Σχεδόν δυόμισι μήνες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με 57 νεκρούς, ο πόνος δεν έχει μαλακώσει ούτε τα «γιατί» έχουν απαντηθεί. Οι τεχνικοί σύμβουλοι που διόρισαν οι χαροκαμένες οικογένειες έχουν διαπιστώσει σε ποια σημεία του μοιραίου Intercity βρίσκονταν τα θύματα, όταν οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά, αλλά και πώς σώθηκαν ορισμένοι από τους επιβάτες που βρίσκονταν στα ίδια βαγόνια.

Τα νέα συμπεράσματα της ανεξάρτητης επιτροπής που διερευνά τα αίτια της εθνικής τραγωδίας είναι αποκαλυπτικά, ενώ πέπλο μυστηρίου εξακολουθεί να καλύπτει την ισχυρότατη έκρηξη που καταγράφηκε από κάμερες ασφαλείας.

Η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών έχει ολοκληρώσει την πρώτη φάση της χαρτογράφησης των θυμάτων ανά βαγόνι και θέση στο τρένο, με σκοπό να εκτιμηθούν με ακρίβεια ο μηχανισμός και οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του Intercity. Αυτό έγινε με τον συνδυασμό στοιχείων από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από τα συντρίμμια, μαρτυρίες διασωθέντων και καταθέσεις διασωστών. Ωστόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη μια αβεβαιότητα από την ύπαρξη αριθμού ανώνυμων εισιτηρίων, καθώς και η αδυναμία πλήρους διασταύρωσης μέσω μαρτυριών για τα βαγόνια Α1 και κυλικείου.

Όλοι νεκροί στο Α1

Στο βαγόνι Α1 της Α ́ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, αλλά ούτε υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης. Από το βαγόνι του κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων και δύο εργαζομένων) έχουν εντοπιστεί τουλάχιστον έξι διασωθέντες. Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν εννέα θύματα, επτά από το εμπρός μέρος του βαγονιού και δύο από το πίσω μέρος. Επίσης, τουλάχιστον τέσσερα άτομα από τις μπροστινές θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι κατά τον εκτροχιασμό και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα. Περίπου 26 επιβάτες από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.

Στο βαγόνι Β3 με μέγιστη χωρητικότητα 80 θέσεων υπήρξαν δύο θύματα ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής με τη μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το Β3 δεν κινδύνευσε με πυρκαγιά, όμως «πνίγηκε» στον καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Η έρευνα συνεχίζεται με σταθερούς ρυθμούς, με επόμενο ζητούμενο τη διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του κυλικείου και του Β2. «Δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς», υπογράμμισε στην ανακοίνωση η επιτροπή που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.

 Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή / Της Εύας Παπαδάτου