Πηγαίνεις σε μια απλή -κατά τα άλλα- ημερίδα μόδας, καλεσμένη ως επιστήμων της μόδας και επικοινωνιολόγος, και βρίσκεσαι ενώπιον μιας εντελώς άγνωστης ενδοοικογενειακής διαμάχης, που, αν και παλαιά, έχει «σημαδέψει» τη μία εκ των πρωταγωνιστών. Την πιο διάσημη κιόλας της οικογένειας, που έχει ντύσει στρατιές προσωπικοτήτων. Μεταξύ αυτών, τη Νατάσα Θεοδωρίδου, την Ήβη Αδάμου, την Demy κ.ά.

Το περασμένο Σάββατο το «S» βρέθηκε στην ημερίδα «∆ίκαιο και μόδα», που πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΑ με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών, ανθρώπων των ΜΜΕ, διαφημιστών, επιχειρηματιών. Στο αμφιθέατρο ήταν κυρίως φοιτητές της Νομικής - και ιδιαίτερα εύγλωττοι. Όντως μάλιστα μιλάμε για ημερίδα με πολλαπλό ενδιαφέρον, καθώς η μόδα δεν εντάσσεται καν στο υπουργείο Πολιτισμού, είναι τρόπον τινά απροστάτευτη από νομικής πλευράς. Και πολιτειακά. Ήταν όμως στο φινάλε του απογεύματος και της ημερίδας, στο πλαίσιο «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα & Μόδα: Σχέση ∆ικαίου και ∆ημιουργικότητας», που η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Σχεδιαστών, Ορσαλία Παρθένη, η οποία έχει σπουδάσει History of Dress στο λονδρέζικο Courtauld Institute, πήρε τον λόγο. Για να αποκαλύψει μπροστά στον κόσμο, που αγνοούσε την ιστορία της, τη δικαστική διαμάχη με τον θείο της. Ο ιδρυτής του οίκου, ∆ημήτρης Παρθένης (σημειώνουμε ότι ο οίκος μόδας ιδρύθηκε στα '70s), ήταν εκείνος που «συνέστησε» το grecian chic στον κόσμο και κατόρθωσε επιτυχημένη διαδοχή από την ταλαντούχα σχεδιάστρια, η οποία εκτελεί χρέη καλλιτεχνικής διευθύντριας της επιχείρησης.

Ανένδοτη η Ορσαλία Παρθένη 

Η Ορσαλία δεν φοβήθηκε τη σύγκριση με τους επιτυχημένους γονείς της και, έχοντας πλέον διανύσει χιλιόμετρα στην ελληνική́ μόδα, κρατάει τον Οίκο Parthenis, που αποτελεί οικογενειακή υπόθεση. Βέβαια, όπως προαναφέραμε, το θέμα της επιχείρησης -εξ ου και ήταν καλεσμένη στην ημερίδα- πήρε δικαστική οδό. Ο θείος της, όπως είπε μπροστά στην κατάμεστη αίθουσα, θέλησε να κατοχυρώσει το σήμα της εταιρείας (Parthenis). Eκείνη ήταν ανένδοτη, καθώς ανήκε στον πατέρα της, και η συνέχεια των συναντήσεων της οικογένειας, στους κόλπους της οποίας οι «τριγμοί» πια δεν ήταν απλώς έντονοι, αλλά είχαν φέρει τη ρήξη ανάμεσα στους συγγενείς, έγινε στο δικαστήριο. «∆ικαιώθηκα», μας είπε χαρακτηριστικά η ντιζάι νερ, «αλλά»... Και στο «αλλά» μείνα- με κόκκαλο, όταν συμπλήρωσε: «∆εν έχω πάρει ακόμη τα δεδικασμένα», το ποσό που θα έπρεπε να της καταβληθεί σύμφωνα με το δικαστικό πόρισμα. 

Για να αφήσει αιχμές για τη γραφειοκρατία, για πολλά νομικά παρελκόμενα που ταλαιπωρούν τη χώρα μας. Και για να καταλήξει στο ότι: «Εμείς, εγώ και τα ξαδέρφια μου, οι επόμενες γενιές, είμαστε μονιασμένες». Σημειώνουμε ότι σε νεαρή ηλικία ανέλαβε το πηδάλιο του οίκου, αλλά «τα πρώτα δέκα χρόνια δεν έλεγα ότι δούλευα στην εταιρεία. Το έβλεπα σαν training period, δεν αποκάλυπτα ότι κάνω αυτή τη δουλειά. Άφηνα τον κόσμο να πιστεύει ότι ακόμη τα πράγματα ήταν υπό την ευθύνη του πατέρα μου, αν και εκείνος με είχε πετάξει στα βαθιά και τα έκανα όλα μόνη μου! Ήταν και η ανασφάλεια της ηλικίας. Ήμουν μόνο

24 χρόνων». Όσο για το τι προτιμά; Ταγμένη στον μινιμαλισμό, συνήθως κυκλοφορεί με μονόχρωμα κομμάτια - και με αιχμηρά cuts και σε πιο γυαλιστερές υφάνσεις και με ιδιαίτερα ντεκολτέ, αφήνοντας το ισχυρό της αποτύπωμα στον πλανήτη «ελληνική μόδα». Παρότι, όπως και η ίδια, αλλά και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες επισήμαναν, δεν υφίσταται εγχώρια βιομηχανία για να στηρίξει τα ταλέντα.

Όσο για το κύριο στοιχείο του οίκου που θα ήθελε να παραμείνει; «Η διαχρονικότητα. Αυτό είναι σίγουρο. Για μένα το πιο σημαντικό είναι να καταλαβαίνεις ότι δεν κάνεις μόδα για μία σεζόν. Αν προσφέρεις στον άλλον ένα διαχρονικό, ποιοτικό ρούχο και χαίρεσαι να τον βλέπεις να το φοράει και να το ξαναφοράει, αυτό είναι ό,τι πιο βιώσιμο μπορείς να κάνεις», είπε, προσδιορίζοντας τον ορισμό της βιωσιμότητας (sustainability). Αυτό που θεωρεί δική της επιτυχία, όπως ανέφερε, «είναι ότι υπήρχαν νέοι άνθρωποι που δεν ήξεραν ποιοι είμαστε και τώρα ξέρουν». Εκείνη, για την τωρινή και για τις επόμενες συλλογές της, θα εξακολουθεί να εμπνέεται από τον κινηματογράφο, τη μουσική, αλλά και την καθημερινότητα. Και θα μας κερδίζει, επιμένοντας στην απλότητα και στη χρήση φυσικών ινών, όπως το βαμβάκι, το λινό και το μετάξι.

Δημοσιεύθηκε στο ένθετο «Secret» στα Παραπολιτικά