Με την Ελλάδα να εξακολουθεί να θρηνεί 57 θύματα από το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη, αλγεινή εντύπωση και οργή προκαλούν τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τις συμβάσεις που έχει συνάψει μέσα στα χρόνια ο ΟΣΕ για συστήματα ασφαλείας και τηλεδιοίκησης σε όλο το σιδηροδρομικό του δίκτυο.

Σύμφωνα με αυτά, το 2006 υπογράφεται η πρώτη σύμβαση με το όνομα 10004, η οποία προβλέπει κατασκευή συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R σε 88 βαγόνια.

 Η σύμβαση αυτή προχώρησε, ολοκληρώθηκε, ωστόσο δεν υπήρξε ποτέ διασύνδεση μεταξύ των συστημάτων.

 Τον Σεπτέμβριο του 2007 υπογράφεται δεύτερη σύμβαση, η 10005, η οποία προβλέπει τοποθέτηση ETCS σε βαγόνια και στη γραμμή Αθήνα-Προμαχώνας. Αν και υπογράφηκε και πληρώθηκε 35.000.000 ευρώ, η συγκεκριμένη σύμβαση δεν λειτούργησε ποτέ.

 Τον Σεπτέμβριο του 2014 υπογράφεται η τρίτη σύμβαση – κλειδί 717, η οποία προβλέπει την επανεγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν μέχρι σήμερα.

 Το 2015 παραδίδεται το σύστημα ETCS σε συρμούς, ωστόσο ούτε αυτό λειτουργεί, ενώ το 2017 παραδίδεται και το σύστημα  GSM-R, το οποίο επίσης δεν λειτουργεί.

 Το 2020 παραδίδεται και το σύστημα ETCS στις ράγες, το οποίο δεν έχει λειτουργήσει ακόμα, ενώ το 2023 τον Σεπτέμβριο αναμένεται η επισκευή του συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση.