Η Βeat έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να επιλέγει τον οδηγό ταξί με τον οποίο θα μετακινούνταν. Ο χρήστης είχε τη δυνατότητα να διαλέξει εκείνον με την υψηλότερη βαθμολογία, το αυτοκίνητο που προτιμά, τις επιπλέον υπηρεσίες που προσφέρονται (πχ. δωρεάν wifi, παιδικό κάθισμα, διευκολύνσεις στη μετακίνηση ΑΜΕΑ) και στο τέλος να βαθμολογήσει την εμπειρία του. Δωρεάν. Χωρίς να χρεώνεται τίποτα περισσότερο από το κόστος της διαδρομής.

Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε να προωθήσει σχέδιο νόμου που μετατρέπει την Beat (πρώην Taxibeat) σε εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης όπως είναι σήμερα. Οι διατάξεις του νέου νόμου για τις αστικές μεταφορές που αφορούν στην Beat (η μετατροπή της από μεσολαβητή σε εταιρεία μεταφορών, οι 3ετείς συμβάσεις με οδηγούς-υπαλλήλους) είναι ενάντια στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

«Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο εξαναγκάζει τους 8 και πλέον χιλιάδες οδηγούς της Beat σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, κάτι που είναι πρωτοφανές στην ιστορία των Διαδικτυακών Εφαρμογών. Βασικός στόχος αυτής της αλλαγής είναι το ίδιο το μοντέλο της Beat: η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον σημερινό καταναλωτή», αναφέρεται στη σελίδα συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών, συμπληρώνοντας ότι «είναι λογικό ότι αν περάσει η συγκεκριμένη νομοθεσία, κανείς δεν θα θέλει να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του ’60.»

Οι λέξεις που αντιπροσωπεύουν την Βeat σύμφωνα με σχόλια στη σελίδα του Facebook από χρήστες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή είναι ασφάλεια, σεβασμός, συνέπεια, ευγένεια, πολιτισμός. Αν τελικά εφαρμοστεί ο νόμος, ο χρήστης της εφαρμογής θα πάψει να έχει το δικαίωμα αξιολόγησης της Beat εμπειρίας του και κατά συνέπεια, η εταιρεία δε θα μπορεί να λάβει μέτρα ενάντια σε επαγγελματίες που δεν παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Έως τώρα η εταιρεία διέθετε το δικαίωμα να διακόψει άμεσα τη συνεργασία με κακούς επαγγελματίες κι έτσι να εξασφαλίσει στους χρήστες, ποιοτική μετακίνηση.

Η έναρξη του Taxibeat to 2011, αποτέλεσε το σημείο τομή για να αλλάξει εντελώς η εικόνα των αστικών μεταφορών στην Ελλάδα. Έφτασε τους σχεδόν 1 εκατομμύριο πελάτες, έκανε επενδύσεις εκατομμυρίων, δημιούργησε εκατοντάδες θέσεις εργασίας, και έγινε το success story της χώρας.

Πώς λειτουργεί η Beat

Η Βeat είναι μια εταιρια που δεν έχει εξαρτημένη σχέση με τους οδηγούς αλλά σχέση συνεργασίας και λειτουργεί ως διαμεσολαβητής. Ο οδηγός που συνεργάζεται με την εταιρεία καταβάλλει μόνο μια προμήθεια για κάθε διαδρομή που κερδίζει από την εφαρμογή, χωρίς να πληρώνει κόστος εγγραφής, ούτε μηνιαία συνδρομή ούτε οποιοδήποτε άλλο κόστος. Επίσης, ο οδηγός έχει την ελευθερία να καθορίζει ο ίδιος τη διαθεσιμότητα του στο Beat, πατώντας απλά ένα κουμπί. Έτσι επιλέγει πότε και πόσο θέλει να εργάζεται μέσω της εφαρμογής, ενώ αν κρίνει ότι το ποσοστό που ζητά η εταιρεία από κάθε διαδρομή δεν τον συμφέρει, είναι ελεύθερος να σταματήσει τη συνεργασία.

H αντίδραση του ιδρυτή της Taxibeat

Ο ιδρυτής της εταιρείας Beat (πρώην Taxibeat) αντέδρασε άμεσα ξεκαθαρίζοντας προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει σε κανέναν να τον διώξει από την Ελλάδα.
Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο Νίκος Δρανδάκης ανέφερε ότι θα προσφύγει στην ελληνική και την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη ώστε να προασπίσει κάθε δικαίωμα στην «ελευθερία του επιχειρείν», η οποία θα πληγεί λόγω του νομοσχεδίου που φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αλλαγές που επιχειρεί να περάσει το Υπουργείο Μεταφορών θέτουν σε κίνδυνο την αξιολόγηση των οδηγών ταξί -βασική παράμετρος στον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης εφαρμογής. Αφού έκανε λόγο για προώθηση ενός μοντέλου «δημοσίου υπαλλήλου», επεσήμανε ότι αντί για αξιολόγηση, δίνεται χώρος σε συμβάσεις πολυετούς διάρκειας.
Επίσης υπογράμμισε ότι είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται να περάσει τέτοιος νόμος για εταιρείες που συνεργάζονται με επαγγελματίες οδηγούς ταξί όπως είναι η Beat και όχι για πλατφόρμες ενοικίασης οδηγών όπως είναι η Uber.

Ο κ. Δρανδάκης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να φύγει από την Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες και τεχνογνωσία σε άλλες χώρες με βάση την Ελλάδα.

