Ρωσία: Παραιτήθηκαν πέντε δημοσιογράφοι από εφημερίδα - Κατηγορούν τον διευθυντή τους για φιλοκρεμλινική λογοκρισία
moscow-kremlin-kremlino-mosxa-axiotheata
Διεθνή

Ρωσία: Παραιτήθηκαν πέντε δημοσιογράφοι από εφημερίδα - Κατηγορούν τον διευθυντή τους για φιλοκρεμλινική λογοκρισία

Πέντε δημοσιογράφοι της ρωσικής εφημερίδας Vedomosti, μιας από τις παλαιότερες οικονομικές εφημερίδες, υπέβαλαν σήμερα τις παραιτήσεις τους, διαμαρτυρόμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο για τον διορισμό του νέου διευθυντή, καθώς τον θεωρούν υπεύθυνο για φιλοκρεμλινική λογοκρισία που έκανε σε δικά τους θέματα.

Οι δημοσιογράφοι ανακοίνωσαν την παραίτηση τους στην ιστοσελίδα της Vedomosti, μόλις έγινε γνωστό ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας της εταιρείας Business News Media, η οποία εκδίδει την εφημερίδα, αποφάσισε να τοποθετήσει στη θέση του γενικού διευθυντή τον Αντρέι Σμάροφ.

Οι πέντε δημοσιογράφοι είναι οι Ντμίτρι Σιμακόφ, Μπορίς Σαφρόνοφ, Φιλίπ Στιόρκιν, Κιρίλ Χαρατιάν και Αλεξάντρ Γκούμπσκι και όλοι τους ήσαν αναπληρωτές του Σμάροφ.

«Θεωρούμε την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου μη επαγγελματική και δεν μπορούμε να την αποδεχθούμε. Όμως, επειδή όλες οι προσπάθειες για να πεισθούν εξαντλήθηκαν και η τελική απόφαση έχει ληφθεί, δεν έχουμε άλλο τρόπο από το να παραιτηθούμε», ήταν η εξήγηση που έδωσαν.

«Δεν βλέπω τη δυνατότητα να παραμείνει η εφημερίδα Vedomosti η εφημερίδα που δημιουργήσαμε. Δεν βλέπουμε επίσης τη δυνατότητα να εργασθούμε μ’ έναν διευθυντή, ο οποίος με τις πράξεις του επιβεβαίωσε, ότι οι κανόνες, οι προδιαγραφές και οι αρχές, δεν τον αφορούν», δήλωσε ο Μπορίς Σαφρόνοφ, ο οποίος εργαζόταν στην εφημερίδα από το 1999.

Οι συντάκτες της εφημερίδας είχαν προτείνει για τη θέση του διευθυντή την Ανφίσα Βαρόνινα, η οποία είναι επικεφαλής του τμήματος εταιρικών σχεδίων της εφημερίδας «Vedomosti &».

«Το διοικητικό συμβούλιο εξέτασε πολύ σοβαρά και με μεγάλη προσοχή τις δύο υποψηφιότητες. Υπέρ της Βαρόνινα ψήφισαν δύο από τα έξη μέλη του συμβουλίου, υπέρ του Αντρεί Σμάροφ τα τρία. Σύμφωνα με τον νόμο και το καταστατικό της Business News Media, εγώ ως πρόεδρος του ΔΣ έκανα χρήση του δικαιώματος της καθοριστικής ψήφου» δήλωσε ο νέος ιδιοκτήτης της εφημερίδας Ιβάν Γιέρεμιν.

Τον Απρίλιο οι δημοσιογράφοι της Vedomosti, είχαν ανακοινώσει ότι ο Σμάροφ με εντολή του Κρεμλίνου είχε δώσει εντολή να μη δημοσιεύονται δημοσκοπήσεις του κέντρου αναλύσεων Levada-Centr, οι οποίες ενοχλούσαν του Κρεμλίνο, ή άρθρα που αφορούν την συνταγματική αναθεώρηση, η οποία ανοίγει τον δρόμο για την παραμονή του Πούτιν την εξουσία έως το 2036.

Οι δημοσιογράφοι θεωρούν ότι οι απαγορεύσεις δημοσιευμάτων αντιτίθενται στις αρχές της εφημερίδας τις οποίες εφάρμοζαν ήδη επί 20 χρόνια.

Ο Σμάροφ είχε δηλώσει τότε στο πρακτορείο Reuters ότι ο ίδιος κατά την δική του εκτίμηση αποφασίζει για το ποια άρθρα θα δημοσιευθούν ή όχι «χωρίς υποδείξεις από οποιεσδήποτε διοικήσεις».

Ο Σμάροφ είχε τοποθετηθεί προσωρινά στη θέση του διευθυντή της εφημερίδας στα τέλη Μαρτίου, αλλά οι δημοσιογράφοι απαιτούσαν να τοποθετηθεί άλλος διευθυντής.

Η εφημερίδα Vedomosti, ήταν ένα από τα ελάχιστα έντυπα, που δεν βρίσκονταν υπό τον άμεσο έλεγχο της κυβέρνησης, δεν πρόσκεινταν στο Κρεμλίνο ή σε επιχειρηματίες που διάκεινται φιλικά προς το Κρεμλίνο. Κατά την διάρκεια της διακυβέρνησης Πούτιν η πλειοψηφία των ΜΜΕ έπαψαν να δημοσιεύουν άρθρα μη αρεστά στην κυβέρνηση, ενώ τα κεντρικά τηλεοπτικά δίκτυα επικεντρώθηκαν μόνο σε θετικές εκτιμήσεις.

Πηγές: Reuters, Novaya Gazeta

TAGS:

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα