Η ανθρώπινη υπόσταση δεν έχει πια μυστικά για την τεχνητή νοημοσύνη! Το τελευταίο οχυρό, τα συναισθήματα που βιώνει καθένας από μας, αλώθηκε από τους επιστήμονες της ρομποτικής και της νευροβιολογίας, οι οποίοι, ούτε λίγο ούτε πολύ, ανέπτυξαν ένα υπολογιστικό μοντέλο ικανό να προβλέπει τα ανθρώπινα συναισθήματα. Με άλλα λόγια, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που, εκτός των άλλων, διαθέτει και συναισθηματική ευφυΐα!

Το νέο επίτευγμα της επιστημονικής ομάδας του φημισμένου Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, του γνωστού μας ΜΙΤ, δεν περιορίζεται στην ανάγνωση των εκφράσεων του προσώπου, οι οποίες φανερώνουν τα συναισθήματα που νιώθουμε κάθε στιγμή. Έχει εκπαιδευθεί να «διαβάζει» εκ των προτέρων τα συναισθήματά μας όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με συγκεκριμένα, διαφορετικά κάθε φορά, γεγονότα της ζωής του. Όπως αποκαλύπτει ο ιστότοπος CodeHack, οι νευροβιολόγοι του ΜΙΤ χρησιμοποίησαν μια σειρά από αλγόριθμους για να εκπαιδεύσουν το νέο υπολογιστικό μοντέλο, αντλώντας υλικό από... το δημοφιλές βρετανικό τηλεπαιχνίδι «Golden Balls» (Χρυσές Μπάλες), που προβαλλόταν τη διετία 2007-2009.

Το τηλεπαιχνίδι

Κατά τη διάρκειά του οι παίκτες έπαιρναν χρυσές μπάλες, καθεμία από τις οποίες είχε διαφορετική χρηματική αξία, και νικητής αναδεικνυόταν όποιος κατάφερνε να ξεγελάσει αποτελεσματικότερα τους αντιπάλους του. Όσο για το μεγάλο έπαθλο, αξίας 100.000 λιρών, πήγαινε στο ζευγάρι που θα αποφάσιζε είτε να μοιραστεί τα χρήματα με τους υπόλοιπους είτε να τα κρατήσει όλα για τον εαυτό του...

Πού κολλάνε οι «Χρυσές Μπάλες» με τα ανθρώπινα συναισθήματα και την τεχνητή νοημοσύνη; Όπως εξηγεί η επιστημονική ομάδα του ΜΙΤ, το υπολογιστικό μοντέλο τους αποτελείται από τρεις ενότητες, οι οποίες αλληλεπιδρούν για να αναλύσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά παικτών που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο παιχνίδι.

Ανάλυση ανθρώπινης συμπεριφοράς

Η πρώτη επικεντρώνει στις πράξεις κάθε ατόμου και χρησιμοποιεί συγκεκριμένο αλγόριθμο για να προσδιορίσει το κίνητρο κάθε πράξης του. Η δεύτερη αξιολογεί τις προσδοκίες καθενός από τους παίκτες. Όσο για την τρίτη, χρησιμοποιεί δεδομένα από τη συμπεριφορά άλλων παικτών και τα χρησιμοποιεί για να προβλέψει τις αντιδράσεις που πυροδοτεί σε κααθέναν από τους παίκτες η εξέλιξη του παιχνιδιού.

Όπως προσδιορίζουν τα μέλη της επιστημονικής ομάδας, το δικό τους «συναισθηματικό ρομπότ» θα μπορεί στο μέλλον να αλληλεπιδρά με άτομα που παρουσιάζουν μεταπτώσεις στη συμπεριφορά τους ή κοινωνικές φοβίες και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους!

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή