Νέο «άδειασμα» από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA) στον υπουργό Ναυτιλίας, με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του τελευταίου σύμφωνα με τις οποίος το κοντινότερο πλοίο του οργανισμού βρισκόταν στη Μάλτα. 

Σε τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA έγινε σαφές πως το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα από την πλευρά του Μηχανισμού βρισκόταν στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού ενώ υπήρχε ακόμη ένα σκάφος του στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία. Αναλυτικότερα, η κ. Ρούσεβα εξήγησε πως αυτή τη στιγμή ο EMSA βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.

Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές αναφέρει «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει». Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κα Ρούσεβα ανέφερε: «αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα». 


Κλείνοντας η κα. Ρούσεβα τόνισε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας» και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού.