Τρεις εβδομάδες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, άρχισε η σταδιακή επαναλειτουργία των τρένων και του Προαστιακού. Στο μυαλό όλων και φυσικά των επιβατών είναι η μοιραία σύγκρουση, ωστόσο τονίζουν ότι δεν φοβούνται και ζητούν άμεσες παρεμβάσεις από το κράτος. Δεν πραγματοποιήθηκαν τελικά τα δρομολόγια σε Μακεδονία και Θράκη, ενώ από το πρωί άρχισαν να εκτελούνται κάποια εμπορευματικά δρομολόγια.

Στις 5.28 αναχώρησε το πρώτο τρένο του προαστιακού προς το αεροδρόμιο με τους πολίτες να μην αφήνουν το φόβο να τους κρατήσει μακριά από τον σιδηρόδρομο.

«Έχω να πάω στη δουλειά και δεν γίνεται να με κρατάει ο φόβος. Πρέπει να προχωράμε. Και προχωράμε» δήλωσε στην κάμερα της ΕΡΤ ένας από τους επιβάτες.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν έως τον πλήρη εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Εμείς εδώ δεν έχουμε τηλεδιοίκηση. Υπάρχει τοπικός χειρισμός, με κλειδούχους συνεννοούμαστε» τόνισε ο σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, Ιωάννης Κοκκινάκης.

Δώδεκα λεπτά αργότερα, στις 6 παρά είκοσι αναχώρησε χωρίς προβλήματα και ο πρώτος συρμός προς τη Χαλκίδα.

Από σήμερα (22/3/2023) στην καμπίνα των αμαξοστοιχιών υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί και στο τρένο ένας επόπτης. Παράλληλα, οι συρμοί κινούνται με μειωμένη ταχύτητα, η οποία δεν ξεπερνά τα 80 χλμ/ώρα, μέτρα που φαίνεται πως έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού καθώς αρκετός κόσμος είχε γεμίσει και τα πρώτα βαγόνια.

«Σε 5 μέρες δεν φτιάχνονται τα πράγματα όλα. Θέλει δουλειά, αλλά πρέπει να κινηθεί ο κόσμος» επισημαίνει επιβάτης ενώ ένας άλλος προσθέτει «θα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα για να έχουμε περισσότερη ασφάλεια».

Στις 6:30 το πρωί, έγινε η επανεκκίνηση του δικτύου από τον Άγιο Ανδρέα της Πάτρας προς το Ρίο. Όπως ανέφερε η ανταποκρίτρια της ΕΡΤ, Αθανασία Σταμοπούλου, με χαμηλές ταχύτητες και με καθυστέρηση 20 λεπτών ξεκίνησε τα δρομολόγια ο προαστιακός σιδηρόδρομος στην Πάτρα. Μεγάλη ήταν η ζήτηση για τον οδοντωτό σιδηρόδρομο.

Αναλυτικά, από σήμερα (22/3/2023) λειτουργούν οι εξής σιδηροδρομικές γραμμές:

-Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο

-Κάντζα – Λιόσια

-Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα

-Κάτω Αχαΐα – Πάτρα

-Πάτρα – Ρίο

Σε ό,τι αφορά στις τουριστικές γραμμές, λειτουργούν οι γραμμές:

-Διακοφτό – Καλάβρυτα

-Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

-Βόλος – Μηλιές

Επίσης, τρία δρομολόγια εμπορευματικών αμαξοστοιχιών με προορισμό την Ειδομένη πραγματοποιήθηκαν μετά τις γραπτές εγγυήσεις που έδωσε ο ΟΣΕ στους εργαζόμενους για την πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο και αφορούν μόνο τον εμπορευματικό άξονα Θριάσιο – Ειδομένη.

Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ότι η ευθύνη βαραίνει και την κυβέρνηση, αλλά και όλους αυτούς οι οποίοι διαχειρίστηκαν τα τελευταία χρόνια ή θα έλεγα όλα τα χρόνια. Ακόμα είπε ότι η τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του ’23.

