Οι ιδιοκτήτες εκατομμυρίων αυτοκινήτων της Ισπανίας, η οποία έχει κηρύξει πόλεμο στα ρυπογόνα ΙΧ, θα τεθούν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα από την 1η Ιανουαρίου του 2023 καθώς ο Νόμος για την Κλιματική Αλλαγή, αναγκάζει δήμους άνω των 50.000 κατοίκων οφείλουν να εφαρμόσουν Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών Ρύπων, εμποδίζοντας την πρόσβαση των πιο ρυπογόνων οχημάτων στο αστικό κέντρο.

Η περιφρούρηση αυτών των ζωνών γίνεται με τεχνικά μέσα, ενώ για να εισέλθει ένα ΙΧ εντός αυτών πρέπει να φέρει ειδική περιβαλλοντική ετικέτα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Οχημάτων της Ισπανίας, από την 1η Ιανουαρίου του 2024 οι ζώνες απαγόρευσης εισόδου στα ρυπογόνα οχήματα αναμένεται να επεκταθούν, θέτοντας ουσιαστικά εκτός δρόμων περί τα 8 εκατ. οχήματα, εκ των συνολικά 26 εκατ. που είναι ταξινομημένα στη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου.

Ειδικότερα, από την 1η Ιανουαρίου του 2023 τα αυτοκίνητα δίχως περιβαλλοντική ετικέτα, δεν μπορούν να κυκλοφορούν ούτε στον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο M-30 ούτε στα διαμερίσματα του αστικού κέντρου της Μαδρίτης που περικλείονται από τον Μ-30.

Από την 1η Ιανουαρίου του 2024, η ζώνη θα επεκταθεί, με την απαγόρευση κυκλοφορίας να ισχύει σε όλους τους δημόσιους και αστικούς δρόμους του δήμου της Μαδρίτης.

Παράλληλα, αυστηρότεροι θα γίνουν οι περιορισμοί κυκλοφορίας και σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων που φέρουν περιβαλλοντική ετικέτα, και συγκεκριμένα αυτά με τα σήματα “B” και “C”.

Ισπανία: Κάμερες και βαριά πρόστιμα για τη τήρηση του νόμου κατά της κλιματικής αλλαγής


Προκειμένου να εισέρχονται στη Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών Ειδικής Προστασίας (ZBEDEP), στο κέντρο της Μαδρίτης και στον κυκλικό κόμβο Plaza Elíptica, θα πρέπει να παρκάρουν σε συγκεκριμένες θέσεις στάθμευσης που θα αποφασίζονται σε συνεννόηση με το Δημοτικό Συμβούλιο.

Όσοι δεν συμμορφώνονται με τους περιορισμούς κυκλοφορίας, «συλλαμβάνονται» από κάμερες και τιμωρούνται με πρόστιμο 200 ευρώ.

Σημειώνεται ότι από το 2024 αυστηροί περιορισμοί κυκλοφορίας αναμένεται θα εφαρμοστούν και στη Βαρκελώνη.