Η παράταση για την παραλαβή της ηλεκτρονικής κάρτας έως τις 15 Νοεμβρίου που πρότεινε ως λύση στην ταλαιπωρία των επιβατών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης δεν έλυσε κανένα από τα προβλήματα.  Οι τεράστιες ουρές και σήμερα καλά κρατούν και ο κόσμος συνεχίζει να ταλαιπωρείται περιμένοντας υπομονετικά για ώρες.

Για τις ουρές που υπάρχουν στα εκδοτήρια του μετρό και του ηλεκτρικού φταίει ο κόσμος που παρανόησε, δήλωσε σήμερα το πρωί ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, κάνοντας μάλιστα δύο φορές αναφορά στη διάρκεια της συνέντευξης για παρανόηση από τους πολίτες.
Από τον Φεβρουάριο υπήρχε ένα παράλληλο σύστημα έκδοσης και χάρτινων και ηλεκτρονικών καρτών, αλλά ο κόσμος δεν πήγαινε, ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης και συνέχισε λέγοντας: «Πότε πήγε ο κόσμος; Μόλις βγήκε ο υπουργός (κ. Σπίρτζης) και είπε ότι η μηνιαία κάρτα τελειώνει στις 15 Νοεμβρίου, παρανόησε ο κόσμος ότι τελειώνει γενικώς το ηλεκτρονικό εισιτήριο και πάμε στη νέα εποχή και έτρεξαν όλοι μαζί».

Αυτό που αξίζει σίγουρα να σημειωθεί, καθώς αποτελεί ενδεικτικό της ανασφάλειας που νιώθει ο κόσμος, είναι ότι η μεγαλύτερη μερίδα των πολιτών προτιμά να παραμείνει στις ουρές για 4 με 5 ώρες παρά να αφήσει τον φάκελο και να του αποσταλεί η ηλεκτρονική κάρτα στο σπίτι του.

Χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του κόσμου στο parapolitika.gr. «Δεν αφήνω έτσι τα στοιχεία μου και να φύγω, πού ξέρω εγώ αν θα μου στείλουν τη κάρτα; Δεν υπογράφω πουθενά, ούτε αυτοί μου δίνουν κάποιο αποδεικτικό» λέει ο κύριος Ανδρέας που έφτασε στον σταθμό του Πειραιά στις 5:30 το πρωί. Με τα λόγια του αυτά συμφώνησαν απόλυτα και οι άνθρωποι που βρίσκονταν τριγύρω. 

Ο ΟΑΣΑ είχε ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ισχύς των καρτών απεριορίστων διαδρομών να είναι μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, εκδίδοντας μάλιστα και σχετικό δελτίο Τύπου, αλλά το υπουργείο αποφάσισε να δώσει παράταση της ισχύος έως τις 15 του μηνός για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Σύμφωνα με τις έως τώρα ανακοινώσεις, ο ΟΑΣΑ από τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου θα επιτρέψει την έκδοση μεμονωμένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων του 1,40 ευρώ στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, αντικαθιστώντας πλήρως τα παλαιά χάρτινα εισιτήρια. Όσον αφορά στους επιβάτες που έχουν στην κατοχή τους παλαιά χάρτινα εισιτήρια, θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία. 

Εντωμεταξύ, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να προχωρήσει σε «κλείσιμο των μπαρών» στους σταθμούς, ώστε να μην επιτρέπεται η είσοδος σε όσους δεν έχουν ηλεκτρονικό εισιτήριο. «Η τραγική κατάσταση έξω από τα εκδοτήρια που βιώνουν επιβάτες και εργαζόμενοι είναι αποτέλεσμα της ανικανότητας, ανευθυνότητας και αδιαφορίας της πολιτικής ηγεσίας και των διορισμένων από αυτή διοικήσεων των οργανισμών των συγκοινωνιών. Διαβεβαιώνουμε τους πολίτες ότι: Δεν πρόκειται να εμποδίσουμε την πρόσβαση τους στο μετρό κάτω από την πίεση κανενός τελεσίγραφου, λήξεις προθεσμιών ή οποιασδήποτε απειλής κυρώσεων προς επιβάτες ή εργαζόμενους. Αναγνωρίζουμε ως μόνο ιδιοκτήτη των αστικών συγκοινωνιών και εργοδότη μας τον ελληνικό λαό που τις πλήρωσε και τις συντηρεί», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται οτι η παράδοση του ανοιχτού φακέλου γίνεται σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1, 2 και 3 της ΣΤΑΣΥ και τα βήματα έκδοσης είναι τα ακόλουθα:

 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
1.Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
2.Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
3.Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
4.Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr.
5.Στην περίπτωση των φοιτητών χρειάζεται προσκόμιση φωτοτυπίας ακαδημαϊκής ταυτότητας σε ισχύ.

 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία: Όνομα, επώνυμο και διεύθυνση, όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ.) μέσω ταχυδρομείου.

 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοιχτός σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1, 2, 3 της ΣΤΑΣΥ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας
Παράδοση του ανοιχτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1, 2 και 3 της ΣΤΑΣΥ, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία αποστέλλεται ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στον φάκελο.

5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου
Η προσωποποιημένη κάρτα, η οποία αποστέλλεται ταχυδρομικά, δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.