astrazeneca_astrazeneca
Ελλάδα

Κοροναϊός: Στο επίκεντρο τα δύο περιστατικά θρόμβωσης στην Κρήτη - Τι λένε οι ειδικοί

Το «ύποπτο» αντίσωμα του 35χρονου

Ένας 35χρονος, μια 44χρονη και μια 47χρονη γυναίκα είναι οι 3 ασθενείς στην Κρήτη που εμφάνισαν θρομβώσεις μετά τον εμβολιασμό τους με AstraZeneca. «Δεν καταγγέλλουμε. Απλώς επισημαίνουμε ένα περιστατικό που μας έχει προκαλέσει προβληματισμό», είχε σημειώσει ο αδερφός της 47χρονης.

Αναστάτωση προκαλεί το γεγονός πως και τα τρία περιστατικά εντοπίζονται στην Κρήτη και μάλιστα την ίδια χρονική περίοδο. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, λένε οι ειδικοί. «Εάν είναι από το ίδιο εμβόλιο και αν είναι όλα θρομβώσεις μήπως κάτι συμβαίνει με την παρτίδα που πήγε στην Κρήτη. Πρέπει να κοιταχτεί τι έγινε με την παρτίδα», σημειώνει ο Γιώργος Χρούσος, μέλος Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.

Όπως εξηγεί στο LIVE NEWS ο Γιώργος Χρούσος, το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται είτε σε ελαττωματική παρτίδα των εμβολίων, είτε σε εσφαλμένο τρόπο συντήρησής τους. «Ή το ένα ή το άλλο. Είτε πρόβλημα συντήρησης είτε κάτι συνέβη στην παρασκευή του εμβολίου. Πολλές φορές προκύπτουν προβλήματα όταν παράγεις τέτοια βιολογικά υλικά».

Το «ύποπτο» αντίσωμα του 35χρονου

Η πρώτη περίπτωση αφορά τον 35χρονο από την Ιεράπετρα που εμβολιάστηκε τη Μεγάλη Πέμπτη με την πρώτη δόση AstraZeneca. Στην εβδομάδα πάνω παρουσιάζει πυρετό και πονοκέφαλο και τη Δευτέρα 10 Μαΐου κάνει εισαγωγή με θρόμβωση στο αριστερό πόδι.

Έξι μέρες αργότερα πληροφορείται πως έχει και δεύτερη θρόμβωση στην καρωτίδα, η οποία αφαιρείται κι αυτή με επιτυχία. «Προχτές που ήρθε το πρώτο περιστατικό (σ.σ. 47χρονη) ανησύχησαν και μου έκαναν και μένα μια μαγνητική εγκεφάλου. Είναι καθαρή και θα φύγω ή σήμερα το απόγευμα ή αύριο το πρωί», λέει ο Αλέξανδρος Μεταξάκης, 35χρονος με διπλή θρόμβωση.

Στις εξετάσεις του 35χρονου εντοπίστηκε αντίσωμα που συνδέει τη διπλή θρόμβωση με το εμβόλιο της AstraZeneca με το περιστατικό ωστόσο, να είναι ακόμη υπό διερεύνηση. «Βρήκαν το αντίσωμα του αιμοπεταλιακού παράγοντα 4. Είναι μια αυτοάνοση κατάσταση που παράγεται μετά από εμβόλια, είναι αυτό που λέμε VIPID», λέει ο κ. Χρούσος.

47χρονη με παράλυση

Ιδιαίτερα σοβαρή είναι η περίπτωση 47χρονης μητέρας που υπέστη εγκεφαλικό αλλά και παράλυση 9 ημέρες μετά το εμβολιασμό της, όπως εξηγεί η κόρη της στο LIVE NEWS. «Σε σταθερή κατάσταση. Έχει μια ελάχιστη, ελάχιστη βελτίωση όχι κάτι παραπάνω. Συνεχίζουμε τις εξετάσεις όπως καρδιογράφημα και παλμούς καρδιάς γιατί το εγκεφαλικό μπορεί να προκαλέσει και έμφραγμα»..

Από την πρώτη ημέρα του εμβολιασμού της, είχε υψηλό πυρετό. Μια εβδομάδα μετά, η 47χρονη ένιωσε έντονο πονοκέφαλο και δυσφορία στα άκρα, συμπτώματα που την οδηγούν εσπευσμένα στο νοσοκομείο. «Η γυναίκα παρουσιάζει αφασία έκφρασης και πλευρά ημιπαράλυση. Έχει κάνει ένα σοβαρό επεισόδιο θα έλεγα. Μια θρόμβωση της αριστεράς καρωτίδος», λέει ο Γιώργος Χαλκιαδάκης, διοικητής ΠΑΓΝΗ.

Η τρίτη περίπτωση στο Βενιζέλειο

Την ίδια ώρα, μια άλλη μητέρα τριών παιδιών, 44 ετών, που εμβολιάστηκε στις 6 Μαΐου, νοσηλεύεται με συμπτώματα θρομβοπενίας στο Βενιζέλειο νοσοκομείο.

«Αυτό είναι το κύριο ερώτημα. Βρισκόμαστε και εμείς σε διαδικασία επιβεβαίωσης από το εργαστήριο της Αθήνας για να δούμε αν όντως οφείλεται». Η συγκεκριμένη γυναίκα ήταν πιο τυχερή, αφού δεν εμφάνισε θρόμβωση στον εγκέφαλο ή σε κάποια μεγάλη αρτηρία.



Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα