Στη φάση της διάνοιξης των σηράγγων μπαίνουν πλέον οι εργασίες για τη δημιουργία της νέας, Γραμμής 4 του μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι χθες ο πρωθυπουργός έδωσε το «παρών» στην ονοματοδοσία τού ενός εκ των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων. Ο μετροπόντικας που επιθεώρησε χθες από κοντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης ονομάστηκε «Αθηνά» και ανέλαβε την αποστολή να σκάψει από την Κατεχάκη μέχρι το πάρκο Ριζάρη (Βασιλέως Κωνσταντίνου).

7_2

Μετρό Γραμμή 4: Το ταξίδι του μετροπόντικα

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποστήριξε ότι η «Αθηνά» -TBM, όπως ονομάζονται τεχνικά οι μετροπόντικες- είναι «ένα κινούμενο υπερσύγχρονο εργοστάσιο που με απόλυτη ακρίβεια και μηδενίζοντας τον κίνδυνο επιφανειακών καθιζήσεων, διανοίγει τις σήραγγες του μετρό. Εάν στα πρώτα έργα του μετρό των Αθηνών υπήρχε ένα τόσο εξελιγμένο ΤΒΜ, όπως αυτό του βίντεο, το επεισόδιο με τη live κατάρρευση του περιπτέρου της οδού Πανεπιστημίου και όλη η κατασκευαστική περιπέτεια που το συνόδευσε δεν θα είχαν συμβεί. Η Γραμμή 4 ξεκινά έχοντας έκτοτε μεσολαβήσει ένα τεχνολογικό άλμα».

Δείτε το βίντεο από τον μετροπόντικα «Αθηνά»:

TBM Αθηνά

Ένας μετροπόντικας (στην τεχνική ορολογία TBM), όπως η «Αθηνά» που βαπτίσαμε χθες με την παρουσία του πρωθυπουργού, είναι ένα κινούμενο υπερσύγχρονο εργοστάσιο που με απόλυτη ακρίβεια και μηδενίζοντας τον κίνδυνο επιφανειακών καθιζήσεων, διανοίγει τις σήραγγες του μετρό. Εάν στα πρώτα έργα του μετρό των Αθηνών, υπήρχε ένα τόσο εξελιγμένο ΤΒΜ, όπως αυτό του βίντεο, το επεισόδιο με την live κατάρρευση του περιπτέρου της οδού Πανεπιστημίου και όλη η κατασκευαστική περιπέτεια που το συνόδευσε, δεν θα είχαν συμβεί. Η Γραμμή 4 ξεκινά έχοντας έκτοτε μεσολαβήσει ένα τεχνολογικό άλμα. Η «Αθηνά» λοιπόν, της οποίας μόνο το πρώτο τμήμα, την ασπίδα και την κεφαλή βλέπετε -τα υπόλοιπα μέρη θα προστεθούν καθώς θα ωθείται στην μικρού μήκους σήραγγα εισόδου που έχει ήδη διανοιγεί με συμβατική μέθοδο-, θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες από την συμβολή των οδών Μεσογείων και Κατεχάκη, ένα υπόγειο ταξίδι στα έγκατα της πόλης για να φτάσει μετά από κάτι περισσότερο από δύο χρόνια, στο ύψος της Βασιλέως Κωνσταντίνου απέναντι από το Πάρκο Ριζάρη και να ξαναδεί το φως του ήλιου, ασφαλώς αρκετά γηρασμένη σε σχέση με την σημερινή εικόνα. Σε λίγους μήνες θα ακολουθήσει και το δεύτερο ΤΒΜ που θα ξεκινήσει άπό το Άλσος Βείκου για το r.v. της με την «Αθηνά» και με την ιστορία του μετρό και των Αθηνών. Μια ντουζίνα εξειδικευμένων τεχνικών θα την συνοδεύει 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα φροντίζοντας την και μεριμνώντας για την ασφάλεια των οικοδομών, κυρίως όμως των ανθρώπων που ιδανικά δεν πρέπει να πάρουν χαμπάρι το πέρασμά της κάτω από τα πόδια τους. Και μην θαρρείτε ότι πρόκειται για εύκολη δουλειά. Το μέτωπο λειτουργεί υπό πίεση. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που θα χρειαστεί να προσεγγίσουν τον θάλαμο εκσκαφής για οποιονδήποτε λόγο διακινδυνεύουν να προσβληθούν από την νόσο των δυτών και γι’ αυτό υποβάλλονται σε διαδικασία αποσυμπίεσης στον ειδικό θάλαμο που υπάρχει πίσω από την κεφαλή. Στους ανθρώπους αυτούς, τους άριστους επαγγελματίες που θα μείνουν στην αφάνεια ευχόμαστε καλή δύναμη, καλό ξεκίνημα!

