Με πανάκριβα «έξτρα» προσπαθούν να δελεάσουν τους υποψήφιους αγοραστές οι κατασκευαστές ακινήτων στην Κίνα που βλέπουν το τελευταίο διάστημα τις πωλήσεις να μειώνονται.

Από αυτοκίνητα μέχρι κινητά και θέσεις στάθμευσης, για τους αγοραστές τα κίνητρα γίνονται όλο και πιο ακαταμάχητα.

Η Huafa Tianfu, εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων στην πόλη Χανγκζού στα ανατολικά, προσφέρει μάλιστα μέχρι και ράβδους χρυσού για να αγοράσει κανείς τα διαμερίσματά της.

Από 700 γραμμάρια χρυσού για ένα διαμέρισμα 89 τετραγωνικών μέτρων

Τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η ποσότητα του χρυσού κυμαίνεται από 700 γραμμάρια για ένα διαμέρισμα 89 τετραγωνικών μέτρων, έως λίγο πάνω από 1 κιλό για ένα διαμέρισμα 100 τετραγωνικών. Οι τιμές των ακινήτων κυμαίνονται από 2,2 εκατ. γιουάν έως 2,5 εκατ. γιουάν (286.000 με 325.000 ευρώ).

Η προσφορά δεν αναφέρει την καθαρότητα του χρυσού, αλλά, αν η ράβδος είναι 24 καρατίων, τότε το ένα κιλό θα άξιζε περίπου 450.000 γιουάν (55.000 ευρώ) ή περίπου το 20% της αξίας του διαμερίσματος.

Άλλος εργολάβος στην ίδια πόλη, αναφέρει ο Guardian, έχει ξεκινήσει μια παρόμοια προωθητική κίνηση, προσφέροντας δωρεάν υπηρεσίες διακόσμησης, θέσεις στάθμευσης, έως και πέντε κινητά τηλέφωνα και 10ετή αναστολή των κοινοχρήστων στους υποψήφιους αγοραστές.

Είναι ένα από τα πολλά «κόλπα» των εργολάβων για να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των υποψήφιων αγοραστών σε μια κτηματαγορά που περνά δύσκολες στιγμές.

Έρευνα σε 40 μεγάλες πόλεις από την China Index Holdings, μια ανεξάρτητη εταιρεία ακινήτων, έδειξε ότι οι πωλήσεις νέων κατοικιών κατά τη διάρκεια της πενθήμερης αργίας της Εργατικής Πρωτομαγιάς τον Μάιο ήταν 22% κάτω από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία. Σε μικρότερα αστικά κέντρα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 42%.

Οι νέοι άνθρωποι, αντιμέτωποι με μια ζοφερή αγορά εργασίας, αναβάλλουν την αγορά κατοικίας, όπως και τον γάμο και τα παιδιά, που μπορεί να απαιτήσουν τη μετακόμιση από τα σπίτια των γονέων τους.

Φαίνεται, όμως, ότι ούτε η προσφορά των ράβδων χρυσού είναι αρκετή για να πείσει. Αρκετοί πελάτες παραπονέθηκαν ότι δεν πήραν το πολύτιμο δώρο στα χέρια τους. Όπως δικαιολογήθηκε η εταιρεία φταίνε οι διακυμάνσεις στην τιμή του πολύτιμου μετάλλου που έκαναν τις ράβδους δυσεύρετες.