«Ο τελευταίος όροφος του Μουσείου της Ακρόπολης αποτελεί το ιδανικό αντίδοτο στην σκοτεινή αίθουσα Ντουβίν του Βρετανικού Μουσείου», επισημαίνει ο Guardian αναφερόμενος στην αίθουσα που φιλοξενεί τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο.

Το άρθρο της βρετανικής εφημερίδας, με αφορμή τον εορτασμό των 11 χρόνων από την έναρξη της λειτουργίας του Μουσείου της Ακρόπολης, εστιάζει στην αναθέρμανση του διαχρονικού ελληνικού αιτήματος της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

«Προϊόν κλοπής: Η Ελλάδα ζητά από την Βρετανία να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα», αναφέρει χαρακτηριστικά στον τίτλο του το δημοσίευμα του Guardian, το οποίο αναφέρεται εκτενώς σε δηλώσεις που έχουν κάνει για το θέμα αυτό τόσο ο Κυριάκος Μητσοτσάκης, όσο και η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη η οποία δήλωσε χαρακτηριστικά την Παρασκευή, από το Μουσείο της Ακρόπολης πως «σε διεθνές επίπεδο ενισχύεται ο αγώνας για την επιστροφή των Γλυπτών με την υποστήριξη των ανά τον κόσμο ειδικών επιστημονικών επιτροπών» και πως «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αποδείξει το Βρετανικό Μουσείο ότι δεν παραμένει στη αντίληψη ενός αποικιοκρατικού μουσειακού οργανισμού του 19ου αιώνα, αλλά προσαρμόζεται στις διεθνείς απαιτήσεις, και στους κώδικες της ηθικής, που αφορούν σήμερα την επιστροφή των κλεμμένων ή των λαθραίως εξαχθέντων άρα παρανόμως πολιτιστικών αγαθών».

Ο «Guardian», επικαλούμενος κυβερνητικές πηγές, τονίζει πως δεν αποκλείεται να ασκηθούν πιέσεις και από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας για το Brexit.

Τέλος, το δημοσίευμα επισημαίνει πως ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον, παρά την αγάπη του για την Αρχαία Ελλάδα, τάσσεται υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο, υποστηρίζοντας ότι «διασώθηκαν ορθώς από τον Έλγιν».