Τη σφοδρή αντίδραση της ΕΙΤΗΣΕΕ, της Ε∆ΕΕ και του Σ∆Ε προκαλεί το νέο σχέδιο νόµου για το «ηλεκτρονικό σύστηµα διάθεσης τηλεοπτικού διαφηµιστικού χρόνου».

Οι φορείς της αγοράς διαφήµισης, όπως εκπροσωπούνται από το Σ∆Ε, την Ε∆ΕΕ και την ΕΙΤΗΣΕΕ, είχαν τοποθετηθεί στη δηµόσια διαβούλευση του περασµένου καλοκαιριού, εκφράζοντας την αντίθεσή τους σε έναν κρατικό µηχανισµό διαχείρισης ιδιωτικών συναλλαγών, και είχαν αντιπροτείνει ένα διακλαδικό όργανο, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.

Ωστόσο, όπως επισηµαίνουν, αυτό το σχέδιο νόµου δηµιουργεί ένα εξαιρετικά επικίνδυνο προηγούµενο και ένα µοναδικό ευρωπαϊκό µόρφωµα οιονεί κρατικού µονοπωλίου.

Μεταξύ άλλων, οι τρεις φορείς στέκονται στα εξής:

α) Εισάγοντας αλγόριθµους καθορισµού τιµών και κατανοµής της διαφήµισης καταστρατηγεί θεµελιώδεις ατοµικές ελευθερίες.

β) Υποχρεώνει τους τηλεοπτικούς σταθµούς να εκχωρήσουν το έσοδό τους σε τρίτο, ο οποίος θα τιµολογεί και θα εισπράττει για λογαριασµό τους µε βάση προδιαγραφές που ορίζει το κράτος και όχι ο ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθµός.

γ) Η προτεινόµενη πώληση του διαφηµιστικού χρόνου αποκλειστικά και µόνο µε δηµοπράτηση είναι πρακτικά αδύνατη.

δ) Σε κανένα µέρος του κόσµου δεν εφαρµόζεται αντίστοιχο σύστηµα για το σύνολο του διαφηµιστικού χρόνου.

ε) Η ιδιοκτησία του συστήµατος παραµένει κρατική.

στ) Η συγκεκριµένη αγορά, λόγω της φύσης της, αλλάζει συνεχώς και απαιτεί ταχύτατη προσαρµοστικότητα σε νέα δεδοµένα, χαρακτηριστικό που λόγω των διαδικασιών του ∆ηµοσίου δεν διαθέτουν τα έργα που δηµοπρατεί το ∆ηµόσιο.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραµµατέας Ενηµέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, στιγµατίζει τη στάση των φορέων, επισηµαίνοντας πως «όποιος δεν θέλει να ζυµώσει, δέκα ηµέρες κοσκινίζει.Είτε δεν καταλαβαίνουν είτε κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν τη νοµοθετική πρωτοβουλία για τη νέα ρύθµιση του διαφηµιστικού τοπίου στην τηλεόραση. Σε καµία περίπτωση η τηλεοπτική διαφήµιση δεν δηµοπρατείται από το κράτος και δεν δηµιουργείται οιοδήποτε κρατικό µονοπώλιο».