Τροπολογία με την οποία «στην ουσία ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Αθήνας, όσο και της Θεσσαλονίκης, αφού δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ.

Συμφωνα με αυτη, προβλέπεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (Αττική) και ΟΑΣΕΘ (Θεσσαλονίκη) επιτρέπεται να καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων θα καταρτίζονται συμβάσεις των οργανισμών με τα αρμόδια ΚΤΕΛ στις οποίες θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρωπίνων πόρων από τους συμβαλλόμενους.

Τα εν λόγω δρομολόγια θα προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΑΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Αντιδράσεις 

Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ καταγγέλλουν τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη για την «αυταρχική και χωρίς κανένα διάλογο με τους εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αλλά ούτε και με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, προώθηση στη Βουλή προς ψήφιση μιας νομοθετικής ρύθμισης που άπτεται της ζωής και της καθημερινότητας του 60% του πληθυσμού της Ελλάδας».

Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ κάνουν λόγο για «προσπάθεια κάκιστης μορφής επαναϊδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν ένα χρόνο κρατικοποιήθηκαν από τη σημερινή κυβέρνηση».

Επίσης χαρακτηρίζουν την τροπολογία «πρόχειρη ακατανόητη και ανεδαφική, η οποία δεν θα επιλύσει τα υφιστάμενα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των Θεσσαλονικέων, αλλά το αντίθετο θα τα επιδεινώσει και θα αυξήσει σημαντικά το κόστος μετακίνησης για τους πολίτες».

Με την ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ καλούν την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και όλους τους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης στις περιοχές των οποίων το 2003 και το 2011 επεκτάθηκε η αστική συγκοινωνία να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες «ανακοπής αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας».

Επίσης καλούν τα κόμματα της Βουλής να αντιδράσουν ενώ καλούν τον υπουργό να αποσύρει την τροπολογία. Ωστόσο αναφέρουν ότι ακόμη και αν ψηφιστεί «οι φορείς της Θεσσαλονίκης, οι πολίτες και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ θα αποτρέψουν την εφαρμογή της».

ΓΣΕΕ: Να αποσυρθεί η τροπολογία του υπ. Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες

Την «απαράδεκτη» ενέργεια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει «αιφνιδιαστικά, χτες αργά το βράδυ», στην κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή, με την οποία «στην ουσία ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Αθήνας, όσο και της Θεσσαλονίκης» καταγγέλλει η ΓΣΕΕ.

Όπως υποστηρίζει, με την τροπολογία αυτή, που τίθεται προς ψήφιση σήμερα στη Βουλή, «εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε., αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».

Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, «αντί το αρμόδιο υπουργείο να προωθεί μέτρα και πολιτικές για την καλύτερη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα του επιβατικού κοινού, προωθεί μέτρα που όχι μόνο θα επιδεινώσουν την κατάσταση, αλλά θα οδηγήσουν και σε αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες».

Η ΓΣΕΕ ζητεί την απόσυρση της «απαράδεκτης» αυτής τροπολογίας και δηλώνει πως βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι, στην αντίθετη περίπτωση, έχουν προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις.