Οι δύο εταιρίες αντιπροσώπευαν το 95% της επιβατικής κίνησης στην Ρωσία. Προσπαθώντας να βρεί λύση στο πρόβλημα αυτό κατέληξε σε μια μόνο λύση, την δημιουργία δικών της αεροπλάνων.

Η κρατική εταιρεία Rostec, συμφωνα με το Reuters σκοπεύει να έχει δημιουργήσει 1000 αεροπλάνα μέχρι το 2030. Η εν λόγω εταιρία  με επικεφαλής έναν στενό σύμμαχο του Πούτιν, δείχνει να επιβεβαιώνει ότι η Μόσχα θεωρεί πως το σχίσμα με τη Δύση θα είναι μόνιμο σύμφωνα με ανακοίνωσή της.

Η διακοπή των εισαγωγών ανταλλακτικών, οδηγεί τις ρωσικές εταιρίες σε κατί πρωτόγνωρο, να ξηλώνουν παλιά αεροπλάνα για να εξασφαλίσουν εξαρτήματα. Όμως η Rostec, με επικεφαλής τον Σεργκέι Τσέμεσοφ που είχε συνεργαστεί με τον Πούτιν στην Ανατολική Γερμανία τη δεκαετία του 1980, βλέπει την κρίση ως ευκαιρία για τη δημιουργία μιας ισχυρής και αυτάρκους αεροπορικής βιομηχανίας. 

Στο Reuters, η Rostec ανέφερε τους φόβους της πως δεν θα μπορέσει να ξαναπρομηθευτεί ανταλλακτικά για τα αεροπλανα των ξένων εταιριών. Μερικά από τα μεγαλύτερα έργα άμυνας και μηχανικής τα έχει αναλάβει η Rostec, από τότε που ο Πούτιν με διάταγμα το 2008 ίδρυσε την εταιρία.

Ο στόχος των 1.000 αεροσκαφών έως το 2030 και ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι  τελευταίο σχέδιο είναι μάλλον υπερφιλόδοξο, «βασικά αδύνατο να επιτευχθεί» εκτίμησε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, διευθυντής της αμερικανικής AeroDynamic Advisory. Στην συνέχεια πρόσθεσε «Ακόμα κι αν μπορέσουν να προμηθευτούν ημιαγωγούς και άλλα κρίσιμα εξαρτήματα από τη Δύση, θα δυσκολευτούν να κατασκευάσουν περισσότερα αεροπλάνα από ό,τι μπορεί κανείς να μετρήσει στα δάχτυλα».Περίπου 2.000 είναι ο συνολικός αριθμός των επιβατικών αεροπλάνων που κατασκευάστηκαν ποτέ στη Σοβιετική Ένωση και τη Ρωσία.

Η Rostec θα πρέπει μεταξύ άλλων να αναπτύξει δικά της εξαρτήματα, αφού τα μισά από τα εξαρτήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί στη ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία το 2021 προήλθαν από άλλες χώρες κάτι που αυτομάτως οδηγεί την Ρωσία και επομένως την Rostec να δημιουργήσει εκ του μηδενός τα δικά της εξαρτήματα, σύμφωνα με έγγραφο της ρωσικής κυβέρνησης που είδε το Reuters.

Η Ρωσία σχεδιάζει τώρα να ξεκινήσει την παραγωγή 20 αεροπλάνων Superjet-New τον χρόνο από το 2024 και 72 μεγαλύτερα αεροπλάνα MS-21 το χρόνο από το 2029, σύμφωνα με πλάνο που παρουσίασε η κυβέρνηση τον Ιούνιο. Το νέο MS-21 με ρωσικούς κινητήρες PD-14 αντί για κινητήρες PW1400G της αμερικανικής Pratt & Whitney πραγματοποιεί ήδη τις πρώτες δοκιμές.

Αντιθέτος η περίπτωση του Superjet φαίνεται να είναι πιο δύσκολη, αφου εναλλακτική λύση στον κινητήρα SaM-146 που κατασκευάστηκε από κοινοπραξία με επικεφαλής τη γαλλική Safran δεν έχει βρεθεί. Ωστόσο οι κινητήρες SaM-146 που είχαν παραληφθεί πριν από τις κυρώσεις επαρκούν για περίπου 20 αεροσκάφη, σύμφωνα με τη Rostec. Εκτός από το Superjet και το MS-21, το ρωσικό πλάνο προβλέπει ακόμα 70 επιβατικά αεροπλάνα Il-114, 70 Tu-214 και 12 Il-96.

Η Rostec αναφέρθηκε στις κυρώσεις: «Δεν περιμένουμε ότι οι κυρώσεις θα χαλαρώσουν και καταρτίζουμε τα σχέδιά μας βάσει του υφιστάμενου δυσμενούς σεναρίου».