Δεκαοκτώ χρόνια από την προβολή της ταινίας «Irreversible» («Μη Αναστρέψιμος»), ένα δραματικό ψυχολογικό θρίλερ γαλλικής παραγωγής του 2002, σε σκηνοθεσία Γκασπάρ Νοέ που ένωσε τη Μόνικα Μπελούτσι με τον Βενσάν Κασέλ -ωστόσο συγκλόνισε το κοινό με τον ''βιασμό'' της Ιταλίδας «θεάς»- η ίδια ανοίγει τα χαρτιά της στη γερμανική εφημερίδα «Frankfurter Allgemeine Zeitung».

Η ταινία συμμετείχε στο Φεστιβάλ των Καννών το 2002 και κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Στοκχόλμης. Είχε όμως προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις σε κοινό και κριτικούς καθώς η σκηνή με τον άγριο βιασμό της Άλεξ (Μπελούτσι) επί εννέα λεπτά, ενώ διασχίζει μια υπόγεια διάβαση, και στη συνέχεια ξυλοκοπείται μέχρι να χάσει τις αισθήσεις της, θεωρήθηκαν «πολύ τραβηγμένες».

Στη συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα, η Ιταλίδα καλλονή μιλάει για την ταινία και την έκθεσή της μπροστά από την κάμερα. Στην ερώτηση «Πώς βλέπει τη νέα ταινία του Γκασπάρ Νοέ που θεωρητικά είναι μία νέα version της ταινίας ''Irreversible''», η Μόνικα δεν δίστασε να πει:
«Σοκαρίστηκα. Στη νέα εκδοχή, η ταινία φαίνεται ακόμα πιο δυνατή. Η δυαδικότητα μεταξύ ποίησης και βίας γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρη.Η θεατρικότητα των ηθοποιών είναι ακόμη πιο έντονη. Φυσικά η ταινία είναι ακόμη πιο ωμή. Αλλά παρατήρησα ότι γίνεται σε αυτήν πολύς λόγος για την αγάπη.
Δεδομένου ότι η ταινία ξεκινά με ερωτικές σκηνές, μπορείτε να νιώσετε την οικειότητα, την αγάπη μεταξύ των δύο βασικών χαρακτήρων ακόμη πιο έντονα. Αυτή η αντίθεση κάνει την πρωτόγονη βία που ακολουθεί ακόμη πιο σοκαριστική. Η ταινία δείχνει το όμορφο και το τερατώδες της ανθρώπινης ύπαρξης».

H Ιταλίδα θεά της ομορφιάς, πρέσβειρα του οίκου Cartier, δεν διστάζει να μιλήσει για το πώς αισθάνεται όταν παίζει σε ταινίες που προκαλούν ιδιαίτερα: «Το σώμα μου είναι για μένα απλά ένα όργανο. Δεν μπορώ όμως να παίζω πάντα σκανδαλώδεις ταινίες» προσθέτει.

Για την 56χρονη «θεά της ομορφιάς», το απερίγραπτο σώμα της είναι απλά ένα όργανο, όχι όμως και για τους άνδρες.