Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής του μοιραίου μαχητικού αεροσκάφους Mirage 2000-5, που οδήγησε στο θάνατο τον πιλότο του Σμηναγό (Ι) Γιώργο Μπαλταδώρο, κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του προς την Πατρίδα.

Συμφώνως με πληροφορίες μας, το έμπειρο προσωπικό της ΚΟΣΥΘΕ (Κινητή Ομάδα Συντηρήσεως Θαλασσίων Εγκαταστάσεων) της Πολεμικής Αεροπορίας, που βρίσκεται από το μεσημέρι της Παρασκευής στη θαλάσσια περιοχή της πτώσεως του Mirage 2000-5 Mk.2, στα 9 ναυτικά μίλια από το την 135 Σμηναρχία Μάχης, έχει εντοπίσει χρησιμοποιώντας τις ειδικές συσκευές που διαθέτει την «ηχώ εκπομπής» του καταγραφέα πτήσεως του μαχητικού σε βάθος περίπου 800 μέτρων και με διασπορά της τάξεως των 400 μέτρων.

Μόλις οι έρευνες αυτές ολοκληρωθούν από το προσωπικό της ΚΟΣΥΘΕ, αυτό συνεργάζεται τόσο με το Πολεμικό Ναυτικό όσο και με το κρατικό ΕΛΚΕΘΕ, που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό (σόναρ, υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα μεγάλου βάθους κλπ) και μπορούν να ανεβάσουν το βυθισμένο αεροσκάφος ή τμήματα αυτού, κάτι που έχει γίνει πολλές φορές – και με επιτυχία – στο παρελθόν.

Οι αρμόδιοι της ΠΑ προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες και αναμένουν με εξαιρετικό ενδιαφέρον την ανέλκυση του αεροσκάφους ή τμημάτων αυτού, προκειμένου να διαπιστώσουν αν υπάρχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα – και ποιο ακριβώς – προκειμένου να γνωρίζουν επακριβώς την αιτία της πτώσεώς του αν οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα και να ερευνήσουν αν αυτό το πρόβλημα έχει εμφανιστεί και στα υπόλοιπα μαχητικά του τύπου, αποτρέποντας έτσι ένα άλλο πιθανόν μείζον αεροπορικό συμβάν.

Η ΚΟΣΥΘΕ είναι μονάδα της ΠΑ, που ανήκει στην 206 Πτέρυγα Υποστηρίξεως, και έχει τη δυνατότητα εντοπισμού και ανελκύσεως βυθισμένων αεροσκαφών από το βυθό και έχει να παρουσιάσει πολύ πλούσιο έργο στον τομέα αυτό και από μεγάλα βάθη, όπου ανέλκυσε τμήματα τόσο σύγχρονων, όσο και αεροσκαφών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, πολλά από τα οποία εκτίθενται στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας στο Τατόϊ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΚΟΣΥΘΕ έχει ανελκύσει από μικρό βάθος, όπου είχε «καθίσει» ομαλώς, ένα άλλο Mirage-2000BGM (s/n “210”), το οποίο ακολούθως στάλθηκε στην κατασκευάστρια εταιρεία του αεροσκάφους στη Γαλλία, την Dassault, που το επισκεύασε πλήρως και μετά από 9 μήνες ξαναπετούσε σε επιχειρησιακές αποστολές στο Αιγαίο!