«Πικετοφορία για το κλίμα»: το σύνθημα δεν προέρχεται από κάποιο συνδικάτα, αλλά μια εταιρεία από αυτές που δηλώνουν τη στήριξή τους στις κινητοποιήσεις της Παρασκευής. Η στάση αυτή γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητη για όσες εταιρείες θέλουν να προσελκύσουν τους καταναλωτές που αγοράζουν «υπεύθυνα», αρκεί όμως τα λόγια να συνοδεύονται από πράξεις.

Το κίνημα των εταιρειών που στηρίζουν τις κινητοποιήσεις για το κλίμα δεν είναι μαζικό, αλλά είναι παγκόσμιο: σε όλο τον κόσμο πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει την επιθυμία τους να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις της 20ης και της 27ης Σεπτεμβρίου για το κλίμα.

Η αμερικανική εταιρεία Patagonia πρόκειται να κλείσει τα 107 καταστήματά της αυτές τις δύο ημέρες «προκειμένου να ενθαρρύνει τους εργαζόμενούς της και τους πελάτες της να συμμετάσχουν στην Απεργία για το Κλίμα».

H SodaStream, μια ιταλική εταιρεία την οποία αγόρασε τον Αύγουστο του 2018 η αμερικανική PepsiCo, επίσης ανακοίνωσε «την αναστολή των παγκόσμιων ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων της» σήμερα.

Στη Γερμανία 2.400 εταιρείες ενώθηκαν υπό σύνθημα «Επιχειρήσεις για το Μέλλον» και μια συλλογικότητα κάλεσε τους εργαζόμενους σε εταιρείες όπως η Zalando, Delivery Hero και Flixbus να διαδηλώσουν μεταμφιεσμένοι για να ξεχωρίζουν.

Τα σούπερ μάρκετ βιολογικών προϊόντων Alnatura, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη Γερμανία, θα λειτουργήσουν με μειωμένο προσωπικό.

«Πολλαπλές πιέσεις»

Οι εταιρείες δέχονται «πιέσεις» που προέρχονται «τόσο από τους πολίτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται όσο ποτέ για περιβαλλοντικά θέματα, όσο και από τους καταναλωτές που ζητούν από τις επιχειρήσεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους σε ένα πιο ευρύ οικοσύστημα», παρατηρεί η Γκινέλ Γκολτ γενική διευθύντρια του Παρατηρητήριου Κοινωνίας και Κατανάλωσης (ObSoCo).

Ακόμη και οι εργαζόμενοι μπορούν να ζητήσουν αλλαγές από τις εταιρείες στις οποίες εργάζονται: περίπου 1.500 εργαζόμενοι στην Αmazon πρόκειται να διαδηλώσουν σήμερα, εξηγώντας ότι η εταιρεία --την οποία πρόσφατα η Greenpeace κατηγόρησε για τις αυξημένες εκκλήσεις αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου-- θα πρέπει να «επιδείξει πραγματικά ηγετικό πνεύμα στο θέμα του κλίματος».

Αντιδρώντας ο Τζεφ Μπέζος, ο ιδρυτής της Amazon και ο πιο πλούσιος άνθρωπος του κόσμου, δεσμεύθηκε χθες Πέμπτη να εκπληρώσει 10 χρόνια νωρίτερα τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα.

Η Google ανακοίνωσε επίσης χθες ότι υπέγραψε 18 νέες συμφωνίες με τις οποίες διασφάλισε 1.600 μεγκαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας για τις εγκαταστάσεις της σε όλο τον κόσμο από ανανεώσιμες πηγές –αιολική και ηλιακή ενέργεια.

«Αν οι εταιρείες κάνουν την αρχή, στη συνέχεια θα πρέπει να αναλάβουν πραγματικές δεσμεύσεις, για παράδειγμα να διακόψουν υπάρχουσες εμπορικές συμφωνίες, κάτι που γρήγορα θα φανεί περίπλοκο», εκτιμά η Γκολτ.

Οι εταιρείες που εκλύουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, όπως οι βιομηχανίες και οι εταιρείες ενέργειας, εμφανίζονται διακριτικές αναφορικά με την απεργία της Παρασκευής, αν και η αυτοκινητοβιομηχανία Scania σκοπεύει «να ορίσει ένα χρονικό διάστημα για να ευαισθητοποιήσει» τους εργαζόμενους της αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.