Τα 300 φτάνουν τα σπίτια στην Κινέτα που έχουν υποστεί ζημιές από τις πλημμύρες, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
 
«Η διαδικασία από εδώ και πέρα είναι ότι πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες αιτήσεις και εμείς θα προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατόν, αυτό που λέμε στεγαστικό επίδομα δηλαδή να αποζημιώσουμε τους ανθρώπους αυτούς για τις καταστροφές που έχει υποστεί η οικοσκευή τους» εξήγησε.

Ο κ. Καραμανλής είπε ακόμα ότι με τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Σταϊκούρα έχει ήδη υπογραφεί ένα μεγάλο πακέτο αντιπλημμυρικών έργων το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με 150 εκατ. ευρώ για να γίνουν άμεσα 10 αντιπλημμυρικά έργα.

«Αυτά τα χρήματα έχουνε δοθεί εδώ και δύο μήνες και έχουνε ήδη ξεκινήσει και δημοπρατούνται τα έργα. Δεν σταματάμε μόνο εκεί όμως, θέλω να ελπίζω και είμαι σίγουρος ότι την άλλη εβδομάδα θα γίνει η διυπουργική επιτροπή και η συνάντηση που πρέπει να γίνει παρουσία 7 υπουργών έτσι ώστε να υπογράψουμε ακόμα ένα μεγάλο πακέτο αντιπλημμυρικών έργων που θα φτάσει τα 350 εκατομμύρια, τα οποία θα δοθούνε για ναν γίνουν όλες οι προβλεπόμενες αντιπλημμυρικές εργασίες και στους 5 αυτοκινητοδρόμους που έχει η χώρα μας.»

Για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών: «Η κατάσταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι τραγική. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ξεπερνάει τη 15ετία. Στον ΟΑΣΘ κάνουμε έναν αγώνα δρόμου και σήμερα κυκλοφορούν δυστυχώς τα μισά λεωφορεία από ότι κυκλοφορούσαν το 2015. Από τις αρχές του νέου έτους έχουμε συμφωνήσει να μεταφέρουμε συγκοινωνιακό έργο σε έναν ιδιωτικό φορέα, τα ΚΤΕΛ, όπου άμεσα θα έχουμε 100 και πλέον λεωφορεία για να εξυπηρετήσουμε όλη τη Θεσσαλονίκη. Επίσης αυτό που θα κάνουμε είναι να τρέξουμε γρήγορα τις διαδικασίες για να προμηθευτούμε καινούργια, καθαρά προς το περιβάλλον λεωφορεία, λεωφορεία με ηλεκτροκίνηση αυτό όμως δυστυχώς επειδή η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει το διαγωνισμό σωστά και ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από την ανεξάρτητη αρχή πλέον πρέπει ξανά να φτιάξουμε τις εθνικές προδιαγραφές με πολύ μεγάλη προσοχή έτσι ώστε να σεβαστούμε το δημόσιο χρήμα που θα ξοδέψουμε σε μια πολύ μεγάλη προμήθεια η οποία μπορεί να ξεπεράσει τα 700 λεωφορεία. Επομένως εμείς θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία για να κάνουμε το διαγωνισμό έτσι ώστε το συντομότερο σε 18 μήνες από σήμερα να δουν οι πολίτες των δύο μεγάλων πόλεων καινούργια λεωφορεία στους δρόμους.»

Για τους αυτοκινητοδρόμους σε Κρήτη και Πελοπόννησο: «Αυτά τα δύο έργα δρομολογούνται ήδη είχαμε μια συνάντηση με τον πρωθυπουργό η ηγεσία του υπουργείου και παρουσιάσαμε την πρότασή μας για την Κρήτη και πολύ σύντομα θα είχαμε έτοιμοι να πούμε στους Κρήτες πως θα χρηματοδοτήσουμε το έργο. Μιλάμε για ένα έργο, στην Κρήτη, το οποίο ξεπερνάει σε προϋπολογισμό το 1,2 δισ. ευρώ, μιλάμε για ένα τεράστιο έργο το οποίο πρέπει να ξεκινήσει άμεσα γιατί θα πάρει αρκετό διάστημα για να ολοκληρωθεί.

Το ίδιο συμβαίνει και με το Πάτρα-Πύργος το οποίο έχετε αναδείξει τα προβλήματα που είχαμε με τον εργολάβο –εκδότη, φίλο επιχειρηματία του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός ο διαγωνισμός το 2015 που το είχε έτοιμο η κυβέρνηση Σαμαρά είχε ακυρωθεί και είχε ακυρωθεί για να μπορέσει να βοηθήσει έναν συγκεκριμένο εργολάβο τον κ. Καλογρίτσα. Επομένως εμείς τα έργα δεν πρέπει να τα κάνουμε για να βοηθάμε εργολάβους, τα έργα πρέπει να τα κάνουμε για να διασφαλίζουμε το δημόσιο συμφέρον και για να εξυπηρετούν τους πολίτες. Αυτή είναι η προτεραιότητα που έχει η κυβέρνηση. Η λύση για το Πάτρα –Πύργος θα δοθεί πολύ σύντομα αλλά όλοι καταλαβαίνουνε, και βλέπω και τις αντιδράσεις που υπάρχουν και βλέπω και τους συγκεκριμένους εργολάβους που αντιδρούνε και καλά κάνουν και αντιδρούνε διότι τους χαλάμε τη σούπα η καινούργια κυβέρνηση. Εμείς δεν είμαστε εδώ να κάνουμε χαρούμενους τους συγκεκριμένους εργολάβους αλλά είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι τα έργα θα γίνουν. Εμένα δεν με ενοχλεί καθόλου η κριτική που γίνεται, η ουσία όμως είναι ότι έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο το έργο το Πάτρα-Πύργος δεν θα γινότανε ποτέ και μάλιστα έχουμε κίνδυνο αν δεν τελειώσει το έργο αυτό μέχρι το 2023 απειλούμαστε με επιστροφή χρημάτων που πρέπει να δώσουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.»