Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται από χθες η νέα πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης kataggelies.mindev.gov.gr, μέσω της οποίας καταναλωτές μπορούν να κάνουν καταγγελίες για περιπτώσεις αισχροκέρδειας, πλασματικών εκπτώσεων και άλλες παραβάσεις των επιχειρήσεων.

Απλή η διαδικασία

Η διαδικασία για την υποβολή της καταγγελίας είναι απλή και τονίζεται πως οι επώνυμες καταγγελίες θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.

Επτά ενότητες

  • Δικαιώματα καταναλωτών,
  • Αθέμιτες πρακτικές,
  • Τραπεζικές υπηρεσίες,
  • Χρηματοοικονομικά,
  • Ανήλικος καταναλωτής,
  • Μητρώα υπηρεσίας,
  • Πολιτική καταγγελιών.
Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν καταγγελία για πέντε διαφορετικές περιπτώσεις:
  • καταναλωτικά αγαθά,
  • υπηρεσίες,
  • τραπεζικές υπηρεσίες,
  • ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες,
  • εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Καταγγελίες μπορούν να γίνονται για καταναλωτικά είδη όπως τρόφιμα, καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής κ.λπ.), αλλά και για θέματα ασφάλειας τροφίμων, για κανόνες εμπορίας (ζύγιση, ερμηνεία νομοθεσίας, παραπλανητικές διαφημίσεις κ.λπ.), για απομιμητικά προϊόντα, υπηρεσίες προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κ.λπ.

Αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες για την αρμόδια υπηρεσία ελέγχου.

Η πλατφόρμα έχει τεθεί ήδη σε ισχύ, όπως είπαν σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου.

Έτσι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν μέσω της πλατφόρμας πλασματικές εκπτώσεις, καθώς πλέον ισχύει ο «κανόνας των 30 ημερών».

Βήμα βήμα η διαδικασία

  • Κλικάρετε στην επιλογή «καταγγελία» (πάνω δεξιά).
  • Επιλέγετε Ελλάδα (αν πρόκειται για την Ελλάδα).
  • Στην επόμενη ενότητα επιλέγετε την κατηγορία της καταγγελίας (αγαθά, υπηρεσίες κ.λπ.).
  • Στην περίπτωση που επιλέξετε καταναλωτικά αγαθά, στη συνέχεια ζητείται να συμπληρώσετε το είδος αγαθού.
  • Μετά ο χρήστης πρέπει να αναφέρει τον τύπο της παράβασης.
  • Για θέματα που είναι αρμόδιο το υπ. Ανάπτυξης/ΔΙΜΕΑ στην επόμενη σελίδα ο πολίτης καλείται να συνδεθεί μέσω Taxis για επώνυμη καταγγελία ή να προβεί σε ανώνυμη καταγγελία (η τρίτη επιλογή είναι επώνυμη καταγγελία χωρίς ταυτοποίηση).