Τουλάχιστον έξι άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται, και ενώ έχουν περάσει 12 ώρες από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, όταν πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσέκρουσε σε πυλώνες της.

Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν τις αγωνιώδεις προσπάθειές τους προκειμένου να βρουν επιζώντες. Μάλιστα η δημοτική σύμβουλος Phylicia Porter αν και αρχικά σε δηλώσεις της στο CNN υποστήριξε ότι ανασύρθηκε μία σορός από τα παγωμένα νερά του ποταμού Key εντέλει πήρε πίσω τα λεγόμενά της τονίζοντας ότι έκανε λάθος. Η κατάρρευση της γέφυρας σημειώθηκε αφού ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασε την ισχύ του νωρίς την Τρίτη και προσέκρουσε σε αυτή.


Από την πλευρά του το FBI απέκλεισε το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας ενώ σύμφωνα με πληροφορίες Το FBI, από τη μεριά του, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνδέουν με τρομοκρατία την πρόσκρουση του πλοίου. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Αρχές της περιοχής, το πλοίο είχε δώσει σήμα κινδύνου πριν προσκρούσει στη γέφυρα, γεγονός που επέτρεψε στους τοπικούς αξιωματούχους να περιορίσουν την κυκλοφορία στο σημείο, αποτρέποντας, ενδεχομένως, μια μεγάλη τραγωδία.

Πάντως, η γέφυρα αναμένεται να χτιστεί πάλι, με κόστος που θα ξεπεράσει τα 600 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τον Αμερικανό πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν, το κόστος θα καλυφθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Σε δηλώσεις του ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Wes Moore, είπε: «Θα το κάνουμε αυτό, και όχι απλώς θα ξαναχτιστεί, αλλά θα χτιστεί με τρόπο που θα θυμίζει τους ανθρώπους που επηρέασε αυτή η τραγωδία και θα τιμά την κοινότητα που υπηρετεί».

Τοπικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης, όπου περισσότερα από ένα εκατομμύριο εμπορικά κοντέιντερ εισέρχονται και εξέρχονται κάθε χρόνο, θα παραμείνει κλειστό για όλη τη θαλάσσια και την οδική κυκλοφορία «μέχρι νεωτέρας». Ωστόσο, θα επιτρέπεται στα φορτηγά να μετακινούν εμπορεύματα από την περιοχή.

Όμως, η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key, τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, «θα εμποδίσει τη λειτουργία της Βαλτιμόρης για κάποιο χρονικό διάστημα», σύμφωνα με τον Richard Meade, τον εκδότη της Lloyd's List, τον πάροχο των ναυτιλιακών δεδομένων. Ήδη πραγματοποιούνται εκτροπές με «τεράστιες ασφαλιστικές επιπτώσεις», είπε ο κ. Meade, καθώς εταιρείες και Αρχές εξετάζουν πώς θα εκτρέπουν το εμπόριο σε άλλα λιμάνια. Τέτοιες εκτροπές θα επιφέρουν κόστος, πρόσθεσε.

Η ανάγκη γρήγορης ανοικοδόμησης θα φέρει το κόστος τουλάχιστον 10 φορές πάνω από την αρχική τιμή που είχε τη δεκαετία του 1970, που ήταν περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον David MacKenzie, πρόεδρο της εταιρείας συμβούλων μηχανικής και αρχιτεκτονικής COWIfonden. «Πρέπει να κατασκευαστεί γρήγορα, γιατί έχετε ακούσει για την πίεση στην κίνηση των επιβατών», είπε. «Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πολύ πιο ακριβό και η διαδικασία της προμήθειας θα πρέπει να είναι πολύ σύντομη. Οπότε θα είναι μια ακριβή ανακατασκευή στο τέλος της ημέρας».

Η Βαλτιμόρη είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι στις ΗΠΑ όσον αφορά στη διακίνηση κοντέινερ, αλλά το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων, έχοντας διακινήσει περισσότερα από 750.000 οχήματα το 2023, σύμφωνα με τη Διοίκηση Λιμένων του Μέριλαντ. Ήταν το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι για εξαγωγές άνθρακα και πέρυσι, ενώ περισσότεροι από 444.000 επιβάτες αναχώρησαν από εκεί το περασμένο έτος, ανέφερε ο κυβερνητικός ιστότοπος του Μέριλαντ.