«Σε ένα ατύχημα τέτοιας έκτασης συνήθως αφήνουμε το χώρο για αρκετές μέρες για να ερευνηθεί και κάτι που μπορεί να μας έχει ξεφύγει από την πρώτη στιγμή» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Στον αέρα» με τη δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη, ο ηλεκτρολόγος μηχανικός του ΕΜΠ, πραγματογνώμονας, μέλος της επιτροπής διερεύνησης ανεξάρτητων πραγματογνωμόνων οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, κος Γιώργος Περιβολιώτης, αναφορικά με το μπάζωμα της περιοχής, που σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Το κυριότερο για μένα σημείο δεν  είναι τόσο ότι μπαζώθηκε ο χώρος όσο ότι πήραμε δείγματα για να κάνουμε κάποιες έρευνες σχεδόν ένα μήνα μετά» συνέχισε.

Διαβάστε ακόμα: Τέμπη: Το χρονικό της τραγωδίας σε 30 φωτογραφίες και βίντεο - " Οι στιγμές είναι τραγικές και οι μαρτυρίες σοκάρουν"

Ερωτηθείς αν κλήθηκαν και αν κατέθεσαν το πόρισμά τους στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, ο ίδιος απάντησε: «Όχι δεν έγινε κάποια κλήση. Εμείς δώσαμε το πόρισμά μας στον ανακριτή και αυτό θα προχωρήσει κατάλληλα με τη δικαστική οδό».

Ο Γιώργος Περιβολιώτης στην Νίκη Λυμπεράκη " Στον αέρα "                              | Parapolitika

Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Γιώργου Περιβολιώτη στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών

Γ.ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ: Η έρευνα κράτησε περίπου όλο αυτό το χρόνο, περιλάμβανε από το βασικό να προσπαθήσουμε να βρούμε τι έγινε, πως έγινε και να εντοπίσουμε σημεία ώστε να μην ξαναγίνει αυτό το συμβάν. Δηλαδή καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα στο τι συνέβη, γιατί συνέβη και τι θα έπρεπε να γίνει για να μην είχε συμβεί και καταλήγουμε και σε κάποιες συστάσεις για να μην επαναληφθεί αυτό το γεγονός στο μέλλον.

Ερωτηθείς αν κλήθηκαν και αν κατέθεσαν το πόρισμά τους στην εξεταστική επιτροπή

Γ.ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ: Όχι δεν έγινε κάποια κλήση. Εμείς δώσαμε το πόρισμά μας στον ανακριτή και αυτό θα προχωρήσει κατάλληλα με τη δικαστική οδό. Δεν μπορώ να γνωρίζω ακριβώς τι σκοπό έχει η εξεταστική επιτροπή της Βουλής πάντως σίγουρα θα μπορούσε να προσφέρει με την έννοια ότι είναι εμπεριστατωμένη έρευνα και έχει συγκεκριμένα στοιχεία.

Γ.ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ: Οδηγηθήκαμε στο δυστύχημα γιατί δεν υπήρχε κανένα σύστημα ασφαλείας και αποτροπής των όποιων ανθρώπινων λαθών μπορούσαν να γίνουν. Όταν ξεκινάμε να θέσουμε ένα τρένο σε λειτουργία βάζουμε και όλες τις παραμέτρους ασφαλείας αυτά τα μέτρα δυστυχώς δεν υπήρχαν σε αυτόματο επίπεδο δηλαδή ήταν μόνο κάποιες χειροκίνητες λειτουργίες, στηριζόμαστε στο αν θα κάνει καλά τη δουλειά του ή θα εφαρμόσει τον κανονισμό ένας ή δύο άνθρωποι. Στην προκειμένη περίπτωση φτάσαμε να εξαρτώνται οι ζωές των 400 ανθρώπων που ήταν στις αμαξοστοιχίες από το αν θα κάνει κάποιο λάθος ή όχι κάποιος άνθρωπος, αυτό για τα συστήματα είναι απαράδεκτο. Αν φτάνουμε σε αυτό το σημείο πλέον ο βαθμός ασφάλειας είναι πολύ χαμηλός.

Γ.ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ: Αν υπήρχε το σύστημα ETCS το οποίο όταν μπουν δύο τρένα στο ίδιο τμήμα γραμμής τότε ανεξάρτητα του τι θα κάνει ο σταθμάρχης ή ο οδηγός σταματάνε και τα δύο από μόνα τους. Στο Μετρό αυτή τη στιγμή υπάρχει αυτό το σύστημα.

Αναφορικά με το μπάζωμα της περιοχής

Γ.ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ: Σε ένα ατύχημα τέτοιας έκτασης συνήθως αφήνουμε το χώρο για αρκετές μέρες για να ερευνηθεί και κάτι που μπορεί να μας έχει ξεφύγει από την πρώτη στιγμή. Το κυριότερο για μένα σημείο δεν είναι τόσο ότι μπαζώθηκε ο χώρος όσο ότι πήραμε δείγματα για να κάνουμε κάποιες έρευνες σχεδόν ένα μήνα μετά. Τα δείγματα που πήραμε εμείς τα πήραμε από την άλλη πλευρά όχι από αυτή που μπαζώθηκε και βρέθηκαν κάποια πράγματα αν τα είχαμε πάρει νωρίτερα θα ήταν πιο σημαντικό ακόμα και από την όποια διαμόρφωση του εδάφους. Η γρήγορη επέμβαση στο χώρο που έχει συμβεί ένα γεγονός σε γενικές γραμμές είναι λάθος σε όλες τις διερευνήσεις που κάνουμε στα ατυχήματα.