Για τη Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης του Αχιλλέα Τζάρτζανου, το εγχειρίδιο - σταθμός που μεγάλωσε γενιές και γενιές Ελλήνων και που κυκλοφορεί αποκλειστικά με την εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» την Παρασκευή 28/2, μίλησε η πρόεδρος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Μαρίζα Φουντοπούλου στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή ‘’Mes Culpa” με τον βουλευτή και δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Μπογδάνο.

«Αισθάνομαι πολύ μικρή να μιλήσω για τον Τζάρτζανο και το έργο του και θα το προσεγγίσω με πολύ ταπεινότητα και μεγάλη αίσθηση ευθύνης, κυρίως όμως με συναισθηματική φόρτιση για δύο λόγους», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Φουντοπούλου εξηγώντας πως και εκείνη ήταν «ένα από τα παιδιά που μεγάλωσαν και μπήκαν στο πανεπιστήμιο με τον Τζάρτζανο».

«Τελείωσα τις σπουδές μου στην κλασική φιλολογία έχοντας δίπλα μου τον Τζάρτζανο, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται πάνω στο γραφείο το δικό μου και των παιδιών μου διαβάζοντας και την αρχαία ελληνική και τη νέα ελληνική», δήλωσε η πρόεδρος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.
Αναφερόμενη στη σημασία αυτής της γραμματικής, η κα. Φουντοπούλου υπογράμμισε πως «ξεκινάει και σχετίζεται με την ίδια την προσωπικότητα του Τζαρτζάνου».

Την ίδια στιγμή η ίδια ανέφερε πως αν και ο Αχιλλέας Τζάρτζανος ήταν ένας δημοτικιστής, «το 1930 εξέδωσε μια γραμματική της νέας ελληνικής που αφορούσε στην απλή καθαρεύουσα της νέα ελληνικής» ενώ «το 1928 ένα νεοελληνικό συντακτικό της κοινής δημοτικής».

Παράλληλα όπως είπε η κα. Φουντοπούλου, ο Αχιλλέας Τζάρτζανος «έχει συνεργαστεί με τον Μανόλη Τριανταφυλλίδη στη γνωστή νεοελληνική γραμματική που όλοι είχαμε στο σχολείο, έκδοση του 1941 και ο άνθρωπος αυτός παρότι είναι δημοτικιστής το 1931 εκδίδει αυτή τη γραμματική την οποία πραγματικά θα κάνετε δώρο με την εφημερίδα της Παρασκευής».

«Ένας δημοτικιστής έγραψε μια γραμματική της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, δεν την έγραψε λάτρης και δεν την έγραψε από αρχαιολατρία την έγραψε ακριβώς γιατί ήθελε να υποστηρίξει τη νέα ελληνική με στοιχεία της αρχαίας ελληνικής θεωρώντας ότι η αρχαία ελληνική εμπλουτίζει, κάνει πιο εύπλαστη και πιο εύπεπτη τη νέα ελληνική», σημείωσε.

«Αυτός είναι ο λόγος της παντρειάς ... που σήμερα στη νέα ελληνική έχουν κρατηθεί τα ουσιαστικά σε –ος και λέμε η οδός, η Σύγκλητος. Λέμε το κρέας, του κρέατος, λέμε το γεγονός του γεγονότος γιατί οι κλήσεις αυτές είναι αρχαιοπρεπείς», διευκρίνισε η ίδια.