Ευθύνες στην αστυνομία για το χάος που επικράτησε στην Αττική Οδό με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους στα χιόνια, επέρριψε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στον Παναγιώτη Τζένο ο υποστράτηγος εν αποστρατεία της ΕΛΑΣ και πρώην διοικητής Τροχαίας της Αττικής Οδού Γιώργος Ελευθεράκης.

Είπε πως η απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών έπρεπε να γίνει από το προηγούμενο βράδυ.

Τόνισε ότι τα αυτοκίνητα που έμπαιναν στον αυτοκινητόδρομο θα έπρεπε να ελέγχονται εάν έχουν αλυσίδες.

Ανέφερε πως τα εκχιονιστικά εγκλωβίστηκαν μετά τα αυτοκίνητα και δεν υπήρχε η δυνατότητα να μπουν ή να βγουν στον αυτοκινητόδρομο.

Aναλυτικά οι δηλώσεις του 

Είχε κλείσει η Αττική Οδός το 2004 στο κομμάτι από την Εθνική μέχρι κάτω την Ελευσίνα λόγω έντονης χιονόπτωσης.

Ερωτηθείς αν υπάρχει ξεχωριστή τροχαία για την Αττική οδό

Όλοι οι αυτοκινητόδρομοι έχουν ξεχωριστές υπηρεσίες, δεν μόνο η Αττική οδός.

Είχε κλείσει η Αττική Οδός αλλά δεν είχε εγκλωβιστεί κόσμος

 Όχι γιατί είχε γίνει πολύ αργά, ήταν Τσικνοπέμπτη, δεν υπήρχε κυκλοφορία, έκλεισε μετά τις 22:00 το βράδυ. Έκλεισε από τα χιόνια από μόνη της δεν πήρε κανένας απόφαση, έκλεισε από μόνη της ξαφνικά. Δεν υπήρχε κυκλοφορία τότε, ήταν Τσικνοπέμπτη, ήταν το βράδυ 22:00, ο κόσμος ήταν στα σπίτια του.

Για το ποιος έχει την ευθύνη 

Η Αστυνομία ξεκάθαρα! Είναι κρατική υπηρεσία, είναι κρατική εξουσία η οποία δεν παραχωρείται σε ιδιώτη. Η διαχείριση της κυκλοφορίας ποτέ σε ιδιώτη, είναι μόνο της Αστυνομίας. Αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται από τον Διοικητή Υπηρεσίας ο οποίος πρέπει να είναι στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας ή ένας αστυνομικός μέσα στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας συμφώνα με τα εγχειρίδια της Αττικής οδού και να παρακολουθεί τις κάμερες. Η απόφαση ήταν του Διοικητή όπως και για τη διακοπή της κυκλοφορίας και για τις αλυσίδες αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει όταν άρχισε το φαινόμενο, το φαινόμενο ήταν γνωστό από πριν. Είχα ακούσει από μετεωρολόγο ο οποίος έλεγε για συνθήκες 2004, γι’ αυτό σας ανέφερα το 2004. Έπρεπε κατ’ αρχήν να ανοίξουν όλοι τα κιτάπια τους, όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες -Πυροσβεστική, Αστυνομία και Πολιτική προστασία-να δουν τι έγινε το 2004. Το επικοινωνιακό είναι να λες στον κόσμο «ξέρεις θα γίνει αυτό το πράγμα, φροντίστε να πάρετε τα μέτρα σας». Εγώ το άκουσα, πήγα σουπερμάρκετ, τροφοδοτήθηκα τρεις μέρες θα κάτσω μέσα, το ήξερα. Την Κυριακή έπρεπε να διακοπεί η κυκλοφορία από τα μεσάνυχτα, από αργά το βράδυ. Δεν μπορεί την ώρα που αρχίζει να πέφτει το χιόνι, έχει αρχίσει η κίνηση των φορτηγών, να τα απαγορεύσεις τα φορτηγά που, σε ποιο σημείο; σε ποιο δρόμο; Άρα από την προηγούμενη μέρα θα έπρεπε να έχει αποφασιστεί η διακοπή της κυκλοφορίας. Από παλιά είχαμε απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών και περιμέναμε, ακόμα και με ήλιο. Είχαμε περιπτώσεις ηλιοφάνειας, ξέραμε ότι θα έρθει το χιόνι και η διακοπή της κυκλοφορίας των φορτηγών έβγαινε νωρίτερα και αναλόγως πράτταμε. Όταν λοιπόν έχεις το φαινόμενο τα κόβεις από νωρίς τα φορτηγά οπότε τα φορτηγά τα απαγορεύεις από την προηγούμενη.