Δημοσιεύτηκε από Νίκος Ταχιάος στις Τετάρτη, 19 Απριλίου 2023

Πώς θα σκάψουν οι δύο μετροπόντικες

Στο βίντεο, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, εμφανίζονται μόνο το πρώτο τμήμα του μετροπόντικα «Αθηνά», δηλαδή η ασπίδα και η κεφαλή, ενώ τα υπόλοιπα μέρη θα προστεθούν στη συνέχεια.

Η «Αθηνά», προσθέτει ο Νίκος Ταχιάος, «θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες από τη συμβολή των οδών Μεσογείων και Κατεχάκη, ένα υπόγειο ταξίδι στα έγκατα της πόλης, για να φτάσει μετά από κάτι περισσότερο από δύο χρόνια στο ύψος της Βασιλέως Κωνσταντίνου απέναντι από το Πάρκο Ριζάρη και να ξαναδεί το φως του ηλίου, ασφαλώς αρκετά γηρασμένη σε σχέση με τη σημερινή εικόνα».

Όπως εξηγεί, «σε λίγους μήνες θα ακολουθήσει και το δεύτερο ΤΒΜ που θα ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου για το r.v. της με την "Αθηνά" και με την ιστορία του μετρό και των Αθηνών. Μια ντουζίνα εξειδικευμένων τεχνικών θα τη συνοδεύει 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, φροντίζοντάς την και μεριμνώντας για την ασφάλεια των οικοδομών, κυρίως όμως των ανθρώπων που ιδανικά δεν πρέπει να πάρουν χαμπάρι το πέρασμά της κάτω από τα πόδια τους. Και μη θαρρείτε ότι πρόκειται για εύκολη δουλειά. Το μέτωπο λειτουργεί υπό πίεση. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που θα χρειαστεί να προσεγγίσουν τον θάλαμο εκσκαφής για οποιονδήποτε λόγο διακινδυνεύουν να προσβληθούν από τη νόσο των δυτών, και γι’ αυτό υποβάλλονται σε διαδικασία αποσυμπίεσης στον ειδικό θάλαμο που υπάρχει πίσω από την κεφαλή. Στους ανθρώπους αυτούς, τους άριστους επαγγελματίες που θα μείνουν στην αφάνεια, ευχόμαστε καλή δύναμη, καλό ξεκίνημα».

Πότε θα παραδοθεί η Γραμμή 4

Η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες. Το έργο αναμένεται να έχει ευεργετική επίδραση στις μετακινήσεις, στην ποιότητα ζωής των πολιτών, στο περιβάλλον και στην ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα.

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση ανάπτυξής της, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα πέντε λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούργιους συρμούς, τελευταίας τεχνολογίας.

3
4
5
6

Με την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 Ι.Χ. οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.

Η επένδυση για την ανάπτυξη της νέας Γραμμής θα ανέλθει στο 1,5 δισ. ευρώ, αποφέροντας πολυεπίπεδα αναπτυξιακά οφέλη και αναβάθμιση των περιοχών που θα εξυπηρετούνται από το διευρυμένο δίκτυο του μετρό, ενώ για τις κατασκευαστικές εργασίες θα δημιουργηθούν 5.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει ότι μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης κατασκευής θα αρχίσει η επέκταση της Γραμμής 4 προς το Μαρούσι, έργο που θα βελτιώσει ουσιαστικά τη συγκοινωνιακή σύνδεση των βόρειων και των ανατολικών προαστίων της Αθήνας.

Οι πρώτες εικόνες της «Αθηνάς»

Προ ημερών, o πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, ανήρτησε φωτογραφίες από τη συναρμολόγηση του πρώτου από τους δύο μετροπόντικες που θα διανοίξουν τη σήραγγα της Γραμμής 4 του μετρό:

1

«Το υπερσύγχρονο μετρό της Γραμμής 4»

«Και να λοιπόν που έρχεται η ώρα να ξεκινήσει μια σκουληκότρυπα σε σχήμα U, που σε κάποια χρόνια θα έρθει να αποδείξει ότι υπάρχουν και (χρονικά) συντομότερες διαδρομές από αυτές που παραλληλίζονται με μια νοητή ευθεία: Γαλάτσι - Γουδή σε 17 λεπτά με το υπερσύγχρονο μετρό της Γραμμής 4» είχε αναφέρει ο κύριος Ταχιάος, και κατέληγε ως εξής:

«15 νέοι σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή), 12,8 χιλιόμετρα σήραγγας, 20 συρμοί χωρίς οδηγό που σε ώρες αιχμής θα περνούν από τους σταθμούς κάθε 90 δευτερόλεπτα, χάρη σε μια συγχρηματοδοτούμενη από την ΕΕ επένδυση προϋπολογισμού κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ, αποτελούν την πρώτη φάση μιας μεγάλης αλλαγής στις μετακινήσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας».

2