Η τραγωδία στα Τέμπη ήταν και παραμένει μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Σήμερα Δευτέρα θα ανακοινωθεί το πόρισμα των πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων στην τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, με τα στοιχεία να είναι αποκαλυπτικά. Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο ρεπορτάζ του στην εφημερίδα «Τα Νέα» προχώρησε σε μία νέα αποκάλυψη.

Συγκεκριμένα, στο δημοσίευμα αναφέρεται πως στην εμπορική αμαξοστοιχία βρέθηκε ύποπτη ουσία νόθευσης καυσίμων. Ανιχνεύθηκαν ίχνη ξυλολίου  στις εξωτερικές πλευρές του μοιραίου τρένου.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το Γενικό Χημείο του Κράτους πήρε δείγματα μετά από έναν μήνα και όχι τις πρώτες ημέρες από τον χώρο που έγινε το δυστύχημα και ανίχνευσε μεταξύ άλλων την ουσία ξυλόλιο, η οποία δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση, από τα υπάρχοντα υλικά – στοιχεία των αμαξοστοιχιών.

Το ξυλόλιο είναι μια ουσία η οποία χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με της βενζίνης χρησιμοποιείται ακόμα και στη νοθεία καυσίμων.

Με βάση το πόρισμα, εάν είχε εγκατασταθεί σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, θα είχε αποτραπεί η σύγκρουση των τρένων, ενώ δεν υπήρχε πλήρης επικοινωνιακή κάλυψη της διαδρομής οποιουδήποτε συρμού.

Μάλιστα στο ρεπορτάζ εξετάζονται τα «ύποπτα» φορτία από τη Βουλγαρία τα οποία ενδεχομένως να δίνουν μία νέα διάσταση για την φονική έκρηξη, αλλά και οι αντιρρήσεις των πραγματογνώμων για τα επίσημα πορίσματα.

«Κύριο ζητούμενο είναι πλέον να προσδιοριστεί τι ακριβώς μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και εάν – σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν – κουβαλούσε παράνομο φορτίο με διαλύτες για νοθεία καυσίμων», τονίζει χαρακτηριστικά στο άρθρο του ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος.