Έχουν περάσει 22 μέρες από τη μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη και ολοένα και περισσότεροι είναι εκείνοι που το στόμα τους,  καταλήγοντας στην ίδια αλήθεια. Ότι για μια επταετία και συγκεκριμένα από το 2012 έως το 2019 η τηλεδιοίκηση υπολειτουργούσε. «Ήταν σχεδόν νεκρή», καταγγέλλει ο σταθμάρχης που έφτασε πρώτος στη Λάρισα τη μοιραία νύχτα της σύγκρουσης των τρένων.

«Μετά το 2011 άρχισε η φθίνουσα πορεία με το να μην βλέπουμε σταθμούς, εκτός από φθορές και από δολιοφθορές» αποκαλύπτει ο σταθμάρχης Γιώργος Ζήνδρος. Όπως προσθέτει, τελικά, από το 2012 έως το 2019, για μια ολόκληρη 7ετία ηγ τηλεδιοίοκηση υπολειτουργούσε.

«Και το 2019 έκλεισε οριστικά γιατί δεν βλέπαμε καθόλου. Ηταν η τηλεδιοίκηση λες και ήταν νεκρή» τονίζει ο ίδιος.

Οι κλοπές υλικού και η φωτιά που κατέστρεψαν οριστικά την τηλεδιοίκηση


Αλλά και ο περιφερειακός σύμβουλος Αθανάσιος Παίδης αποκαλύπτει στο Star:

«Γίνονταν κλοπές υλικού. Άρπαξε και μια φωτιά το 2019 στον χώρο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και τελείωσε οριστικά από τότε».

Από το 2012 λοιπόν οι εργαζόμενοι ενημέρωναν ότι γίνονται κλοπές σε καλώδια και μηχανισμούς του ΟΣΕ. Η οικονομική κρίση και το μνημόνιο καθυστερούσαν τις επισκευές. Όσο περνούσαν τα χρόνια τα προβλήματα στην τηλεδιοίκηση αυξάνονταν. Αστυνόμευση δεν υπήρχε και οι σταθμαρχες δεν εμπιστεύονταν πλέον τον πίνακα. Έστελναν τον κλειδούχο να ελέγξει τις γραμμές για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων. Οι φωνές δεν εισακούστηκαν και 7επί χρόνια η τηλεδιοίκηση δικτύου υπήρχε, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, μόνο στα χαρτιά. Από το 2019 και μετά έσβησε εντελώς. Λειτουργούσαν μόνο οι τοπικοί ηλεκτρονικοί πίνακες ελέγχου.

«Φωνάζαμε συνέχεια. Ε, και τι έγινε; Δεν μας απαντούσε κανείς. Όταν μας απαντούσαν έλεγαν ότι υπάρχει πρόοδος» δηλώνει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συντήρησης του ΟΣΕ Ζαχαρίας Στουρνάρας.

Έτσι ο σταθμάρχης με τον τοπικό ηλεκτρονικό πίνακα, έβλεπε το τρένο λίγα χιλιόμετρα στην άνοδο και την κάθοδο μετά τον σταθμό.

ΟΣΕ προς ΡΑΣ: Είστε ανεπαρκείς στη διεξαγωγή ελέγχων


Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων κρίνει ως ανεπαρκή την Ρυθμιστική Αρχή της Ελλάδας για να διεξάγει ελέγχους ασφαλείας και ζητά αποδείξεις πιστοποίησης των εργαζομένων.

Σε έρευνα του Θ. Κολοβού από το Στρασβούργο, αναφέρεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή επιβεβαιώνει τους Ευρωπαίους απαντώντας επί χρόνια ότι «δεν υπάρχει ακόμη πιστοποίηση για το σύστημα διαχείρισης ικανοτήτων».

Και όλες αυτές οι προειδοποιήσεις δεν ξεκίνησαν τώρα, αλλά το 2012.