Επιτυχώς ολοκληρώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης η διαδικασία εκτόξευσης του δορυφόρου Hellas-Sat 3 από το διαστημικό κέντρο Arianespace στο Κουρού της γαλλικής Γουιάνας. 

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό δορυφόρο της Hellas-Sat, που αποτελεί θυγατρική εταιρεία της Arabsat. 

Το μόνο «ελληνικό στοιχείο» του δορυφόρου είναι το γεγονός ότι τοποθετείται στην τροχιακή θέση 39 μοίρες ανατολικά, όπου τα δικαιώματα σε συχνότητες ανήκουν σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η εκτόξευση του δορυφόρου έγινε με έναν πύραυλο Ariane 5 ύψους 51 μέτρων, από κοινού με το νέο δορυφόρο του διεθνούς οργανισμού δορυφορικών επικοινωνιών Inmarsat.

Ο δορυφόρος άλλωστε έχει δημιουργηθεί από κοινού με τον οργανισμό Immarsat, που έχει έδρα το Λονδίνο, ενώ ο έλεγχος θα γίνεται από το κέντρο της Hellas Sat στο Κορωπί και στην Κακορατζιά μεταξύ Λάρνακας και Λεμεσού.

Ο Hellas Sat 3 κατασκευάστηκε στη Γαλλία, με την πλατφόρμα TAS 4000 C4, μετά από 35 μήνες δουλειάς και προγραμματίστηκε στην τροχιακή θέση 39 μοίρες ανατολικά, όπου τα δικαιώματα σε συχνότητες ανήκουν σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η χρήση του Hellas Sat 3, που εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια ζωής περίπου 16 έτη, θα επιτρέψει την αντικατάσταση του υφιστάμενου δορυφόρου Hellas-Sat 2 που είχε εκτοξευθεί το 2003 από τις ΗΠΑ και τη βελτιωμένη εξυπηρέτηση των πελατών της εταιρείας σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.

Και ο Νίκος Παππάς στη Γουιάνα

Στη γαλλική Γουιάνα βρέθηκαν για να πανηγυρίσουν το «δήθεν κατόρθωμα» της Ελλάδας ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς και ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Βασίλειος Μαγκλάρας. 

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στη Διαύγεια, σε απόφαση που φέρει την υπογραφή του υπουργού Νίκου Παππά, τα έξοδα της μετακίνησης και διαμονής του κ. Μαγκλάρα καλύφθηκαν από τους διοργανωτές.  Δείτε ΕΔΩ το σχετικό έγγραφο. 

«Από σήμερα η Ελλάδα γυρίζει πλέον σελίδα συνολικά, σε ό,τι αφορά στην πολιτική της για την αξιοποίηση του διαστήματος και των διαστημικών εφαρμογών» τόνισε ο κ. Παππάς, επισημαίνοντας πως με τον νέο δορυφόρο ενισχύεται η τροχιακή θέση της Ελλάδας, γιατί θα υπάρξουν περισσότερες κεραίες στον κόσμο, που θα στραφούν στη θέση 39 μοίρες και επομένως θα μπορούν να προσφέρονται περισσότερες υπηρεσίες από αυτήν την τροχιακή θέση».