Στο ίδιο έργο θεατές. Για μια ακόμα φορά εκατομμύρια εργαζόμενοι, μαθητές, φοιτητές, πολίτες έμειναν χωρίς μετρό την ώρα που πρέπει να πάνε στις εργασίες τους και όχι μόνο. Και η κίνηση στους δρόμους, ακόμα πιο αυξημένη, αφού πολλοί αναγκάστηκαν να πάρουν το ΙΧ όχημά τους.

Όπως πάντα, κανείς δεν φρόντισε να υπάρχει ένα μίνιμουμ συρμών σε λειτουργία, ώστε ο κόσμος (έστω και υπό δύσκολες συνθήκες) να πάει στις εργασίες και τις υποχρεώσεις του. Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, η λειτουργία υπηρεσιών ασφάλειας σε μέρες γενικής απεργίας, στην Ελλάδα είναι αδιανόητο.

Για να μην αναφερθεί βέβαια κανείς στη χαοτική εικόνα στις πλατφόρμες των σταθμών του μετρό μετά τη λήξη της στάσης εργασίας. Ο κόσμος ήταν τόσος, που πολλοί ανέμεναν ακόμα 4 με 5 συρμούς, ώστε να καταφέρουν να επιβιβαστούν...

Xαρακτηριστική, όμως και μία εικόνα από τους δρόμους στο Λεκανοπέδιο της Αττικής λίγο πριν τις 9 το πρωί. Όπως εύκολα διακρίνει κανείς σχεδόν το σύνολο των μεγάλων οδικών αξόνων είναι στο «κόκκινο»:







Για να μην αναφερθεί κανείς στην επιβάρυνση των λεωφορείων, των τρόλεϊ, αλλά και της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ (Ηλεκτρικός) στα οποία κατέφυγαν πολλοί για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Το «δικαίωμα» 21 ατόμων στην αργομισθία

Και όλα αυτά επειδή το σωματείο εργαζομένων στο μετρό (γραμμές 2, 3) αποφάσισε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Δευτέρας να κηρύξει στάση εργασίας από τις 6 έως τις 10 το πρωί, απαιτώντας προσλήψεις τακτικού προσωπικού  και την ανάκληση των «μονομερών βίαιων μετακινήσεων. Κανένας υπάλληλος δεν θα κινηθεί μέχρι να ενημερωθεί το σωματείο» αναφέρουν.

Τι αφορούν οι «μονομερείς βίαιες μετακινήσεις»; Το γεγονός ότι τοποθετήθηκαν 21 υπάλληλοι από θέσεις διοικητικές αδρανείς στον έλεγχο στους σταθμούς. Προφανώς, το σωματείο αποφάσισε -με τον γνωστό αιφνιδιαστικό τρόπο- να ταλαιπωρήσει εκατομμύρια εργαζόμενους στο Λεκανοπέδιο σε ένδειξη αλληλεγγύης στο δικαίωμα ορισμένων στην αργομισθία.

Ένα σωματείο, το ΣΕΛΜΑ

Η στάση εργασίας προκηρύχθηκε από ένα μόνο σωματείο, το ΣΕΛΜΑ ( προσανατολισμός ΣΥΡΙΖΑ). Τα 21 άτομα είχαν με διάφορους τρόπους αποχωρήσει από τα εκδοτήρια σε διάφορες διοικητικές υπηρεσίες γραφείου.

Το κόλπο με τις θέσεις γραφείου 

Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, με αποφάσεις ΔΣ ή διευθυνόντων συμβούλων, εκατοντάδες υπάλληλοι ανήκοντες στο προσωπικό πεδίου (εκδότες, σταθμάρχες, κλπ.) μεταφέρθηκαν σε θέσεις γραφείου με αποτέλεσμα, ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα αυτόματα μηχανήματα, να υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις για την πώληση εισιτήριων και τη φυσική παρουσία της εταιρείας στους σταθμούς.

Το 2013-14, επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, πάνω από 250 άτομα είχαν επιστρέψει στις θέσεις εκδοτών και ελεγκτών εισιτήριων. Οι εισπράξεις ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες ήταν τότε 220 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, πάρα την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτήριου, οι αντίστοιχες εισπράξεις είναι 150 εκατ. ευρώ και είναι προφανές ότι η πτώση οφείλεται και στην απουσία προσωπικού πεδίου από εκδοτήρια και ελέγχους.

Πααράλληλα παρά τις επεκτάσεις που προβλέπονται για το ΤΡΑΜ και το ΜΕΤΡΟ, οι προηγούμενες διοικήσεις δεν προέβλεψαν την εγκατάσταση αυτόματων εκδοτικών μηχανημάτων στους νέους σταθμούς.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φρόντισε να επεκτείνει άμεσα τη σύμβαση ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΑ, προσθέτοντας στο επόμενο τετράμηνο πάνω από 100 εκδοτικά μηχανήματα στους υφιστάμενους και στους νέους προβλεπόμενους σταθμούς.