρη υπολογίζουν ότι το 2021 η συγκεκριμένη αγορά θα καταγράψει απώλειες της τάξεως του 2-3% σε σχέση με το πολύ καλό 2020. Οι εκτιμήσεις του Σεπτεμβρίου, δηλαδή πριν την επιβολή του δεύτερου lockdown, έκαναν λόγω για απώλειες 5,6% το 2021.

 Αξίζει τέλος να αναφέρουμε πως από τις 13 Νοεμβρίου μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων καταγράφεται στις κατηγορίες τρόφιμα - ποτά εν αντιθέσει με ό,τι συνέβαινε τους προηγούμενους μήνες όπου μεγαλύτερη ανάπτυξη εμφάνιζε η κατηγορία προϊόντων για το νοικοκυριό. Στα top προϊόντα βάσει πωλήσεων την εορταστική περίοδο ξεχώρισαν τα τυροκομικά, κρασιά, σοκολάτες και αλλαντικά.