Θλίψη και οργή επικρατεί τα τελευταία 24ωρα στη χώρα, με τους 57 νεκρούς από το δυστύχημα των Τεμπών να γίνονται πια προσωπική υπόθεση του καθενός που συμμετέχει τόσο στο πένθος όσο και στο κύμα οργής που προκαλείται. Η οργή, ωστόσο, φαίνεται να γίνεται κύμα μετά από τις αποκαλύψεις που έρχονται συνεχώς στο φως της δημοσιότητας για τα όσα συνέβαιναν στη Ηellenic Train, πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη, έρχονται στην επιφάνεια και όσα προηγήθηκαν πριν περάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα χέρια της ιταλικής Hellenic Train το 2017. Η προσπάθεια της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. να υλοποιήσει τις μνημονιακές υποχρεώσεις για τη διαχείριση των μεγάλων ελλειμμάτων του ΟΣΕ οδήγησε σε μια χαριστική σύμβαση από την οποία επωφελήθηκαν διπλά οι αγοραστές της Trenitalia.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στους Ιταλούς έναντι τιμήματος μόλις 45 εκατ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στα έσοδα της εταιρείας από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές (Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας) σε μόλις έναν χρόνο, και καθαρή από υποχρεώσεις.

Έτσι, λίγες ημέρες πριν πέσουν οι υπογραφές των αρμόδιων υπουργών της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης, οι κύριοι Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης χάρισαν στη Hellenic Train χρέη ύψους σχεδόν 700 εκατομμυρίων ευρώ! Συγκεκριμένα, όπως επιβεβαιώνεται από το ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου 2017, διαγράφηκαν χρέη της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692.161.809,27 ευρώ, όρος προφανώς απαράβατος για να μεταβιβαστεί η εταιρεία.

 Δείτε το σχετικό ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου

Αποδεικνύεται, δηλαδή, ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το ένα χέρι χάριζε την άλλοτε κρατική εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών και με το άλλο εισέπραττε το εξευτελιστικά χαμηλό τίμημα των 45 εκατ. ευρώ. Η ειρωνεία, μάλιστα, είναι ότι ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε «ξεπούλημα» τα… 300 εκατ. που επιδίωκε να εισπράξει η προηγούμενη κυβέρνηση από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Έτσι, τελικά, με δύο υπογραφές του ΣΥΡΙΖΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δόθηκε σχεδόν τζάμπα και τα 650 εκατομμύρια κλήθηκε να τα πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος, ενώ τις δεσμευτικά υποσχεθείσες επενδύσεις των Ιταλών ακόμη τις περιμένουμε.

Χωρίς να υπολογίζεται η δεκαετής συμφωνία για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που έχει υπογράψει η εταιρεία με το ελληνικό Δημόσιο, η οποία της παρέχει πρόσθετα έσοδα ύψους 750 εκατ. για τα επόμενα δέκα συν πέντε χρόνια μαζί με τη δυνατότητα παράτασης. Η ετήσια αποζημίωση που θα καταβάλλεται για την εκτέλεση των προβλεπόμενων δρομολογίων προς την εταιρεία ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ.

Δείτε το σχετικό ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου