Λίγες ώρες έμειναν έως την αποψινή απονομή των Όσκαρ 2021 (ξημερώματα Μεγάλης Δευτέρας για εμάς), με τους ειδικούς των πιο προβεβλημένων βραβείων κινηματογράφου στον κόσμο να έχουν δώσει τα προγνωστικά για τα φαβορί στις «μεγάλες» κατηγορίες.

Σύμφωνα με τις αποδόσεις, αλλά και τους κριτικούς, το «Nomadland» θεωρείται το ακλόνητο φαβορί για την κατάκτηση του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Η καθηλωτική ερμηνεία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο, όπως και το γεγονός ότι σάρωσε τόσο στα βρετανικά βραβεία BAFTA, όσο και στις Χρυσές Σφαίρες.

Μάλιστα, η σκηνοθέτης της ταινίας, Κλόι Ζάο, αποτελεί το Νο.1 στην λίστα των αποδόσεων για να λάβει το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας από την Ακαδημία. Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος υπάρχει ένα ιστορικής σημασίας γεγονός, καθώς για πρώτη φορά στον θεσμό δύο γυναίκες βρίσκονται συνυποψήφιες στην εν λόγω κατηγορία!
Μεγάλος αντίπαλος για το «Nomanland» είναι το Netflix, το οποίο πηγαίνει στα φετινά Όσκαρ με 35 υποψηφιότητες, τις περισσότερες που είχε μέχρι σήμερα. Βέβαια, το έργο που δεσπόζει από τον κατάλογό του, είναι το «Mank», το οποίο μετράει 10 υποψηφιότητες, τις περισσότερες από κάθε άλλη ταινία!

Ο Γκάρι Όλντμαν ερμήνευσε με συναρπαστικό τρόπο τον ρόλο του αλκοολικού, αλλά ταλαντούχου Χολιγουντιανού συγγραφέα των ‘40s, Χέρμαν Μάνκιεβιτς, σε μία ατμοσφαιρική παραγωγή, βγαλμένη από αλλοτινές εποχές. Μπορεί οι αποδόσεις να αφήνουν αρκετά πίσω τον 63χρονο ηθοποιό, στη μάχη του Α’ Ανδρικού Ρόλου, όμως είναι πιο κοντά απ’ όσο δείχνει το 26.00.

Βάσει αποδόσεων, πρώτο φαβορί στην εν λόγω κατηγορία είναι ο αδικοχαμένος Τσάντγουϊκ Μπόουζμαν, για την ερμηνεία του στο «Ma Rainey’s Black Bottom». Το θέμα της ταινίας πηγάζει από την σπουδαία φωνή της δεκαετίας του 1920, Μα Ρέινι και φυσικά προβάλλει τις φυλετικές προκαταλήψεις, τις ταξικές αντιθέσεις και το κόστος του λαμπερού αμερικανικού ονείρου.

Στην αντίστοιχη κατηγορία των γυναικών, η Βιόλα Ντέιβις που ενσαρκώνει την «μητέρα των μπλουζ» τοποθετείται πολύ ψηλά στην λίστα, με την Κάρεϊ Μάλιγκαν του «Promising Young Woman» να βρίσκεται, ωστόσο, πολύ κοντά, δείχνοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγορία θα αποδειχτεί ντέρμπι.

Οι Έλληνες των Όσκαρ

Το ελληνικό στοιχείο δεν απουσιάζει για ακόμα μία χρονιά από την λαμπρή τελετή. Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ είναι υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για τη δουλειά του στη «The Trial of the Chicago 7». Επίσης, ο Γιώργος Λαμπρινός είναι υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ στο «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ.

Όσκαρ με φυσική παρουσία και επίσημο ένδυμα

Όχι συγκινητικές ευχαριστίες μέσω του Zoom, όχι τζιν ούτε πιτζάμες: παρά την πανδημία, που έκανε άνω κάτω το σύνηθες χρονοδιάγραμμα, η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ θα διεξαχθεί με φυσική παρουσία και το επίσημο ένδυμα θα είναι υποχρεωτικό, όπως και τα μέτρα υγειονομικής προφύλαξης.

Η βραδιά των Όσκαρ θα σκηνοθετηθεί για έκτη φορά από τον Γκλεν Γουάις, έναν αναγνωρισμένο ειδικό σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, με την παραγωγή του Στίβεν Σόντερμπεργκ, του σκηνοθέτη της ταινίας Contagion, ανακοίνωσε σήμερα η Ακαδημία Τεχνών και Επιστημών του Κινηματογράφου. «Το σχέδιό μας είναι, για φέτος, τα Όσκαρ να μοιάζουν σε μια ταινία, όχι σε ένα τηλεοπτικό θέαμα», εξήγησε ο Σόντερμπεργκ και οι άλλοι παραγωγοί σε ένα δελτίο τύπου.

Ο Ντέιβιντ Ρούμπιν, ο πρόεδρος της Ακαδημίας, ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα ότι η τελετή θα διεξαχθεί όχι μόνο στην παραδοσιακή αίθουσα του Dolby Theatre, στην καρδιά του Χόλιγουντ, αλλά επίσης σε έναν ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό στην καρδιά του Λος Άντζελες, σε καμιά δωδεκαριά χιλιόμετρα από εκεί.

Προς το παρόν οι λεπτομέρειες δεν έχουν αποκαλυφθεί, όμως ο σταθμός Union Station, διάσημος για την αρχιτεκτονική του ισπανικού αποικιακού στυλ, αναμένεται να επιτρέψει στην πλειάδα των αστέρων να συμμετάσχουν στο γκαλά, τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας, στο πλαίσιο των μέτρων κατά της πανδημίας.