Αλλαγές στο τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών που κατατέθηκε, την Δευτέρα, στη Βουλή.

Με το σχέδιο νόµου δίνεται λύση και στο ζήτηµα της αµοιβής των εξεταστών. Αναδροµικά από την 1η Μαΐου 2018 έως τρεις µήνες από την έναρξη ισχύος του νόµου καθορίζεται µηνιαία αποζηµίωση ύψους 240 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ο υπάλληλος να έχει συµµετάσχει σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις. Σε περίπτωση µικρότερης συµµετοχής, το ποσό θα περιορίζεται ανάλογα.

Με το νέο σύστημα θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών.

Oι οδηγοί που περνούν τη θεωρητική και την πρακτική εκπαίδευση, θα λαμβάνουν βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, υπό τον όρο να έχουν συνοδηγό που να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχιε δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί ποτέ βαθμός ποινής στο point system.

- Ο υποψήφιος οδηγός πρώτα θα υποβάλλεται σε θεωρητική εξέταση και στη συνέχεια σε πρακτική, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια: την πορεία και τις δεξιότητες οδήγησης. Εάν αποτύχει στο δεύτερο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.

- Η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ' όλη τη διάρκειά της. Η οριστική χορήγηση των διπλωμάτων οδήγησης θα διαρκεί έως και πέντε εργάσιμες ημέρες, προκειμένου να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό που θα έχει συγκεντρωθεί.

- Το ζευγάρι εξεταζόμενου - εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν την εξέταση, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.

- Ο εξεταστής δε θα βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, ενώ μόνοι τους στο δίκυκλο θα είναι και όσοι θέλουν να λάβουν άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας. Τα εκπαιδευτικά οχήµατα που θα χρησιµοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάµερα µε µικρόφωνο.

- Αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα.

-«Ακριβά» από κάθε άποψη θα πληρώνουν τις πράξεις τους όσοι υποπίπτουν σε παραβάσεις, όπως η αλλοίωση των δεδοµένων της εξέτασης και κυρίως του αποτελέσµατος, η παραποίηση παραστατικών και εγγράφων, και η συµµετοχή σε παθητική ή ενεργητική δωροδοκία. Επιβάλλονται στους υποψηφίους οδηγούς απαγόρευση συµµετοχής σε εξετάσεις έως τρία χρόνια, στους εκπαιδευτές αφαίρεση της άδειας έως έξι χρόνια, στους εξεταστές αποµάκρυνση από το έργο της δοκιµασίας έως έξι χρόνια.