«Προφανώς θα προσφύγουμε σε οποιαδήποτε ανώτερη δικαστική Αρχή σε Ελλάδα και Ευρώπη (…). Δεν θα το αφήσουμε έτσι... Θέμα αποχώρησης από την Ελλάδα δεν υπάρχει... Δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας διώξει από τη χώρα» είπε.

Αναφερόμενος στη διαδικτυακή εκστρατεία που ξεκίνησε για συγκέντρωση υπογραφών, ο ιδρυτής της Beat εξήγησε ότι στόχος της είναι να βάλουν τον καταναλωτή στην εξίσωση, καθώς μέχρι στιγμής μοναδικός συνομιλητής της κυβέρνησης είναι το συνδικάτο των οδηγών ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

«Θέλουμε να δούμε αν υπάρχει άλλη φωνή, αυτή του καταναλωτή, χάρη στον οποίο υπάρχει αυτή η αγορά» εξήγησε, γνωστοποιώντας ότι θα αποστείλουν τις υπογραφές στο υπουργείο.

On line πρωτοβουλία στήριξης

Θεαματική είναι η ανταπόκριση χιλιάδων ατόμων που υπογράφουν την online πρωτοβουλία υποστήριξης και διαμαρτυρίας υπέρ της προστασίας της Beat (τέως Taxibeat) μετά το θέμα που ανέκυψε με την νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης η οποία ουσιαστικά ρίχνει στον Καιάδα με συνοπτικές διαδικασίες μια πετυχημένη start up, η οποία μάλιστα διαφήμισε την ελληνική εφευρετικότητα παγκοσμίως.

Οι υπογραφές έχουν ξεπεράσει τις 30.000 μέσα σε λίγες ώρες ενώ ο ιδρυτής του Beat (τέως Taxibeat) εξηγεί στο facebook τον παραλογισμό του νέου νομοσχεδίου για τις μετακινήσεις κάνοντας λόγο για ένα αληθινό success story που στοχοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρά τις μεγαλοστομίες περί ανάπτυξης και επενδύσεων.

Η απάντηση του υπουργείου : Παραπληροφόρηση που σκοπίμως διακινείται για να καλύψει τη δράση όσων παρανομούν

«Για παραπληροφόρηση που σκοπίμως διακινείται για να καλύψει τη δράση και τις δραστηριότητες όσων παρανομούν. Όσων δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και δεν έχουν καν έδρα σε αυτή» κάνει λόγο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Ηλεκτρονικές Εφαρμογές και Εταιρείες Διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Γι’ αυτό, ας σταματήσει επιτέλους η παραπληροφόρηση των πολιτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και τις εταιρείες διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία» σημειώνει το Υπουργείο απαντώντας σε δημοσίευμα της Εφημερίδας «Τα Νέα».
Κάνει επίσης λόγο για «υπόγειες διαδρομές και διασυνδέσεις συγκεκριμένων ΜΜΕ με τη Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένους κύκλους που θέλουν τη χώρα να μην έχει ευρωπαϊκή κατεύθυνση, αλλά να έχει κατεύθυνση χώρας, χωρίς ισονομία»

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Υπουργείου έχει ως εξής:

Ευχαριστούμε την Εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» για τις προτάσεις της.

Θα μας επιτρέψει ωστόσο, η «έγκριτη» εφημερίδα να αναφέρουμε και εμείς με τη σειρά μας, ότι στο «Νομοσχέδιο» που δημοσιοποίησαν πριν από λίγη ώρα, πουθενά και σε κανένα σημείο, καμίας διάταξης, ΔΕΝ πλήττονται:
Οι νέες τεχνολογίες.
Η εξυπηρέτηση του Πολίτη.
Οι καθαροί όροι.
Οι αξιόπιστοι έλεγχοι.
Η ίση μεταχείριση στο μεταφορικό έργο.

Το αντίθετο μάλιστα. Οπότε, ενημερώνουμε την «έγκριτη» εφημερίδα, ότι το «νομοσχέδιο» της, θα ληφθεί σοβαρά υπόψη στο υπό διαμόρφωση σχέδιο Νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

ΥΓ1: Είναι πλέον, προφανείς και ξεκάθαρες, οι υπόγειες διαδρομές και διασυνδέσεις συγκεκριμένων ΜΜΕ με τη Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένους κύκλους που θέλουν τη χώρα να μην έχει ευρωπαϊκή κατεύθυνση, αλλά να έχει κατεύθυνση χώρας, χωρίς ισονομία.

Η χώρα γυρίζει σελίδα οριστικά, με κανόνες, διαφανείς διαδικασίες ανταγωνισμού, υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον και σεβασμό στην ευρωπαϊκή νομοθεσία ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

ΥΓ2: Ηλεκτρονικές Εφαρμογές και Εταιρείες Διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Γι’ αυτό, ας σταματήσει επιτέλους η παραπληροφόρηση των πολιτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και τις εταιρείες διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία. Μία παραπληροφόρηση, που σκοπίμως διακινείται, για να καλύψει τη δράση και τις δραστηριότητες όσων παρανομούν. Όσων, δραστηριοποιούνται στη χώρας μας, και δεν έχουν καν έδρα σε αυτή».

Λυμπερόπουλος (ΣΑΤΑ): Δύο ψέμματα και μια αλήθεια
Καυστική ήταν η απάντηση του κ. Λυμπερόπουλου, προέδρου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, μέσω ανάρτησης στη σελίδα του ΣΑΤΑ στο Facebook: