Τα ρουμανικά μέσα ενημέρωσης και σήμερα, Τρίτη συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να αναφέρονται στο φονικό δυστύχημα με το ελληνικό πούλμαν στο Βουκουρέστι, που κόστισε τη ζωή σε έναν 53χρονο άνδρα και τραυμάτισε τουλάχιστον 25, καθώς στη χώρα το σημείο είναι γνωστό ως καρμανιόλα. Μάλιστα, έχει ξεσπάσει και πολιτική αντιπαράθεση για το γεγονός.

Σημειώνεται πως ο οδηγός του τουριστικού λεωφορείου βγήκε αρνητικός στο τεστ αλκοόλ και ναρκωτικών, ενώ οι επιβάτες υποστηρίζουν ότι δεν έτρεχε.

Αντίθετα, από τον Σεπτέμβριο που παραδόθηκε το συγκεκριμένο τούνελ έχουν γίνει στο σημείο με την σιδερένια προειδοποιητική  μπάρα 7 παρόμοια τροχαία, με το τελευταίο δυστυχώς να είναι και μοιραίο.

Σύμφωνα με την ρουμάνικη Republica, και στις επτά περιπτώσεις, οχήματα με ύψος άνω των 3,5 μέτρων χτύπησαν ή  «κολλήσαν» στην υπερυψωμένη μπάρα στη Union Passage.

Σε όλες τις περιπτώσεις, τα οχήματα οδηγούσαν επαγγελματίες οδηγοί – οι οποίοι πέρνανε από όλους τους απαραίτητους ελέγχους και τεστ και τηρούν τα ωράρια ξεκούρασης που προβλέπουν οι εταιρίες τους.

«Το γεγονός ότι τουλάχιστον 7 επαγγελματίες οδηγοί, από 3 διαφορετικές χώρες (Ρουμανία, Τουρκία και Ελλάδα) διέπραξαν το ίδιο λάθος, στον ίδιο χώρο, μέσα σε μόλις τρεις μήνες, λέει ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα δεν είναι οι οδηγοί, αλλά άλλο. Όμως ποιο;» γράφει σε άρθρο της η ιστοσελίδα της εφημερίδας.

Ο συντάκτης αναφέρει ότι και οι 7 επαγγελματίες οδηγοί αγνόησαν την πινακίδα περιορισμού ύψους στην είσοδο του τούνελ. Αυτό σημαίνει ότι το πρόβλημα σχετίζεται με τη δομή και τη σηματοδότηση του δρόμου.

Επιπλέον, η ιστοσελίδα promotor επικαλείται δηλώσεις του  προέδρου του κόμματος USR της Ρουμανίας Καταλίν Ντρούλα, ο οποίος κατηγόρησε τις αρχές που εμπλέκονται στο δυστύχημα ότι είπαν ψέματα ότι το λεωφορείο χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους.

«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πως το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (…) Παράλληλα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε την Τρίτη μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3.

Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)», ανέφερε χαρακτηριστικά στο Facebook.

«Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (…) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν» σημείωσε ο Ντρούλα.