Τα βήματα που γίνονται συνήθως πρώτον είναι απαγορεύεις την κυκλοφορία των φορτηγών, μετά βάζεις αλυσίδες στα αυτοκίνητα και έχεις αστυνομικούς οι οποίοι είναι στις εισόδους των αυτοκινητοδρόμων, της Αττικής Οδού συγκεκριμένα οι οποίοι ελέγχουν αν τα αυτοκίνητα που μπαίνουν μέσα έχουν αλυσίδες. Επειδή την Αττική Οδό την ξέρω χρόνια αλλά ξέρω κι όλη την πρακτική των αυτοκινητοδρόμων γιατί όλοι οι αυτοκινητόδρομοι είναι εταιρείες, έχουν την τακτική τους πια, έχουν εμπειρία οπότε δουλεύουν σχεδόν με τον ίδιο τρόπο. Υποθέτω ότι η Αττική Οδός έχει ρίξει αλάτι πολύ. Τουλάχιστον εγώ όταν ήμουν ρίχναμε πολύ αλάτι προληπτικά, πριν ούτως ώστε άμα πέσει το χιόνι να λιώσει και να φύγει. Υποθέτω ότι το έκανε, όμως όταν έχουμε ακινητοποίηση αυτοκίνητων αυτομάτως έχεις ακινητοποίηση εκχιονιστικών. Τα εκχιονιστικά είναι πίσω από τα αυτοκίνητα, έχουν εγκλωβιστεί μεσα στην κυκλοφορία δεν μπορούν να βγουν έξω. Έχεις χάσει τα εκχιονιστικά που είναι σε αυτό το κομμάτι. Λάβετε δε υπόψη σας ότι αν υποθέσουμε ότι οι έξοδοι ήταν κοντά, που δεν υπάρχει καμία τόσο κοντά, ήταν εγκλωβισμένοι και οι απ’ έξω δρόμοι άρα λοιπόν το εκχιονιστικό δεν είχε εναλλακτική να βγει έξω στο οδικό δίκτυο να κάνει βόλτα να ξαναμπεί. Βέβαια εγώ τώρα μιλάω με την εμπειρία μου, στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν ξέρω τι έγινε αλλά όταν έχεις εγκλωβισμό οχημάτων τα οχήματα είναι και τα εκχιονιστικά.

Άρα λέτε ότι η Αστυνομία είναι αυτή που δίνει την εντολή

Η σύμβαση και ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας αυτό λέει

Άρα δεν θα μπορουσε ο υπάλληλος που βρίσκεται στα διόδια να πει στοπ ή ένας υπάλληλος της Αττικής Οδού να πει σταματάμε την κυκλοφορία

Όχι βέβαια! Εδω είχαμε κραυγαλέες περιπτώσεις που έβλεπε ο υπάλληλος κάποια πράγματα και δεν μπορούσε να κάνει τίποτα! Ούτε με μεθυσμένους μπορεί να κάνει, ούτε με τίποτα, δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα ο ιδιώτης. Η δε απόφαση του Διοικητή είναι απόφαση δικιά του, δεν έχει σχέση ούτε με τις εισηγήσεις της εταιρείας, ούτε αν υπήρχε ούτε αν δεν υπήρχε, ούτε αν ήταν θετική ή αρνητική, τίποτα. Στέλνει έναν αστυνομικό μπαίνει στην είσοδο μπάστακας και δεν μπαίνεις μέσα με τίποτα, ή αν μπεις βάλε αλυσίδες.

Ακούστε τη συνέντευξή του