Εγκύκλιο για τη διαδικασία εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, με συγκεκριμένα παραδείγματα, καθώς και τη συμπλήρωση των δύο Μηχανογραφικών, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο για την εισαγωγή σε ορισμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση λαμβάνονται υπόψη κατά σειρά:

α) η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση,

β) η Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και

γ) το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού Πεδίου (Ε.Π). Εάν η εισαγωγή σε ορισμένη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, το σύνολο των μορίων εξάγεται από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου και το ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες, κατά περίπτωση.

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογίες του στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και οι οικείοι συντελεστές βαρύτητας.

Η επίτευξη

α) της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και

β) της Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση απαιτείται για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων της γενικής κατηγορίας, καθώς και των, κατά περίπτωση, προβλεπόμενων ειδικών κατηγοριών, με εξαίρεση τους υποψηφίους που υπάγονται: α) στις υποπερ. i, ii, iii και vii της περ. α ́ της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α ́188), β) στην παρ. Α ́ του άρθρου 12 του ν. 2552/1997 (Α ́266), γ) στην περ. στ ́ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 44/2016 (Α ́ 68) και δ) στο άρθρο 19 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142).

Εάν o υποψήφιος με το σύνολο των μορίων που επιτυγχάνει, εισάγεται σε περισσότερες από μία σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, τελικά εισάγεται σε εκείνη τη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που προσδιορίζει στο μηχανογραφικό του δελτίο με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις που έχει δηλώσει.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 

Στο δεύτερο κεφάλαιο της εγκυκλίου εξηγείται αναλυτικά το πώς καθορίζονται οι συντελεστές και πώς γίνεται ο υπολογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

«Η Ε.Β.Ε. της σχολής τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του συντελεστή της Ε.Β.Ε. με τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα» τονίζεται αρχικά. Επιπλέον, προστίθεται, «η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του συντελεστή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων στο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες».

Τα κοινά στοιχεία υπολογισμού:

α) της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων και β) της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών των σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων: γα) Οι Ε.Β.Ε. που προκύπτουν σύμφωνα με τις διαδικασίες των περ. α΄ και β΄ στρογγυλοποιούνται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. γβ) Κατά τον υπολογισμό των Ε.Β.Ε. των περ. α΄ και β΄ δεν λαμβάνονται υπόψη οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.

Δείτε εδώ ολόκληρη την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, με αναλυτικά παραδείγματα για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (πηγή: esos.gr):