Οι αλλαγές που φέρνουν οι έκτακτες συνθήκες της πανδημίας COVID-19 στο ταξίδι και τη φιλοξενία, λειτούργησαν ως μοχλός πίεσης ώστε οι επικεφαλής του κλάδου παγκοσμίως να στραφούν σε νέες στρατηγικές για επιβίωση.
Αρχισε λοιπόν να επιταχύνεται κάθε προσπάθεια γύρω από την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού και στην Ελλάδα, ασχέτως αν η κατηγορία τούτη θα μπορούσε, εδώ και χρόνια, να έχει ανεβάσει την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα στην κορυφή της αγοράς, χάρη στις ιδανικές κλιματικές συνθήκες, τη μορφολογία του εδάφους και την άριστη ποιότητα των θαλάσσιων υδάτων.
Σήμερα, 2 Νοεμβρίου 2020, ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, σε επίσκεψή του στα αναρριχητικά πεδία της Καλύμνου (πρόσφατα χαρακτηρισμένη από τον ίδιο ως πρότυπο για την ανάπτυξη του αναρριχητικού τουρισμού) επεσήμανε πως αυτή την περίοδο ευνοούνται οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού και πως ήδη έχει καταγραφεί μια ισχυρή τάση για την τουριστική βιομηχανία του μέλλοντος σε προορισμούς πιο κοντά στην φύση, χωρίς πολυκοσμία.
αναρρ

Την ίδια ώρα, τον εντατικό αγώνα για την ανάδειξη του εναλλακτικού τουρισμού ενισχύει το 1ο Virtual Workshop Εναλλακτικού Τουρισμού και Γαστρονομίας που ξεκινά αύριο 3 Νοεμβρίου και διαρκεί έως την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020.
Πρόκειται για μια δράση που απευθύνεται σε τουριστικές επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς που ενδιαφέρονται να προβάλλουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα γύρω από τον εναλλακτικό τουρισμό.
Ταυτόχρονα, απευθύνεται σε εξαγωγικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στο να διεισδύσουν και να ενισχύσουν την παρουσία τους σε καίριες αγορές της Ευρώπης.
Μία από αυτές είναι η Δανία με την οποία και ξεκινά το 1st Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλες χώρες.

«Οι σειρά των εκδηλώσεων ήταν προγραμματισμένη να γίνει δια ζώσης, αλλά λόγω της πανδημίας μεταφέραμε τα προγράμματα σε ψηφιακές συναντήσεις», εξήγησε στο prapolitika.gr η Εφη Μαντά, διευθύντρια πωλήσεων της Tourism Media & Events, διοργανώτριας εταιρείας που είχε την ιδέα να υλοποιήσει το 1ο Virtual Workshop Εναλλακτικού Τουρισμού και Γαστρονομίας.
Από την αγορά της Δανίας συμμετέχουν 75 με 85 τοπικοί τουριστικοί πράκτορες, 30 με 35 αγοραστές ελληνικών προϊόντων και 15 με 20 διακεκριμένα media. Στα επόμενα workshops ακολουθούν το Βέλγιο και η Πολωνία το Νοέμβριο και Δεκέμβριο ενώ μέσα στο 2021 οι Αγγλία, η Γερμανία και η Γαλλία.
Οσον αφορά τα κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων χωρών η κ. Μαντά επεσήμανε πως πρόκειται για αγορές στόχους που καταγράφουν ανάπτυξη στον εναλλακτικό τουρισμό. «Φεύγουμε από το μαζικό τουρισμό και πάμε στον εναλλακτικό ή και άλλες μορφές», υπογράμμισε, προσθέτοντας πως η στρατηγική της Tourism Media & Events εναρμονίζεται τόσο στη νέα κατάσταση λόγω της πανδημίας όσο και σε μια νέα ευκαιρία να επιταχυνθεί ο εναλλακτικός τουρισμός στην Ελλάδα. «Είμαστε μία χώρα που έχουμε τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο και τώρα πρέπει να βγούμε μπροστά».
Στο ερώτημα εάν η προώθηση της γαστρονομίας μέσα από τον εναλλακτικό τουρισμό τονώνεται μιας και από την Τρίτη 3 Νοεμβρίου η εστίαση ξαναμπαίνει σε καθεστώς lockdown έπειτα από απόφαση της κυβέρνησης η κ. Μαντά απαντά θετικά. «Σαφώς είναι μία τόνωση στον κλάδο της γαστρονομίας αλλά και στη συνολική ψυχολογία, η οποία, κακά τα ψέματα, έχει επηρεαστεί αρνητικά με το κλείσιμο της εστίασης. Μέσα από τα workshops επιθυμούμε να δώσουμε και πάλι μία αίσθηση αισιοδοξίας, οτι υπάρχει το επόμενο βήμα».

Gastronomy_Honey_photo_F_Baltazis


ΔΥΝΑΜΙΚΟ «ΠΑΡΩΝ» ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΥΠ. ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΟΤ
Η εκδήλωση πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Δανία και του Διαπολιτισμικού Ομίλου για την UNESCO, ενώ κύριος χορηγός είναι ο EOT.
Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών η Aegean Airlines, Χορηγός το «Ελληνικό Πρωϊνό» , Υποστηρικτής η HOTEL BRAIN και Τιμώμενη Περιφέρεια, η Περιφέρεια Κρήτης.
Στις 5 Νοεμβρίου οπότε είναι και το βασικό πρόγραμμα της εκδήλωσης θα συμμετέχει ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ο Πρέσβης της Ελλάδος στη Δανία και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης.
«Θεωρήσαμε απαραίτητη την προσπάθεια ανάδειξης του εναλλακτικού τουρισμού και θελήσαμε να ξανασυστήσουμε την Ελλάδα διεθνώς. Για αυτό και πήραμε την πρωτοβουλία για το 1ο Virtual Workshop Εναλλακτικού Τουρισμού και Γαστρονομίας, έτσι ήρθαμε σε επαφή με τον ΕΟΤ για την καλύτερη προβολή και προώθηση των ειδικών εκδηλώσεων», πληροφόρησε η κ. Μαντά, τονίζοντας πως η Tourism Media & Events εξακολουθεί να συνδράμει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος με την παράλληλη τόνωση των εξαγωγών ελληνικών τροφίμων και ποτών, με τη διοργάνωση διαδικτυακών πλέον επιχειρηματικών συναντήσεων κάτω από την προηγμένη πλατφόρμα διοργάνωσης ψηφιακών Εκθέσεων, LiveOn.
Στο πρώτο ψηφιακό ραντεβού θα συμμετεχουν πάνω από 500 άτομα κι έχουν ήδη προγραμματιστεί πάνω από 300 Business to Business (B2B) συναντήσεις ελληνικών επιχειρήσεων τουρισμού, με αντίστοιχες Δανέζικες. Ακόμη, αναμένεται να γίνουν 150 B2B συναντήσεις των ελληνικών επιχειρήσεων γαστρονομίας με τις αντίστοιχου ενδιαφέροντος της Δανίας.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com