Η μετάβαση από τη χάρτινη στην ψηφιακή εποχή στα εισιτήρια και τις κάρτες για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτέλεσε τελικά ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα που μέχρι στιγμής έχει αφήσει πίσω του ταλαιπωρία, ουρές, προβλήματα και μία «συγγνώμη» από τους αρμόδιους.

Πριν καν τεθούν σε εφαρμογή τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, χιλιάδες πολίτες καθημερινά καλούνται να στηθούν σε ουρές πολλών μέτρων και να περιμένουν υπομονετικά για να πάρουν την πολυπόθητη κάρτα.

Οι τεράστιες ουρές, όπου η αναμονή ξεπέρασε και τις τέσσερις ώρες, και ένα σύστημα το οποίο συνεχώς βρίσκεται εκτός λειτουργίας, φέρνουν τους πολίτες στα όρια των αντοχών τους.

Μέχρι και περιστατικά λιποθυμίας ηλικιωμένων ανθρώπων σημειώθηκαν, ενώ δεν έλειψαν και οι εντάσεις, αφού αγανακτισμένοι επιβάτες «λίντσαραν» εργαζόμενους των εκδοτηρίων, με την παρέμβαση της αστυνομίας να κρίνεται απαραίτητη προκειμένου η επίθεση να λήξει αναίμακτα.

Περισσότερες από 100.000 προσωποποιημένες κάρτες θα χρειαστεί να εκδοθούν επιπλέον τις επόμενες μέρες, επιτείνοντας την εικόνα χάους στα εκδοτήρια των σταθμών.

Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών ετοιμάζεται να εισάγει στην αγορά και το μεμονωμένο εισιτήριο του 1,4 ευρώ που μέχρι σήμερα δεν είναι διαθέσιμο, αναγκάζοντας τους πολίτες να καταφεύγουν στην αγορά του ημερήσιου εισιτηρίου των 4,5 ευρώ ή των 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές και μετά επαναφορτίζεται.

Χθες, ο ΟΑΣΑ, βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί, έκανε έκκληση στους πολίτες να μη συνωστίζονται στις σειρές και να καταφύγουν στη λύση του ανοιχτού φακέλου που προβλέπει την αποστολή της κάρτας με το ταχυδρομείο.

Όμως και αυτή η επιλογή αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, καθώς υπάρχουν θυρίδες υποδοχής μόλις σε επτά σταθμούς.

Επειδή όμως η κατάθεση δεν συνοδεύεται από κάποιο έγγραφο που να αποδεικνύει ότι έχει υποβληθεί αίτηση ηλεκτρονικής κάρτας, καθιστά επιφυλακτικούς τους πολίτες οι οποίοι προτιμούν να έχουν στα χέρια τους την κάρτα και ας περιμένουν. Έτσι, οι ουρές σε κάποιους σταθμούς μπορεί να φτάνουν έως και τα 200 άτομα, με την αναμονή να ξεπερνά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τις 5 ώρες!

Τι πρέπει να κάνετε για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας με τη διαδικασία του ανοιχτού φακέλου:

Η διαδικασία του ανοιχτού φακέλου αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017. Η σχετική δυνατότητα παρέχεται και στους φοιτητές.

Σημειώνεται ότι η παράδοση του ανοιχτού φακέλου γίνεται σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ.

1. Προετοιμασία φακέλου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
1.Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
2.Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
3.Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
4.Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr.
5.Στην περίπτωση των φοιτητών χρειάζεται προσκόμιση φωτοτυπίας ακαδημαϊκής ταυτότητας σε ισχύ.

2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία: Όνομα, επώνυμο και διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ.) μέσω ταχυδρομείου.

3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοιχτός σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1, 2, 3 της ΣΤΑΣΥ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας
Παράδοση του ανοιχτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1, 2 και 3 της ΣΤΑΣΥ, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία αποστέλλεται ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στον 
φάκελο.