Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να κλείσουν μετά τα Λύκεια και τα Γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία εφόσον κριθεί αναγκαίο στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν παρθεί από την κυβέρνηση με σκοπό την αντιμετώπιση του κοροναϊού που μαστίζει την χώρα μας.

Μετά τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων – έσπασαν χθες το φράγμα των 3.000 – στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν μπει και το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε όλη τη χώρα.

Ένα από τα σενάρια είναι να κλείσουν δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, στο επόμενο σενάριο θα κλείσουν όλα για 15 μέρες.

Παρά το γεγονός ότι ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει λάβει ακόμα σχετική εισήγηση των ειδικών, ωστόσο δηλώνει έτοιμη για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν μαθήματα αν υπάρξουν νέες εισηγήσεις.

Μητσοτάκης: Μαζικά τεστ κορωνοϊού σε Γυμνάσια και Λύκεια πριν ανοίξουν

Τη διενέργεια στοχευμένων τεστ σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων προκειμένου να αποφασιστεί αν θα ανοίξουν τα σχολεία μετά το lockdown στις 30 Νοεμβρίου, προανήγγειλε ο πρωθυπουργός χθες, από το βήμα της Βουλής. «Δεν είναι δυνατό αυτή τη στιγμή να μπορέσουμε – και ίσως να μην είναι χρήσιμο αυτή τη στιγμή – για μαζικά τεστ στα σχολεία. Θα κάνουμε έξυπνα τεστ σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου για να δούμε αν μπορούμε να ανοίξουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά. Αναφέρθηκε και στην τηλεκπαίδευση τονίζοντας ότι θα διατεθούν laptop στα σχολεία ώστε να μοιραστούν σε μαθητές που έχουν ανάγκη. Πάνω από 40.000 έχουν διατεθεί στα σχολεία κ ο προγραμματισμός είναι να φτάσουμε σχεδόν τα 90.000 τον Φεβρουάριο. «Θα ζητήσω να επιταχυνθεί» υπογράμμισε.

Την ίδια ώρα ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να κλείσουν τα Δημοτικά σχολεία αν τις επόμενες μέρες δεν μειωθούν τα κρούσματα ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας.

Η Κεραμέως για τα σχολεία
Δεν έχουμε εισήγηση για κλείσιμο δημοτικών σχολείων ανέφερε μεταξύ άλλων η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας όμως ότι επειδή υπάρχει έξαρση της πανδημίας αναμένονται οι εισηγήσεις των ειδικών.

Όπως ανέφερε, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, από την αρχή της κρίσης ακούνε τους ειδικούς και οι ειδικοί δεν το έχουν συστήσει αυτό ακόμα ενώ τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση διασποράς εντός των σχολείων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία κάτω από το 1% των σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγεία –Δημοτικά) είναι σε πλήρης αναστολή ποσοστό 0,9365%, και σχολικά Τμήματα με μερική αναστολή σε ποσοστό 0,6682%.

Την ίδια ώρα ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να κλείσουν τα Δημοτικά σχολεία αν τις επόμενες μέρες δεν μειωθούν τα κρούσματα ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας.

Πώς θα γίνουν τα μαθήματα
Στην περίπτωση που προχωρήσει η αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων η υπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα κινηθούν σε δύο επίπεδα που είναι έτοιμα:

Εκπαιδευτική τηλεόραση: Έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που γίνανε εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων

Τηλεκπαίδευση: Παράλληλα η υπουργός επεσήμανε ότι όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα ενώ σημείωσε πως «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. μαθητές συνδεδεμένους και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων».

Συνολικά 91.613 tablet και laptop διατίθενται από το υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, όπως 65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών έχει εξασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας, ανταποκρινόμενο στις πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κοροναϊού, δρομολογώντας τον επιπλέον εξοπλισμό ήδη από την άνοιξη.

Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.

Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές.