Με μία από τις πιο σοβαρές ανατροπές στην καθημερινότητα των διερχόμενων από το κέντρο της Αθήνας ξεκίνησε η υλοποίηση του σχεδίου για τον Μεγάλο Περίπατο: Η Πανεπιστημίου στενεύει κατά το ήμισυ, από το ύψος της Βουκουρεστίου έως την Αιόλου. Εκατομμύρια Αθηναίοι αλλά και επισκέπτες της πρωτεύουσας καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας.

Τις πρώτες ώρες, πάντως, των αλλαγών σε μια καθημερινή η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη στην Αμαλίας, στην κάθοδο της Βασίλισσης Σοφίας από τον Ευαγγελισμό, στην Ηλιουπόλεως αλλά και στην άνοδο της Λεωφόρο Συγγρού από το ύψος της Καλλιθέας όπως φαίνεται στο χάρτη με την εικόνα της κίνησης στις 9:10.

xartis-kinsii2

Προβλήματα για οδηγούς και επιβατικό κοινό 

Δυο είναι τα βασικά κομμάτια που χρήζουν βελτίωσης, προκειμένου να αποφευχθεί η καθημερινή κίνηση, οι προειδοποιητικές σημάνσεις για τους οδηγούς αλλά και η προβληματική επιβίβαση του κοινού σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σχετικά με τις ειδικές σημάνσεις, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει εμφανής και έγκαιρη προειδοποίηση για όσους έρχονται στο κέντρο ότι εκτελούνται έργα. Είναι πολύ εύκολο κάποιος να βρεθεί εγκλωβισμένος στο μποτιλιάρισμα των πρώτων ημερών.

Για τις αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει οι αλλαγές στο κέντρο, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης δηλώνει: «Εδώ και περίπου 35 χρόνια συζητάμε τις αλλαγές στην Πανεπιστημίου. Μας πήρε μια γενιά για να το δοκιμάσουμε, αλλά ήρθε η ώρα να το κάνουμε. Από σήμερα το πρωί [σσ: Κυριακή 14 Ιουνίου] τρεις από τις έξι λωρίδες αποδίδονται στους πεζούς και τους ποδηλάτες σε 7.000τμ ελεύθερου δημόσιου χώρου, που θα ομορφύνουν με παγκάκια και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες με πράσινο. Δημιουργείται για πρώτη φορά στην Αθήνα μία ασφαλής, υπέροχη ποδηλατική διαδρομή που ενώνει το Σύνταγμα με την Ομόνοια. Και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα κινούνται ανεμπόδιστα και γρήγορα. Κάθε αρχή είναι δύσκολη, αλλά ποιος θα μπορούσε σήμερα να φανταστεί αλλιώς την Δ. Αρεοπαγίτου, την Απ. Παύλου ή την Ερμού; Ίσως χρειαστεί λίγη υπομονή στην αρχή, για να φτάσουμε σε μία Αθήνα που δεν θα αποκλείει κανέναν. Ανοιχτή για όλους».

Οι προβληματικές στάσεις των λεωφορείων έξω από το Πανεπιστήμιο.

Η δυσκολία του επιβατικού κοινού να επιβιβαστεί και να αποβιβαστεί στις στάσεις του Πανεπιστημίου έχουν ως αποτέλεσμα την διακοπή της κυκλοφορίας.
Τόσο για την εξυπηρέτηση όσο και για την ασφάλεια του κοινού χρειάζεται η επίλυση των παραπάνω προβλημάτων από τον Δήμο.

Έντονες οι αλλαγές στην Βασιλίσσης Όλγας

Την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας σηματοδοτεί το κόκκινο χρώμα. Παράλληλα το έντονο κίτρινο ξεχωρίζει και τονίζει την ποδηλατοδρόμησή της.
Ο συγκεκριμένος χρωματισμός είναι σίγουρα ιδιαίτερος και δεν φαίνετα να συνηθίζεται σε αντίστοιχα έργα στην Ευρώπη και τον κόσμο.

Είναι βέβαια ξεκάθαρη η προσπάθεια του Δήμου να σηματοδοτήσει μια δραστική αλλαγή τόσο στη Βασιλίσσης Όλγας όσο και στο υπόλοιπο κέντρο της Αθήνας.

Η ανακοίνωση του Δήμου για τις αλλαγές στην Πανεπιστημίου:

• Δημιουργείται ένας ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.

• Διαμορφώνεται ένας πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας πεζόδρομος μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.

• Δημιουργείται μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες. Στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25% .

• Τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.

Η οδός Πανεπιστημίου, στη νέα μορφή της, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συνδετικούς κρίκους στην αλυσίδα του Μεγάλου Περιπάτου αλλά και της μεγάλης ποδηλατικής διαδρομής που δημιουργείται για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα.