Κακά Κορίτσια
Κακά Κορίτσια Μαρία Λεμονιά Έλενα Καραμίχαλου
uuhiqjvz978qivppgbun
Ελλάδα

Μεταφορά επετειακού αεροσκάφους RF-4E στο Μουσείο ΠΑ στο Τατόϊ [Εικόνες]

Ποια είναι η ιστορία του συγκεκριμένου αεροσκάφους;

Με ένα νέο έκθεμα εμπλουτίστηκε από χθες το Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας (ΜΠΑ) που εδρεύει στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας, στο Τατόϊ.

Πρόκειται για το επετειακά βαμμένο αεροσκάφος RF-4E Phantom της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνωρίσεως (348 ΜΤΑ) της ΠΑ, που ως πρόσφατα υπηρετούσε με τα χρώματά της από την 110 ΠΜ στη Λάρισα.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση από τη Λάρισα στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα και από εκεί, αφού προηγουμένως δέχτηκε τις «φροντίδες» των τεχνικών, μεταφέρθηκε οδικώς από την Τανάγρα στο Τατόϊ, για να ενισχύσει τα εκθέματα του ΜΠΑ, στο πλαίσιο προβολής της ιστορίας της ΠΑ και αξιοποιήσεως των αποσυρμένων επετειακών αεροσκαφών.

Για τον σκοπό αυτό, χθες, πραγματοποιήθηκαν εργασίες αποσυναρμολογήσεως, μεταφοράς και επανασυναρμολογήσεως επετειακού αεροσκάφους RF-4E Phantom II από την 114 ΠΜ στο Τατόι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος F/RF-4E, αρχικώς όταν κατασκευάστηκε προοριζόταν για την Αεροπορία του Αμερικανικού, όπου υπηρέτησε πολλά χρόνια και εξ αιτίας του γεγονότος αυτού είχε «σπαστές», αναδιπλούμενες, πτέρυγες, ώστε στο κατάστρωμα και στα υπόστεγα των αεροπλανοφόρων να «διπλώνει» τις πτέρυγες και έτσι να εξοικονομείται πολύτιμος χώρος.

Αυτό λοιπόν έκαναν και οι τεχνικοί της ΠΑ, οι οποίοι αφαίρεσαν το αναδιπλούμενο τμήμα των πτερύγων, για να διευκολυνθεί η οδική μεταφορά του αεροσκάφους με νταλίκα μέσω της Εθνικής οδού και αργότερα, όταν το αεροσκάφος έφτασε στο ΜΠΑ, τότε τα επανασυναρμολόγησαν!

Και επειδή ίσως κάποιοι θα αναρωτηθούν «γιατί το αεροσκάφος δεν προσγειώθηκε κατευθείαν στο αεροδρόμιο Τατοΐου», η απάντηση είναι απλή: Διότι στο αεροδρόμιο Τατοΐου δεν πληρούνται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας για ασφαλείς προσγειώσεις/απογειώσεις αεριωθουμένων μαχητικών, λόγω μήκους διαδρόμου, απουσία προστατευτικών δικτύων ανασχαίσεως στα άκρα του διαδρόμου αποπροσγειώσεως. Γι’ αυτό άλλωστε και το αεροδρόμιο Δεκελείας χρησιμοποιείται αποκλειστικώς από ελικοφόρα αεροσκάφη τόσο της ΠΑ όσο και της Γενικής Αεροπορίας.

Τέλος, και το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει τη δική του ιστορία.

Η ΠΑ ενέταξε στο οπλοστάσιό της τα φωτοαναγνωριστικά RF-4E Phantom στο πλαίσιο του προγράμματος “Peace Ikarus II” τα πρώτα 8 αναγνωριστικά αεροσκάφη, με αγορά από τις ΗΠΑ, τα οποία εντάχθηκαν στη δύναμη της 348 ΜΤΑ το Σεπτέμβριο του 1978. Η παράδοση των πρώτων RF-4E ολοκληρώθηκε εντός του 1979. Στις 12 Ιουλίου 1979 συγκροτήθηκε η 348 ΜΤΑ/RF-4E, εκ παραλλήλου με την 348 ΜΤΑ/RF-84F.

Το 1992, όταν η γερμανική Luftwaffe άρχισε να αποσύρει τα RF-4E από το οπλοστάσιό της, παραχωρήθηκαν δωρεάν στην Ελλάδα 27 εξ αυτών, από τα οποία τα 20 εντάχθηκαν αμέσως στη δύναμη της 348 ΜΤΑ και τα υπόλοιπα 7 χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών. Ένα από αυτά τα 20 ήταν και το με αριθμό σειράς s/n “69-7487” το οποίο στις 23 Μαΐου 2008 βάφτηκε με επετειακά χρώματα με την ευκαιρία της συμπληρώσεως (τότε) των 30 ετών από της εντάξεως των RF-4E στο οπλοστάσιο της ΠΑ! Αυτό είναι και το αεροσκάφος που μεταφέρθηκε οδικώς χθες και θα ενταχθεί στη δύναμη του ΜΠΑ, όπως φαίνεται και στο σχετικό βίντεο που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το ΓΕΑ!

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα