Μέχρι σήμερα, οι δόκιμοι πιλότοι και αεροσυνοδοί της Ελλάδας -ακόμα και την εποχή της Ολυμπιακής ήταν αναγκασμένοι να κάνουν πολλά δρομολόγια στο εξωτερικό για την τελική φάση της εκπαίδευσής τους, που δεν είναι άλλη από το να πιλοτάρουν μέσα σε σύγχρονους εξομοιωτές αεροσκάφους.

Πλέον, αυτό θα αποτελεί παρελθόν, διότι η Ελλάδα για πρώτη φορά αποκτά το δικό της, σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας, έπειτα από τη συμφωνία που υπέγραψαν η Aegean και η CAE (Canadian Aviation Electronics Ltd), κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης.

1_3
O Δ. Γερογιάννης, CEO της Aegean, παρουσίασε το Νέο Flight Training Center που θα δημιουργηθεί στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και θα αποτελέσει μέρος της νέας τεχνικής βάσης της Aegean, με συνολική έκταση 85.000 τ.μ
Πρόκειται για μια νέα συνεργασία κοινοπραξίας (joint venture), έπειτα από πρωτοβουλία της Aegean, που δείχνει ότι η εταιρεία είναι πιο ώριμη όχι μόνο να υλοποιήσει το συγκεκριμένο όραμα, αλλά και να αλλάξει εποχή στην αεροπορική βιομηχανία, καθιερώνοντας τόσο τον ίδιο τον αερομεταφορέα όσο και την Ελλάδα ως έναν νέο αεροπορικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επιμονή και υπομονή

«Δεν θα γινόταν πραγματικότητα χωρίς την επιμονή και υπομονή του captain Παναγιώτη Σίσκου (σ.σ.: επικεφαλής εκπαίδευσης της Aegean), ο οποίος, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, μας έπεισε και μας οδήγησε να πάρουμε την τελική απόφαση και να φτάσουμε εδώ», είπε με μεγάλη ικανοποίηση και βαθιά συγκίνηση ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean, σε ειδική παρουσίαση του εγχειρήματος, που έγινε στο εκπαιδευτικό κέντρο της CAE στη Μαδρίτη.

Ειδικότερα, το νέο Aegean - CAE Flight Training Center θα δημιουργηθεί στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και θα αποτελέσει μέρος της νέας τεχνικής βάσης της Aegean, με συνολική έκταση 85.000 τ.μ.

«Πατά» πάνω στα πρότυπα του CAE Μαδρίτης, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά κέντρα, και θα συμπεριλαμβάνει επτά προσομοιωτές, μεταξύ των οποίων και τύπου Airbus A320neo, Boeing 737NG και ATR 72-600.

Απώτερος στόχος είναι να φτάσει να εκπαιδεύει πάνω από 3.000 πιλότους ετησίως, πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας και να δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης σε διάστημα πέντε έως επτά ετών.

Ηδη γίνονται συζητήσεις με τις υποψήφιες κατασκευαστικές εταιρείες, ενώ, όπως είπε ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος, επικεφαλής του Οικονομικού Σχεδιασμού της Aegean, είναι ζήτημα λίγων εβδομάδων το να ανακοινωθούν νεότερα σχετικά.

2_3

Το κόστος της επένδυσης

Το κόστος επένδυσης του νέου κέντρου Aegean - CAE είναι ύψους 36 εκατ. ευρώ και αποτελεί μέρος της συνολικής επένδυσης της Aegean, ύψους 140 εκατ. ευρώ, που αφορά το πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά στην Ελλάδα, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό σε υποδομές.

Επιπλέον, θα είναι ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar της Ευρώπης, αφού η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων, μέσω της τοποθέτησης φωτοβολταϊκών πάνελ (35.000 τ.μ.) ισχύος 3 MW ή 4,4 GWh ετησίως.
Οπως τόνισε από την πλευρά της η Samantha Golinski, Vice President, Public Affairs and Global Communications της CAE, «όλα είναι θέμα ασφάλειας», γι’ αυτό και το τρίπτυχο της εξελιγμένης εκπαίδευσης των αεροπόρων είναι η Πολιτική Αεροπορία, η Αμυνα και Ασφάλεια και η Φροντίδα Υγείας. «Βοηθάμε και υποστηρίζουμε τις συμμαχικές δυνάμεις σε όλο τον κόσμο και διασφαλίζουμε την ετοιμότητά τους για τις κρίσιμες αποστολές», ανέφερε.

3_2

Συνολικά, το CAE Madrid παρέχει περισσότερες από 50.000 ώρες εκπαίδευσης προσομοιωτών ετησίως, φιλοξενεί έντεκα προσομοιωτές πλήρους πτήσης, δύο χώρους κατάσβεσης φωτιάς και έναν καπνού.

Στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο της Αθήνας θα υπάρχουν ακόμα πιο σύγχρονα μηχανήματα, για να συντελούν σε μια πιο ρεαλιστική εμπειρία πτήσης και διαχείρισης κρίσης. Η λειτουργία του έχει προγραμματιστεί για πριν από το τέλος του 2023 και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 θα επιταχύνει σταδιακά την ανάπτυξή του.

Αν και αρχικά θα ξεκινήσει με την εκπαίδευση πιλότων της Aegean, θα είναι ανοιχτό και για την εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας τρίτων εταιρειών, όπως υπογράμμισαν ο Δ. Γερογιάννης και ο Π. Σίσκος.

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο ‘’MoneyPro’’ της εφημερίδας «Παραπολιτικά» στις 15/3/23