Απαντήσεις πριν από τις εκλογές για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης 717 του 2014 για την τηλεδιοίκηση, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Πριν τις εκλογές ο λαός δικαιούται να ξέρει. Ποιες διαπραγματεύσεις έγιναν και ποιοι συμμετείχαν, ποιες επιστολές αντάλλαξαν; Πώς έκαναν φτερά 600 εκατ. και συστήματα ασφαλείας για τα οποία οι Ιταλοί είχαν συμφωνήσει και δεσμευτεί να επενδύσουν» δήλωσε ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Μετά από εντολή του Πρωθυπουργού, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτείνεται από τα τέλη Απρίλιου σε πρώτη φάση και στους εργαζόμενους των ΔΕΚΟ που αφορούν μεταφορές καθώς επίσης και σε Hellenic Train και Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού.

ΟΣΕ
ΕΡΓΟΣΕ
Σταθερές Συγκοινωνίες
ΟΣΥ
ΟΑΣΑ
ΟΣΕΘ
ΟΑΣΘ
Αττικό μετρό
Κτιριακές Υποδομές ΑΕ
Εγνατία Οδός ΑΕ
ΕΥΔΑΠ
ΕΛΤΑ

«Όσα διαπιστώθηκαν, μετά την τραγωδία των Τεμπών, δηλαδή σταθμάρχες που έλειπαν από τη θέση τους, τα περιβόητα ”μπλάνκο” κλπ, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να προχωρήσουμε αμέσως προς αυτήν την κατεύθυνση. Όλοι μας, Πολιτεία, εργοδότες, εργαζόμενοι, πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες». τόνισε ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Οι υπόλοιπες ΔΕΚΟ θα ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο.

Παράταση μιας εβδομάδας ζήτησαν οι μηχανοδηγοί στη Βόρεια Ελλάδα – Ποια τρένα δεν μπήκαν στις ράγες


Τα δρομολόγια που δεν ξεκίνησαν γιατί έχουν ενστάσεις οι εργαζόμενοι και ζητούν γραπτές εγγυήσεις εντός 10ημέρου από τους αρμόδιους, είναι τα εξής:

Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train ζήτησαν αυτή την παράταση καθώς, όπως τονίζουν, υπάρχουν σοβαρά κενά ασφαλείας τα οποία πρέπει να λυθούν ώστε να μπουν στους συρμούς και να πραγματοποιήσουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια. Συγκεκριμένα, ζητούν να στελεχωθούν με σταθμάρχη δύο σταθμοί αυτοί της Έδεσσας και της Ξάνθης που ακριβώς επειδή δεν έχουν σταθμάρχη χαρακτηρίζονται ως «τυφλοί σταθμοί».

Επίσης, σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μακεδονίας και της Θράκης ζητούν τη λειτουργία των επικοινωνιών σε όλο το μήκος των ραγών καθώς και αποκατάσταση της λειτουργίας των ισόπεδων Διαβάσεων που, όπως λένε, άλλες έχουν προβλήματα και άλλες δεν λειτουργούν καν.

Μάλιστα ακριβώς λόγω αυτών των ζητημάτων, οι συρμοί για χιλιόμετρα κινούνται με χαμηλή ταχύτητα όπως στο ύψος του Στρυμόνα για περίπου 6 με 10 χιλιόμετρα.

Τέλος, στο τμήμα Πλατύ – Φλώρινα ζητούν τον έλεγχο της υποδομής σε συγκεκριμένο σημείο όπου οι συρμοί κινούνται μόνο με 40 χλμ. την ώρα λόγω κατολισθήσεων καθώς και τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών.

Οι μηχανοδηγοί τονίζουν ότι αν δεν λυθούν αυτά τα ζητήματα δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν αυτά τα δρομολόγια.

Ο ΟΣΕ, όπως έχουν πει στελέχη του, αφουγκράζονται τα αιτήματα των εργαζομένων. Βασικό μέλημα ήταν η επαναλειτουργία του δικτύου με όρους ασφάλειας τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους εργαζόμενους. Ήδη δόθηκαν οι εγγυήσεις για τον εμπορευματικό άξονα Θριάσιο – Ειδομένη και η διαδικασία για την ομαλή και σωστή λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών υλοποιείται σταδιακά.