Οι αρχές της Αιθιοπίας αναμένεται να δώσουν στη δημοσιότητα τα προκαταρκτικά ευρήματα της έρευνας για το δυστύχημα του Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους την 10η Μαρτίου.

Τα μυστικά του κόκπιτ ενδέχεται να αποδειχθούν καθοριστικά για το μέλλον των αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων 737 MAX, του τύπου που καταλαμβάνει τα δύο τρίτα του βιβλίου παραγγελιών της Boeing.

Παρατηρητές και ειδικοί θεωρούν ότι το σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους MCAS έπαιξε κεντρικό ρόλο στο δυστύχημα.

Το συγκεκριμένο λογισμικό είχε ήδη μπει στο μικροσκόπιο μετά την καταστροφή της 29ης Οκτωβρίου 2018, όταν κατέπεσε το πρώτο 737 MAX 8, της Lion Air, στα ανοικτά της Ιάβας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα και οι 189 επιβαίνοντες σε αυτό να σκοτωθούν.

Αν το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή του αεροπλάνου της Ethiopian Airlines επιβεβαιώσει την συγκεκριμένη υπόθεση, σε έναν βαθμό η Boeing θα ανακουφιστεί, αφού ήδη εργάζεται πάνω σε τροποποιήσεις του

MCAS, προκειμένου να εξασφαλίσει την άδεια των αρχών ώστε ο στόλος των 300 και πλέον 737 MAX που έχουν καθηλωθεί στο έδαφος από τα μέσα Μαρτίου σε όλο τον κόσμο να επιστρέψει στους αιθέρες.

Σύμφωνα με την Wall Street Journal, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του 737 MAX των Αιθιοπικών Αερογραμμών, αντιμέτωποι με το πρόβλημα που προκαλούσε το λογισμικό σχεδιασμένο για την αποτροπή απώλειας στήριξης και τη σταθεροποίηση του αεροπλάνου, ακολούθησαν «αρχικά» τη διαδικασία αντιμετώπισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης που όρισε η Boeing μετά την τραγωδία της Lion, αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροπλάνου παρότι το απενεργοποίησαν.

Επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες για τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από τα «μαύρα» κουτιά, η εφημερίδα πρόσθεσε ότι το πλήρωμα κατόπιν επανενεργοποίησε το σύστημα. Όμως ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα τέθηκε ξανά σε λειτουργία δεν έχει εξακριβωθεί προς το παρόν και το MCAS μπορεί να ενεργοποιήθηκε ξανά από μόνο του, επισήμανε πηγή προσκείμενη στην έρευνα στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Η «πιθανότητα» το MCAS να τέθηκε σε λειτουργία «χωρίς παρέμβαση των πιλότων» είναι κάτι που εξετάζουν οι ερευνητές, επισήμανε η πηγή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