Ο ιατρός – ερευνητής, Γιώργος Παυλάκης, μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα», αναφέρθηκε στην έξαρση των κρουσμάτων κοροναϊού που καταγράφεται το τελευταίο χρονικό διάστημα και τόνισε ότι η μετάλλαξη «Κράκεν» είναι αυτή που ευθύνεται κυρίως σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς είναι πιο μεταδοτική από όλα τα στελέχη του ιού που γνωρίζαμε μέχρι τώρα σε ένα ποσοστό περίπου 20%.

Ο κ. Παυλάκης πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να βιαστούμε να χαρακτηρίσουμε τη μετάλλαξη «Κράκεν» πιο ανώδυνη και προέβλεψε ότι και νοσηλείες θα προκαλέσει, αλλά και θανάτους.

«Ο ιός αλλάζει περιτύλιγμα κάθε λίγο. Είναι ένας διαρκής αγώνας δρόμου», τόνισε ο κ. Παυλάκης, υπεραμυνόμενος της χρησιμότητας των εμβολίων τα οποία δεν αποτρέπουν την νόσηση, αλλά «μετριάζουν τις καταστροφές που προκαλεί ο ιός στο σώμα».

Ο κ. Παυλάκης υπογράμμισε, με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές, ότι θα έπρεπε να γίνει υποχρεωτική και πάλι η χρήση της μάσκας και εκτίμησε ότι τα μισά περίπου περιστατικά όχι μόνο με τον κοροναϊό αλλά και τις άλλες ιώσεις θα είχαν αποφευχθεί αν τα παιδιά φορούσαν μάσκες στο σχολείο.

Τι λέει το υπουργείο Παιδείας για μάσκες και απουσίες μαθητών

Στο υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ παρακολουθούν την εξέλιξη με τα κρούσματα κοροναϊού, γρίπης και άλλων εποχικών ιώσεων και μέχρι στιγμής τονίζουν ότι δεν υπάρχει ανάγκη λήψης μέτρων. «Πρέπει να είμαστε απόλυτα σαφείς τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει καμία απολύτως συζήτηση για κλείσιμο των σχολείων», διαβεβαίωσε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

Αυτό που προτείνεται από το υπουργείο, όπως και από αρκετούς επιστήμονες όταν υπάρχει έξαρση με τις ιώσεις, είναι να παραμένουν στο σπίτι οι μαθητές που εμφανίζουν συμπτώματα.

Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή, σημείωσε πως η κυβέρνηση δεν αποφασίζει μόνη της για τα μέτρα που λαμβάνει, αλλά κινείται πάντοτε με γνώμονα τις αποφάσεις των ειδικών. «Εάν εισηγηθούν κάτι οι ειδικοί, εμείς θα το ακολουθήσουμε. Δεν αυτενεργούμε», τόνισε η υφυπουργός.