Οι αγοραπωλησίες της εβδομάδας (400 lots, περίπου) έφεραν «καυτά» αποτελέσματα, με την κατηγορία Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνας Τέχνης αλλά και της Μεταπολεμικής Βρετανικής Τέχνης να καταγράφουν τζίρο 134,6 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου, συμμετείχαν συλλέκτες από περισσότερα από σαράντα κράτη, με το μεγαλύτερο prime interest να συγκεντρώνεται στην απογευματινή δημοπρασία Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνας Τέχνης, που έκανε τζίρο 124,3 εκατ. δολάρια και κατέγραψε ποσοστό πώλησης 92% και αύξηση της τάξης του 13% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Οσο για την πρωινή δημοπρασία της κατηγορίας, σημειώθηκε τζίρος 21,1 εκατ. δολαρίων, με χαμηλότερο ποσοστό πώλησης στο 66%, ενώ οι πωλήσεις έργων Μοντέρνας και Μεταπολεμικής Βρετανικής Τέχνης συγκέντρωσαν ποσό 10,3 εκατ. δολαρίων, με ποσοστό πώλησης 71%.
geniki_mikri_sothebys_parapolitika


Στα συγκεκριμένα sale την υψηλότερη τιμή πώλησης είχε ο πίνακας του Claude Monet «Nymphéas», χρονολογίας 1908, ο οποίος αγοράστηκε έναντι 29,8 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για έργο που δεν έχει ξαναβγεί στην αγορά και αφορά σε μια από τις πιο ξακουστές και περιζήτητες σειρές του ζωγράφου με τα Νούφαρα. Μάλιστα, η αγοραπωλησία έρχεται λίγο καιρό μετά την πολύ σημαντική πώληση του πίνακα του Monet με τίτλο «Meules» («Haystacks Series», 1890), που αγοράστηκε έναντι 110,7 εκατ. δολαρίων, καταγράφοντας απόδοση 4.275% στην τριακονταετία, και ετήσια απόδοση (με ανατοκισμό) 12,13%.

monet_parapolitika


Δεύτερη σημαντικότερη πώληση στις τελευταίες συναλλαγές του οίκου ήταν για τον πίνακα του Amedeo Modigliani με τίτλο «Jeune homme assis, les mains croisées sur les genoux», χρονολογίας 1918. Πωλήθηκε προς 23,2 εκατ. δολάρια έπειτα από μάχη ανάμεσα σε τρεις πλειοδότες. Οπως πληροφορούν οι ειδικοί του οίκου, είναι ένα από τα μόλις 10 πορτρέτα άγνωστων νεαρών ανδρών που είχε ζωγραφίσει ο Modigliani και το οποίο παρέμεινε στην ίδια οικογενειακή συλλογή από τo 1927, οπότε αποκτήθηκε από τον έμπορο του Modigliani, τον Léopold Zborowski.
modigliani_parapolitika


Την τρίτη θέση στο «χρυσό» Τop 10 των συναλλαγών, κατέλαβε το έργο «Peinture» (L'Air) του Joan Miró, με τελική τιμή 15,1 εκατ. δολάρια, ενώ ακολούθησε το έργο με τίτλο «Le Boulevard Montmartre, fin dejournée», χρονολογίας 1897, του Camille Pissaro, με την αξία του να φτάνει στα 9 εκατ. δολάρια. Μάλιστα, η τελευταία αυτή συναλλαγή έριξε την υπογραφή του Pablo Picasso στην 5η θέση με το έργο «Homma à la pipe», με τιμή 9.552.045 δολάρια.

miro


ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com

ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΗΛΗ LUXURY & ART BUSINESS / ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΦ/ΔΑΣ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»